Vanmiddag hebben mijn dochter, bokker Saab99, en ik onze lieve oude pony Blacky laten inslapen.
Blacky was minimaal 22 jaar oud, had PPID en was sinds zondag bevangen. De pijn werd meer en de pijnstilling was niet meer afdoende.
op 25 april 2010 hebben we hem opgehaald, een paar dagen daarvoor zag ik hem op de Bokt markt en was opslag verliefd op zijn lieve, eigenwijze koppie.
En wat heeft hij mijn dochter gelukkig gemaakt.

Het begon met rijden, bixie en gewoon in de bak of een rondje in de buurt.

In de winter, sneeuwpret. Blacky was veelzijdig inzetbaar

Mijn dochter groeide, Blacky niet, voor het rijden werd ze wat te groot maar Blacky mocht niet weg. Dan liever niet meer zoveel rijden. Alleen zo nu en dan nog een rondje naar buiten.

Vrijheidsdressuur dat was het helemaal voor die twee, een paar apart. Een echt setje, gemaakt voor elkaar.
Ze mochten zelfs naar Horse Event voor een optreden en als Penny-pony ook daar even op bezoek.
Dwars door het publiek heen, hier en daar nog een showtje voor de kinderen. Voor Blacky was niks te gek.

En als Bokt pony natuurlijk ook bij de Bokt stand

Vanmorgen gaf hij zelf goed aan er klaar mee te zijn, eerst stond hij nog zo om een paar minuten later helemaal in te storten. Hoofdje laten hangen, wiebelend van de ene voet op de andere, niet wetend hoe hij nog pijnvrij kon staan.

Dag lieve Blacky, dank je wel voor alle fijne jaren!