[IM] Goodbye my lover - Kamulet

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

pluisje88

Goodbye my lover - Kamulet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-16 17:06

Inmiddels alweer een paar maanden geleden.. maar toch

Goodbye my lover
Goodbye my friend
You have been the one
You have been the one for me
Goodbye my lover
Goodbye my friend
You have been the one
You have been the one for me

Ruim drie en een half jaar geleden kocht ik mijn allereerste eigen paard. Een prachtige, super lieve, evenwichtige schimmel van 21 jaar. Een wellington nakomeling van 1.72 met de naam Kamulet. Na een vervelende val heb ik jaren niet meer durven rijden. Het was mijn bedoeling om met kamulet weer vertrouwen te kunnen opbouwen. Mijn allereerste foto van hem;

Afbeelding

Langzaamaan begonnen we vertrouwen op te bouwen. Het eerste jaar was niet makkelijk. De keerzijde van een evenwichtig en zelfverzekerd paard is dat hij van mening was dat hij het zelf allemaal prima kon. Hij liet me dus niet echt toe. Na een jaar volhouden begon het te komen..

Als eerste hebben we meegedaan aan een workshop lange teugelen.
Dit was nieuw voor ons allebei en heel erg leuk.

Afbeelding

Het is altijd mijn doel geweest om een evenwichtige relatie op te bouwen met mijn paard, gebaseerd op vertrouwen en wederzijds respect. Ik denk dat we dit uiteindelijk behoorlijk goed bereikt hebben..
Afbeelding

We hadden geen touw nodig..
Afbeelding

Schriktraining (meer voor mij dan voor hem)
Afbeelding

Ik durfde zelfs met hem over de akker te crossen...
Afbeelding

En als de rest raar doet? Kameeltje liep gewoon lekker door....
Afbeelding

We mochten zelfs meedoen aan Equiday 2015!

Afbeelding

Afbeelding

Shoot in de sneeuw....
Afbeelding

Afbeelding

En foto's maken op een bloemetjesakker. Op dat moment nooit geweten, maar achteraf is dit de laatste keer geweest dat ik op hem zou rijden....
Afbeelding

Afbeelding

Mijn fantastische, lieve, mooie, betrouwbare paard heeft op 30 mei besloten dat het genoeg was. Lichamelijk prima in orde, geestelijk een jonge god, vond hij het blijkbaar toch genoeg geweest. Hij mocht 24 jaar worden.

Ik ben die avond nog op stal geweest om de stal schoon te maken. om half 10 ging ik naar huis. Nachts om kwart voor 1 belde mijn staleigenaar dat hij Kamulet in zijn box had gevonden. Hij was toen al een paar uur dood. Waarschijnlijk is hij niet lang na mijn vertrek overleden. Gelukkig is zijn dood snel gegaan. Hij heeft er niet tegen gevochten en is rustig heen gegaan. We denken dat hij niet veel pijn heeft gehad.

Op dat moment viel de wereld onder mij vandaan. Men wat ben ik er ziek van geweest. mijn fantastische vriendje had mij verlaten... zo plotseling. we hadden nog zo veel plannen. Hij zou mee op vakantie gaan en na de vakantie zouden we gaan starten.

Na een week kon ik het beter een plek geven. Het verdriet werd er niet minder van maar hij heeft een prachtig leven gehad, mij onbetaalbare lessen geleerd en hij is gegaan zonder dat hij heeft hoeven aftakelen. Achteraf is hij nog 2 maanden met pensioen geweest voor zijn overlijden. Niet omdat hij niet meer kon, maar omdat ik op dat moment niet in staat was tot rijden/longeren vanwege een dubbele hernia.

Ik werd gek. Ik had veel te veel tijd over en veel te weinig doel in mn leven. Ik miste onze connectie, verbinding en harmonie zo verschrikkelijk. Ik was leeg. Gewoon leeg en niks anders...

Ik MOEST een nieuw maatje en het liefst zo snel mogelijk. Deze leegte kon ik niet verkroppen. Tegelijkertijd wist ik ook dat kamulet de lat heel hoog had gelegd. hij heeft een onuitwisbare indruk achter gelaten en ervoor gezorgd dat een ander paard bijna niet meer aan mijn eisen zou kunnen voldoen.

