Veel te kort, veel te kort heb ik van je mogen genieten. Ik ben je dankbaar voor alles wat je mij in die korte tijd hebt gegeven. Ik ben je dankbaar voor de ritjes die we samen hebben gereden, voor wat je mij hebt geleerd en het vertrouwen wat jij mij gaf..
Sparky is gisteren vredig ingeslapen, ze heeft nu geen pijn meer.. Een pijnvrij leven was geen optie voor haar.

Vorige week Donderdag waren we bij de kliniek geweest omdat Sparky al twee weken kreupel liep.
Sparky heeft in t verleden een flinke peesblessure gehad. Pees is helemaal kapot... heeft toen waarschijnlijk rust gehad en toen te koop gezet. Omdat het rust heeft gehad zag het er allemaal goed uit en kwam ze Door de buigproef heen die ik heb laten doen toen ze bij mij kwam.
Nadat da was gewest ben ik gaan rijden. Rustig opgebouwd natuurlijk maargoed alles is teveel geweest...
Bij de kliniek eerst buigproeven. Door alles kwam ze goed heen ook links de kogel... het zat echt in dr linker knie dachten de dierenartsen. Dus het onderste gedeelte uitverdoofd weer een buigproef en ze liep stukken beter. Dierenartsen vonden het ook gek omdat het zo overduidelijk uit dr knie leek te komen...
Foto gemaakt en er was heel veel kalk te zien.. maar zouden het niet kunnen zeggen zonder echo wat nu precies. Dus echo gemaakt.. duurde maar en t duurde maar... ik voelde de bui al hangen dit is niet goed.. zag de dierenartsen ook af en toe kijken dat het echt niet goed was. Toen ze klaar waren zat ik al half te huilen. Ik zeg zo: t is echt niet goed he? Knikt nee.. en ik barstte uit... ze heeft nog uitgelegd wat er precies was.. maar dit gaat nooit meer over.. beestje zal altijd pijn hebben.... genezingskans na een jaar rust is nog minder dan een procent....
Ik heb toen nagedacht, dit is niet eerlijk tegenover haar. Ze heeft al zoveel meegemaakt en zoveel pijn. Ze zou om minimaal te kunnen herstellen 3 maanden op boxrust moeten, maar een gekke sprong en ze is terug bij af..
Ik weet dat het beter is zo, maar het is zo moeilijk... Ik had zo gehoopt dat ik iets kon doen. Ik wilde haar alles laten zien, maar helaas... Nu mag ze voor eeuwig pijnvrij op de weides rondhuppelen!
Dankjewel voor alles Lieve Sparky.