Lieve Burberry,
Bijna 3 jaar heb ik je mogen kennen.
Je kwam op stal als een bang, eigenwijs paard.
Niemand mocht aan je hoofd zitten. Kopstoten uitdelen vond je blijkbaar nodig. Steigeren, bijten.
Vals was je zeker.
Na een paar maanden ging het beter, ik werd gevraagd om als eerste van de ´jongeren´ op je te rijden.
Wat een prachtmerrie was je. Je wilde graag voor iedereen werken. Niets hield je tegen. Je scheve benen leken je niet te boeien. Je liep dan wel grappig, zwabberbeentjes.
Wat we niet hadden verwacht, maar je kon springen! En goed ook. Je mooie lieve kromme oortjes, en die diepbruine ogen.
Altijd oortjes naar voren. En van de ´mare stare´ had je nog nooit gehoord. Hartstikke lief beest.
Een paar weken voor de zomervakantie werd je kreupel. We dachten dat het over zou gaan. Gewoon even stalrust. Het leek beter te gaan, in de wei kon je prima vooruit.
Maar je achterbenen, wat was daar nou mee?
Je leek er geen controle over te hebben, en het deed je pijn!
Ze verkrampten bij elke stap die je zette.
De veearts adviseerde langer rust, en daarna zouden we verder kijken.
Maar meisje, jij verdiende die pijn niet. Je was nog zo jong, in de bloei van je leven!
In de zomervakantie heb ik niets meer over je gehoord, ik kwam ook niet rijden vanwege de zomerstop.
Achteraf baal ik dat ik niet ben wezen kijken, en dat ik geen afscheid heb kunnen nemen.
Het ging slechter met je. Je had vreselijke pijn. Ik begrijp dat ze je niet wilden laten lijden. Maar meis, wat spijt het me dat ik niets voor je heb kunnen doen. Terwijl jij zoveel voor mij heb gedaan.
Na de zomervakantie kreeg ik de klap recht in mijn gezicht.
´Burberry is er niet meer, we hebben haar laten inslapen´
Tuurlijk begrijp ik het. Maar het spijt me zo! De mensen op wie jij het meest vertrouwde waren er niet voor je toen het lichtje uitging. Jij hebt altijd een speciaal plekje in mijn hart schat.
Het is goed zo, je hebt geen pijn meer. Je bent bij Marin, Nikita, Dusty en Maarten. Zij kennen mij, en zullen over je waken.
Prachtige geest, mooi dier.
Bedankt voor de korte tijd dat ik je heb mogen kennen. Je hebt veel voor me betekend, en hebt mij geholpen in mijn donkerste periode.
Het gaat je goed dame.