Hoeveel ik hem ook mis, ik begin inmiddels te geloven dat dit het lot was. 17 dagen na zijn overlijden kwam ik een ander, zelfde soort paardje tegen die mijn hulp ook heel hard nodig heeft... Door alles wat ik van mijn lieve Kameel heb geleerd ben ik nu in staat om met mijn nieuwe paard het traject opnieuw in te gaan. Zonder hem was ik er niet toe in staat geweest om dit paard te helpen... Ik heb een fantastisch nieuw paard gevonden, dat mooier is, beter loopt en meer talent heeft. En toch.... toch is het gevoel dat hij mij gaf niet te evenaren. Ik hoop heel erg dat ik met mijn nieuwe paard net zon mooie band mag krijgen als ik met Kamulet had. Kamulet heeft het geleerd hoe fantastisch harmonie kan zijn..

Rust zacht buddy! Ik mis je nog elke dag......
-O-

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door pluisje88 op 21-08-16 17:15, in het totaal 1 keer bewerkt

AlwaysH

Re: Goodbye my lover - Kamulet

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 17:09

Veel sterkte nog, wat een prachtig paard was hij... Y;(

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 17:23

Wat een mooie witte rots in de branding had je te pakken met Kamulet en wat heb je hem met dit topic nog een mooi eerbetoon gegeven.

Veel plezier met je nieuwe paard. Gaaf dat je daarmee een soort van verder kunt waar je met Kamulet was gebleven.

Moirin

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 17:39

Wat een mooi verhaal heb je geschreven, veel sterkte gewenst!

Ik hoop dat je met je nieuwe paard inderdaad net zo'n mooie band mag opbouwen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 17:42

Veel sterkte nog, jullie band straalt echt van de foto's af.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 17:44

Ik schrok vreselijk toen ik het op FB las...zo onverwacht! ;(
Maar je kan lekker aan de slag met je nieuwe paard en vergeten zal je hem niet.

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 17:44

Heel veel sterkte! Ik zag het een tijd terug langs komen en schrok er echt van, bizar hoe snel het kan gaan :(:)

Heel veel geluk met je nieuwe paard, hopelijk komt daar net zo'n klik mee!

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 17:59

Gecondoleerd. Onverwachts maar ook een mooi einde, zo vlot met weinig/geen pijn.
Hoop voor mijn K-tje dat hij het ook zo zou uitkiezen maar daar hebben we geen zeggenschap over.

Kamulet zal altijd je allereerst paard zijn en daarmee altijd een bijzondere plek innemen.

maartje_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 18:06

Sterkte Daphne.
Heftig om zo ineens je maatje te moeten verliezen.. Wat een schok moet dat zijn..
Succes en veel plezier met je nieuwe bruine vriendinnetje..

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-16 16:58

Tnx allemaal. Ja was idd een schok. Hij zat super in z'n vel dus ik had net net zo min verwacht als jullie allemaal. Hij is idd een bijzonder paard en dat zal altijd zo blijven. Het gevoel met mijn nieuwe paard is er wel. Er is ergens wel een klik maar het is een behoorlijk karaktertje dus we zijn een jaar verder voor dat echt leuk zal worden. In dat opzicht mis ik mijn maatje wel heel erg

Happy16

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-16 17:01

Oh wat erg voor je ;( Hij heeft in elk geval een goed leven gehad bij jou :)
Heel veel sterkte ermee, maar ook veel plezier met je nieuwe paard! :(:)

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-16 07:20

Dank je :j

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-16 12:22

Heel erg ruitje. De nachtmerrie van iedereen. Wat een mooi IM topic heb je gemaakt van je topper.

Sterkte. Je topic raakt me zeer. Mijn paard is bijna 24 jaar en ik moet er echt niet aan denken.

itsmi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-16 12:36

Ik zie je topic nu pas.. Ondanks dat je gelukkig een geweldige tijd gehad hebt met Kamulet, neemt dat niet je verdriet weg. Het was een geweldige leermeester. Je hebt een mooi topic gemaakt voor hem. Ik hoop dat je met je nieuwe vriend net zo'n mooie vriendschap op kunt bouwen als met Kamulet.
Een dikke knuffel van Kamulet zijn "broertje"!

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-16 14:22

Tnx! Ja het is heel dubbel. Kijk terug met trots en vol geluk. Maar tegelijkertijd besef je ook wat je moet missen.. Ze zeggen dat je iets pas gaat missen als het er niet meer is. En idd... Dat is echt zo.