[IM] Forever is just a dream, rust zacht Cindy

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

xSanneE_98

Forever is just a dream, rust zacht Cindy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-15 22:41

Afbeelding

Cindy
*17-05-1985 - † 07-09-2015

Ik vind het nog altijd moeilijk om er over te praten. Nu, bijna twee weken later, heb ik eindelijk de moed bij elkaar kunnen rapen om een topic te openen.

Woensdag 7 oktober 2015, het leek een prachtige dag te zijn. Ik had een heerlijke korte dag op school. Om half 5 moest ik werken. Na school lag ik dus even lekker op de bank, ik keek de halve finale van Dance dance dance via uitzending gemist, heerlijk! Rond kwart voor 4, vlak voordat ik besloot om me te gaan omkleden voor mijn werk, ging de telefoon. Mijn moeder pakte op. Normaal praat ze voluit aan de telefoon, nu was ze stil. Nog geen minuut later kwam ze de kamer binnen lopen. “Cindy is dood” zei ze, zelf nog helemaal in shock.
Het eerste wat door me heen ging was natuurlijk; ‘Nee, dat kan niet.’ Ik vroeg nog aan haar; “Is ze ziek? Of is ze al dood?” Waarna mijn moeder haar jas pakte en zei; “Ze is dood”.
Helemaal in shock vloog ik naar de grond, hoe kon dat nou? Cindy was pas 21, had ze pijn gehad? Was ze ziek geworden?
Ik wilde haar zien, afscheid van haar nemen. De reis die normaal 5 minuten duurde, leek nu wel uren te duren. Op de radio, was “Read all about it” van Emeli Sandé. Ik heb dit liedje nog nooit zo diep geluisterd dan op dat moment.
We kwamen aan, van een verte zag ik haar al liggen. Meteen toen ik haar zag, barste ik in tranen uit. Mijn meisje, mijn vriendinnetje, mijn steun en toeverlaat, lag daar in het gras. Mijn opa en oma stonden op de weg. “Ze heeft geen pijn gehad” hoorde ik oma nog zeggen, maar ik had de kracht niet om er op te reageren.
Ze lag er netjes bij, alles wees erop dat ze een hartaanval had gehad. Ze had zelfs nog een pluk gras in haar mond. Ik wilde alleen zijn met haar. Onze laatste minuten samen. Ze was er niet meer, toch voelde het vertrouwd. Herinneringen op gehaald. Als laatste heb ik haar bedankt. Bedankt voor alles, dat ze mijn vriendinnetje was, dat ze altijd voor mij gezorgd heeft en op me gepast heeft. Bedankt voor alles wat ze me heeft geleerd.
Ik moest haar laten gaan. Haar voorpluk, staart en een pluk manen knipte ik af, als laatste gaf ik haar een knuffel, kus en kriebel over haar oor. Dat vond ze altijd zo fijn.

Afbeelding

Zo, dat is er eindelijk uit. Het voelt zo verschrikkelijk. Er is nog geen minuut voorbij gegaan zonder dat ik aan haar heb gedacht. Ik herinner me alles nog, tot in detail. Ik moest doorgaan, door knocken, dat had ze zo graag gewild. Echter voel ik me ook zo ontzettend schuldig. Ik was niet meer bij haar geweest. De week ervoor was ik ziek. 2 dagen voordat ze stierf, heb ik haar deken nog verwisseld. Gelukkig heb ik haar wel altijd geknuffeld, altijd geknuffeld alsof het de laatste keer was. Het was de laatste keer..

Afbeelding

Cindy is lang ziek geweest, ze heeft zich nooit lekker gevoeld. Althans, dat dachten wij. 3 jaar geleden is de ziekte van cushing bij haar ontdekt. Daar kreeg ze medicijnen voor, maar ze reageerde daar helemaal niet goed op! Ze werd mager, ziek van de medicijnen. Meteen stopte ik ermee, ik wilde haar beter maken, niet nog zieker! Het ging een tijdje goed, zonder de pillen juist nog beter. Maar ze werd magerder, magerder en nog magerder. We konden geen oorzaak vinden. Ondanks dat, was ze zo ontzettend vrolijk. De tijd die ze had, de tijd die wij gehad hebben, neemt niemand ons meer af. Deze 9 jaar, waren de mooiste 9 jaar van mijn hele leven.
2 dagen na haar door, belde ik met de stamboekhouder. Hier kwamen we tot een behoorlijke ontdekking. Haar paspoort was vervalst. Ik wist het, ik wist gewoon dat er iets niet klopte. In het paspoort dat we meekregen toen we haar kochten, stond aangegeven dat ze in 1994 geboren was. “In ons systeem, staat dat ze geboren is op 17-05-1985”. Dat verklaarde zo veel; het vermageren, de slechtere tanden. Ik voelde me opgelucht. Mijn lieve Cindy, ze is 30 jaar mogen worden.

bedankt voor de mooie 9 jaar die wij samen mochten zijn, bedankt dat je er altijd voor mij was. Ik blijf voor altijd van je houden. Jouw naam staat voor altijd in mijn hart Y;(

Afbeelding

Bedankt voor het lezen Y;(

Wesco

Re: Forever is just a dream, rust zacht Cindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 22:45

