Galloperen door de eeuwige weides, het leven zonder pijn. ons besluit staat vast we mochten niet egoïstisch zijn.
Fedder was onze appaloosa merrie die helaas een leeftijd van 18 jaar heeft mogen bereiken.
sinds vorig jaar is bij Fedder Cushing geconstateerd en sinds dien is het alleen maar bergafwaards gegaan. in onze ogen kon het gewoon niet meer en het moet wel in het belang van het dier blijven.

De afspraak is gemaakt en de keuze was om haar naar de slager te brengen.
Het klinkt op het moment heel hard maar de manier hoe het ging was absoluut het beste voor Fedder.
Fedder was namelijk als de dood voor dierenartsen. Als we die lieten komen had dat zo veel stres opgeleverd die we haar nu lekker hebben bespaard.
Ik ben er bij mijn vriendin haar paard bij geweest om euthanasie toe te brengen. Wat een ramp wat een angst. die paniek die spuit en wat een nare dood voor haar paard. het werkte niet hij stond te rillen op zijn benen waarom? Het was een sportpaard van 8 jaar met hoefkatrol zo veel pijn maar mentaal zo sterk. we zijn 2,5 uur bezig geweest en het eindresultaat was alsnog de kogel.
"Geen weg meer terug"
Het is 06:00 in de ochtend en de wekker gaat. Ik ben huilend in slaap gevallen met een naar gevoel in mijn onderbuik rode ogen en een brok in mijn keel word ik wakker.
Ik kleed me aan loop naar buiten het is pikke donker. Ik hoor getrappel van paarden gehinnik omdat ik kom en door Fedder word ik begroet met een hinnikje wat over gaat in een briesje ik stond op het punt om te janken maar dan liet ik het te veel merken aan Fedder.
Hup de trailer in. je laatste ritje oow wat voelt dit verkeerd...
Eenmaal aangekomen bij het slachthuis moesten we eerst naar binnen ik moest een hele verklaring afleggen waarin ik tekende voor het proces en dat de pony niks mankeerde wat schadelijk was voor de mens. paspoort afgegeven en dat was geregeld.
Der laatste stappen.
we hebben tot half 8 moeten wachten voordat de veearts arriveerde. hij moest Fedder nog een keer veterinair keuren. der laatste stappen waren gezet en hij vroeg aan mij wil je der bij zijn ? jaa ik ga mee ik heb hier voor gekozen en dan moet ik het afsluiten ook.
Klaar, het was gebeurd en d'r is geen weg meer terug. de trekker is overgehaald en daar lag ze dan. ze had geen flauw benul en heeft geen seconde pijn gevoeld.

Het is beter zo!
Als twee bruine ogen je vragen,
help me want ik voel me niet fijn.
mag je dan, omdat je voelt dit is het einde, egoïstisch zijn?
als je van de dierenarts hoort ,
dit komt nooit meer goed,
en hij krijgt steeds meer pijn .
mag je dan, omdat je hem niet kunt missen, egoïstisch zijn?
als twee trouwe ogen zich sluiten voorgoed, en je zonder haar naar huis moet.
met een halster in je hand , en je hart vol pijn .
dan probeer je jezelf te overtuigen,
ik mocht niet egoïstisch zijn.
al die tijd met jou,
elke dag was het een feest .
en in al die jaren is hij zelf niet 1 keer egoïstisch geweest.
Hier een overzicht van onze laatste shoot.

Er was ook nog wat lol bij

Mijn jank momentje tijdens de shoot. vreselijk die onderkin maar ik vind het toch een mooie foto

Dikke kus voor jou vriendinnetje

Rust zacht mijn Topper genoeg mooie herinneringen van jou

We zullen jou nooit vergeten!
Bedankt voor het lezen van mijn topic. Hou de opmerkingen netjes svp!