[IM] Lieve Blue; bijna 10 jaar samen...

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

daaf4ever

Lieve Blue; bijna 10 jaar samen...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-16 22:00

Afbeelding

Please don't give up the fight...

Bibberend en bevend ga ik met mijn muis naar In Memorian. Waarom... Waarom het plotselinge wegvallen. De vraag waar niemand antwoord op heeft...

Bijna 10 jaar geleden kwam jij mijn leven binnen. Ik zag je, ik wou je. Ik heb je, ik hou je.
Je zou gevaarlijk zijn, niet geschikt voor kinderen zijn en wat al niet meer.

En oh boy, ik heb inderdaad heel wat met je te stellen gehad in de begin jaren. Je was een onzekere, overgevoelige dame met temperament. ('Koop een tinker zeggen ze, die zijn lekker makkelijk zeggen ze!) Wat had ik mijn handen vol aan jou. Mijn mooie blauwe Reus, mijn mooie Tank.

Maar vanaf dag 1 was er die connectie. We lieten elkaar nooit meer los. Je had voordat je bij me kwam al heel wat meegemaakt. En ik heb die bewuste dag de belofte gemaakt dat jij voor altijd bij me zou blijven tot het niet meer kon.....

Helaas was die dag gisteren, dinsdag 22 november 2016. 1 van de meest zwarte dagen in mijn leven.
Ik werd gebeld door de stal eigenaren. Je had je hele stal afgebroken en was jezelf niet. Je at niet en stond in een hoekje. Ik ben zo snel als ik kon naar stal gegaan en had inmiddels de dierenarts gebeld.
Hij was er gelukkig gauw. Na enig onderzoek bleek; gaskoliek. Mijn wereld stond stil. 'Wat kunnen we doen?' Vroeg ik. We hebben meteen Buscopan en pijnstiller gespoten. Het zou met 1.5 uur zienderogen beter moeten gaan, anders .....

En meisje, het leek even beter met je te gaan. Echter na 2 uur kreeg je meer en meer koorts. Ik keek naar je en ik moest en zou je hier doorheen krijgen. Dit mocht jou niet gebeuren. Niet na bijna 10 jaar samenzijn. De dierenarts kwam weer, voelde je op en helaas... Hij had slecht nieuws. Het was erger dan gedacht.

Afbeelding

En dan staat je wereld stil.... 'Je enige keus, maar met maar een paar procent kans, is NU naar de kliniek rijden...'. In 5 minuten beslissen over een leven dat 10 jaar bij je is geweest. De tranen stromen over mijn wangen. Ik kan het niet. Maar ik moet. Ik keek jou in je ogen, je keek me aan. Je was je aan het afsluiten... Nog even een fractie van een seconde dacht ik er aan om jou toch op de trailer te zetten. Maar zo snel als deze gedachte binnen kwam, zo snel heb ik hem weer achter me gelaten. Nee, je bent bijna 20 en met zo weinig kans dat jij überhaupt de operatie zou overleven en de kans op herstel echt minimaal was. Wou ik je dat niet meer aan doen. Als ik je al moest laten gaan, dan hier. Met je hoofd in de zon en je neus in de wind. Na een moment van samenzijn waarin ik voor de laatste keer in je manen heb staan huilen, je alles wat ik je nog wilde vertellen verteld had. Nam ik je mee naar buiten. De zon in. 'Kom schat, we gaan buitenspelen...'

Nog een laatste groet naar mijn zusje en mijn moeder. Een laatste foto. Een laatste moment. Er ging zoveel door me heen...

Je bent gaan liggen en het was klaar... Mijn mooie blauwtje is niet meer. Mijn trots. Mijn rots in de branding. Mijn alles. Mijn wereld. Mijn steun en toeverlaat. Mijn psycholoog. Mijn vriendin.

Afbeelding

Wat er nu door me heen gaat is onbeschrijflijk, met geen duizend woorden te beschrijven.
Er is nog zoveel wat ik wil zeggen, we hadden nog zoveel plannen. Waar jij ging, ging ik. En andersom.
Jij zou er zijn als ik zou trouwen. Jij zou mijn kinderen leren rijden. Jij en ik.....zouden nog zo lang samen moeten zijn. ;(

Meisje, ik hoop dat ik het goed gedaan heb de afgelopen jaren. Ik heb van je genoten. Je hebt me laten groeien. Je bent een paar keer met mij van west naar oost verhuisd. Je was mijn wereldpaard. Een echte once in a lifetime. Ik mis je Y;( Mijn hart bloed.

xfloorremy

Re: Lieve Blue; bijna 10 jaar samen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-16 22:04

Ohhh tranen in m'n ogen! Veel sterkte zeg! Verschrikkelijk om je beste maatje te verdienen :( wat erg... nogmaals sterkte!! :(

Chapeau2002

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-16 22:10

Heel veel sterkte met het verlies. Vreselijk moeilijk om zo'n beslissing te moeten nemen.
Je weet dat het de enige juiste beslissing is maar het is zo moeilijk. :(:)

khirshanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-16 22:11

het is altijd te kort... altijd.
je hebt het juiste gedaan, en ik vind het vreselijk voor je dat je Blue moet missen

Annefleur200

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-16 22:16

Heel veel sterkte...