Wauw wat een mooie leeftijd, maar het gemis zal er niet minder om zijn. Een dikke knuffel.

deess

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 22:57

Sterkte..akelig he zo' n verlies, en helemaal zo plotseling voor jou.. eigenlijk is ze dus mooi oud geworden zonder dat jullie doorhadden dat ze al zo oud was! Je kon er niks aan doen, hopelijk voel je niet schuldig want je bent altijd lief en goed voor haar geweest, het was gewoon nu op.. groetjes deess

xBontfire

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 13:27

Heel veel sterkte met het verlies van Cindy! Y;(

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 13:31

Ze heeft prachtige jaren bij jou gehad en is eigenlijk op de mooiste manier heen gegaan. Pats boem met een pluk gras in haar mond, geen pijn, gewoon weg. En dat moet je maar onthouden, voor jou is het heel moeilijk maar je bent haar top baas geweest, heel veel sterkte.

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 13:34

sterkte met het verlies Y;(

alleen als ze uit '85 kwam was ze al 31

kimbrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 13:42

Heel veel sterkte Y;(

Foreverkliek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 13:44

Veel sterkte!

ponycrosserr

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 13:49

Heel veel sterkte!

De mooiste dood die ze zich had kunnen wensen.

silvia58

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 13:51

bigone schreef:
Ze heeft prachtige jaren bij jou gehad en is eigenlijk op de mooiste manier heen gegaan. Pats boem met een pluk gras in haar mond, geen pijn, gewoon weg. En dat moet je maar onthouden, voor jou is het heel moeilijk maar je bent haar top baas geweest, heel veel sterkte.

Niets aan toe te voegen !

Alleen maar heel veel sterkte voor jou met het verlies van je lieve Cindy Y;(
Koester de mooie herinneringen Y;(

mvdbijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 13:58

Wat zal het een gemis zijn.. Mijn paard fjordenruin was ook ineens dood, precies hetzelfde meegemaakt.. Bijzonder dat je er nog achter kwam dat ze eigenlijk al 30 was, dat is een bijzondere leeftijd.

Heel veel sterkte gewenst!

immanuela29

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 14:05

Y;( Heel veel sterkte!

Fleur_a

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 14:17

Y;( wat heftig! Heel veel sterkte toegewenst!

jasmijn16

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 14:19

Als ik dit lees krijg ik kippen vel, mijn zusje heeft 4 jaar geleden een verzorg haf gevonden, dit heeft ze altijd volgehouden tot we een appje kregen van de eigenaar dat het beestje de volgende dag opgehaald zou worden omdat ze verkocht was, mijn zusje heeft geschreeuwd, gehuild, alles. Haar was namelijk gezegt dat als ze goed voor trix zou zorgen ze niet weg ging. Toen trix opgehaald werd bleek de nieuwe eigenaar een heel erg aardige boer te zijn. Hij vond het heel mooi om te zien dat mijn zusje zoveel van die pony hield, en ze mocht trix blijven verzorgen! Nu, 4 jaar gaat het erg slecht met die boer, we hebben een contract dat als hij overlijd trix van mijn zusje is, helemaal geweldig! 5 weken geleden is er cushing geconstateerd.. de pony is 27. Medicijnen slaan nog niet echt aan maar ze blijven vechten, trix en mijn zusje.. ik kan me niet voor stellen hoe vreselijk het is voor je om je grote vriendin te moeten missen heel veel sterkte Y;(

xSanneE_98

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-15 16:22

Bedankt voor alle berichten,

Het gemis is inderdaad groot, maar ze had geen mooiere dood kunnen hebben. Dat realiseer ik me natuurlijk erg goed.

Jasmijn16; wat vervelend dat de pony ook cushing heeft, hoeveel medicatie krijgt ze momenteel? Cindy kreeg een half pilletje per dag, haar eetlust verdween hier erg van

jasmijn16

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 16:28

Trix krijg nu 1 pilletje perdag, dat is heel erg veel maar de da wou het heel erg hard aanpakken omdat ze ook hoefbevangen is.

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 16:30

Forever is just a dream staat er in je onderschrift. Dat weet ik nog niet zo net, Cindy heeft bij jou meer dan 30 jaar oud mogen worden. Dan hebben jullie toch best lang een mooi leven samen gehad. Ze is ook mooi dood gegaan maar het gemis is er niet minder door. Sterkte!

Lauraaxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 16:33

He bah wat naar.. Heel veel sterkte :+:

ejikas

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 16:47

ah heel erg veel sterkte Y;(

marjo1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 20:06

Heel veel sterkte TS... Y;( Je hebt het prachtig verwoord en ze zal je dankbaar zijn voor alle liefde die je haar hebt gegeven :(:)

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 20:12

Heel veel sterkte! Ze heeft wel een hele mooie leeftijd mogen halen.

MachoPablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 20:45

Heel veel sterkte en wat een mooie leeftijd heeft ze gehaald

Eline91

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 20:56

Heel erg veel sterkte TS Y;(

xSanneE_98

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-15 23:46

Bedankt voor al jullie reacties! Y;(

Buddyloveyou

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-15 18:28

jeetje , ik heb tranen in m'n ogen
sterkte en gecondoleerd !!
ze heeft wel een mooie leeftijd mogen halen.