Bnet

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-16 22:21

Wat een ontzettend verdrietig verhaal. En het komt ontzettend binnen na een koliekaanval bij onze shet... Ik kon het dan ook niet zomaar wegklikken en wil je dan ook heel veel sterkte wensen met het verlies van je prachtige Blue Y;(

ChristaMoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-16 22:21

Heel veel sterkte met dit verlies.

lies_sparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-16 22:22

Sterkte xx

Yaralisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-16 22:23

Verschrikkelijk!
Heel veel sterkte!

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-16 22:28

Ach heel veel sterkte :(:) weer een mooie tinker die de wereld heeft verlaten |( . Hopelijk kun je het een plekje gaan geven. Zeker als het zo onverwachts komt is het nog erger.

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-16 22:29

Wat ontzettend heftig. Ik wil je heel veel sterkte wensen met dit plotselinge verlies van je lieve maatje Blue. :(:)
Ik huil met je mee, weet precies hoe je je voelt....

Blue ren maar lekker met James* door de groene weides. Y;(

marjo1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-16 22:29

Heel erg veel sterkte :(:) :(:)

boyca

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 08:53

heel veel sterkte

CloudDancing

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 23:20

Wat oneerlijk die koliek. Ik verloor mijn jongen ruim 2 jaar geleden. En zodra ik ergens iets hoor zie of lees over koliek komt diezelfde knoop weer in mijn maag. Ik had net zo'n vechter als jij. Liet geen pijn zien, maar nu was hij echt ziek.
Omdat ze niet duidelijk konden plaatsen wat hij nou had ben ik wel naar de kliniek gereden. Ik wilde kosten wat het kost zeker weten dat ik alles had gedaan en mijn jongen was een bikkel, die werd weer beter, dat wist ik zeker. Uiteindelijk hebben ze na enorm veel onderzoeken hem opengemaakt en bleek zijn hele darmstelsel al kapot te zijn. Herstel was niet reëel en een paardenleven zoals hij hoort en ook verdiende zou hij toch nooit meer kunnen hebben. Ook ik heb hem laten gaan.
Nog elke dag komt hij in m'n gedachte voorbij. Soms met een lach soms met een traan. Maar zolang hij niet vergeten is, is hij er toch nog een beetje bij.
Afbeelding

Heel veel sterkte de komende tijd.

daaf4ever

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-16 09:20

Bedankt allemaal.. 'Je hebt de goede keuze gemaakt, zegt verstand. Wacht even...zegt het hart' ;(

De dagen gaan voorbij en ik heb totaal geen besef meer welke dag het is. Gisteren voor het eerst mee geweest naar het paard van mijn zusje die elders staat. En daar drukte een gigantisch lieve mooie schimmelhengst zijn neus in mijn handen. Aai me alsjeblieft. En toen brak ik weer. Mijn lieve mooie Blue... Waarom nou toch?

Jij ook heel veel sterkte CloudDancing. Ik heb het bewust niet gedaan, ieder zijn keus. En elk geval is helaas ook weer anders. Ik voelde dat het voor Blue genoeg geweest was..

koetje28

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-16 12:35

kippenvel al over en een traan na je verhaal :(:) helaas zo herkenbaar...
sterkte de komende tijd!!!

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-16 12:41

Verschrikkelijk... |(
Als ik je verhaal lees, voel ik je pijn. Ook al is mijn once-in-a-lifetime horse er ondertussen al 6 jaar niet meer.
Veel sterkte :(:)

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-16 12:42

Daaf bekend gevoel helaas dat dubbele. |( Connor is nu een kleine maand dood maar ook hier nog steeds soms het had ik niet toch gevoel. Terwijl ik weet dat ik de enige juiste keuze heb gemaakt in het belang van hem.

Jij hebt voor Blue hetzelfde gedaan.

Ook hier de eerste keer nadat ook dinky was verhuisd naar drenthe. Was daar komt Snowdon naar de draad gelopen die in alles zo op Connor lijkt. Toen was het me ook teveel. Pff |( ga binnenkort weer naar die kleine man en zal dan denk ik weer hetzelfde reageren denk ik. ;(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-16 12:45

Potverdikke... wat verschrikkelijk! Heel veel sterkte!!!

masyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-16 12:49

Tranen in mijn ogen van het lezen, ongelofelijk veel sterkte! Y;(

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 16:40

Heel, heel veel sterkte. Wat een klote beslissing heb je zo onverwachts moeten maken. Wat zal je leven op zijn kop staan. Koester de mooie herinneringen en geef de mooiste foto's een plekje.

Van de laatste foto schoot ik echt even vol. Je vriendje was echt op.
Y;(

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 16:48

Ach nee, mooie lieve Blue.... rust zacht mooie blauwe dame....
Sterkte voor jou, mamslief en zuslief, Moon.

neile

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 16:50

Ik leef met je mee lieve vrouw. Ik heb mijn eerste paard maar ook mijn once in a lifetime paard vrijdag moeten laten gaan na een 2e koliek aanval. Ze was reeds geopereerd tijdens haar eerste aanval bij mij en mocht niet opnieuw geopereerd worden, en deze keer was er te veel aan. Ik leef zo met je mee. Het is zo oneerlijk en zo'n groot verdriet. Heel dikke knuffel. Hou je goed.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 16:56

Normaal klik ik niet zo snel op IM topics, maar op één of andere manier kwam ik hier toch terecht. Ik kreeg kippenvel van je verhaal, wat een liefde voor Blue blijkt uit jouw woorden. Heel veel sterkte de komende tijd!

RomeeBalm

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 17:10

Heel veel sterkte!
Wat heb je het prachtig verwoord, zat met tranen in mijn ogen!
Nogmaals: Heel veel sterkte Y;(