Dag lieve Ebel

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Laurabram

Berichten: 3379
Geregistreerd: 05-09-07
Woonplaats: Papecity on the river

Dag lieve Ebel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-09-15 17:45

Lieve Ebel.



Afbeelding

Heel lang heb ik alleen maar op verschillende manegepaarden gereden. En toen zou jij naar de manege komen en mocht ik je gaan verzorgen, een schimmel!!! M'n droom kwam uit.
Op de dag dat je kwam keek je me aan en dacht ik: ja! Jou vind ik echt leuk!
Een eigenwijze maar ontzettend lieve dame. Heel veel heb ik van je geleerd en nog veel meer van je genoten.
In de manege lessen mocht ik vaak op je rijden en in het weekend deden we heel veel verschillende dingen: lekker je eigen ding doen in de paddock terwijl ik er rustig bij zat, je leerde me bewust zijn van mijn lichaamshouding omdat jij veel meer had gedaan met grondwerk en gewoon omdat je ontzettend spiegelde.
Ik mocht je longeren, we gingen regelmatig buiten wandelen en van een uitgebreide poetsbeurt kon je heel erg genieten (wat maar goed was, want het was soms echt heel erg nodig)

Door goed contact met jouw vorige eigenaresse kon ik terecht met vragen die we niet beantwoord kregen. We stuurden haar regelmatig foto's en verhalen en ze kwam nog wel eens op bezoek.

Je was echt m'n vriendinnetje. We hebben geknuffeld, je hebt me getroost als het nodig was en ik heb enorm gelachen om jouw rare fratsen.
(Modder in m'n haar smeren nadat je in een plas had liggen rollen omdat je zulke dingen graag leek te delen, achter me gaan lopen als het ging regenen tijdens het wandelen (alsof je dan droog bleef) of in het voorbijgaan een stuk hout uit een puin container meenemen alsof je een hond was, zijn maar een paar voorbeelden)
Maar ook als ik eens niet lekker in m'n vel zat en jij ook je dag niet zo had, dan konden we elkaar ontzettend dwars zitten. Waarna ik me weer realiseerde dat ìk toch echt degene was die dan even moest resetten, omdat je eigenlijk mij spiegelde.

We hebben meegedaan met de kür op muziek en heel veel keren met de onderlinge wedstrijden op de manege.

Toch kwam er een dag dat ik mijn vleugels uit kon slaan en een ander plekje vond met een ander paardje. Langzaam afgebouwd en na 3 jaar gestopt met het echte verzorgen. Maar toch.... Ik bleef je zien, zomaar even langs gaan bij je of toch een dagje invallen als verzorgster omdat er niemand anders beschikbaar was op een dag. Je blies dan in mijn gezicht als teken van herkenning en ik blies heel zachtjes terug in jouw neus en dan kreeg ik een dikke kus op m'n wang, alsof ik niet was weggeweest.


Afbeelding


En toen kwam de dag dat oude blessures weer gingen opspelen en nieuwe gebreken je parten gingen spelen. Je oude lijf haperde en werken ging niet meer zonder pijn.
De eigenaresse heeft in overleg met de dierenarts besloten dat het tijd is om je te laten gaan.

Vorig jaar leek het daar al op uit te draaien en we hebben op een hele mooie dag heel lang gewandeld en heel veel foto's gemaakt. Maar toen knapte je op en hoefden we je nog niet te missen. Maar nu ben je echt op, ondanks dat dat koppie nog altijd even vrolijk staat.


Afbeelding


Vandaag kwam de dag dat je echt wegging.

Bedankt lieve Ebel voor alles wat je me hebt geleerd en de geweldige herinneringen die je me hebt gegeven. Die nemen ze me nooit meer af.




Afbeelding

Een dag niet geHepst, is een dag niet gelachen.
[IM] Dag lieve Ebel
We don't meet horses by accident, they are meant to cross our path for a reason.

simodi

Berichten: 8609
Geregistreerd: 21-04-05

Re: Dag lieve Ebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 17:52

Prachtig opgeschreven LB ..... ;( :(:)
En hele mooie foto's die precies jullie band laten zien.
Zo jammer voor je ....

Love - language - leadership

Flew

Berichten: 19853
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Op Zanzibar.

Re: Dag lieve Ebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 17:54

Ach, hier schrik ik van. Heel veel sterkte, LB!

De kunst is om zo snel te vallen
dat je jezelf voorbij vliegt
en nog net op tijd bent
om jezelf op te vangen.

Wendy1978

Berichten: 6488
Geregistreerd: 24-09-07
Woonplaats: Hoekse Waard

Re: Dag lieve Ebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 17:56

Aaah Bianc, vind zo sneu voor je
ze was echt je witte vriendinnetje
Ik wil je heel veel sterkte wensen met dit verlies
sommige paarden laten echt een leegte achter in je hart, als ze er niet meer zijn
en bij jouw is dat lieve Ebel :(:)
Sterkte meis :*

[IM] Diego One Verano 01-05-2004/17-05-2017 mijn bonte vriendje
Je merkt pas hoe goed je geheugen is, als je dingen wilt vergeten... ღ Kijk niet naar wat je niet hebt maar kijk naar wat je wel hebt:
[ITP] Mylo&Diego, stippen&Vlekken... mijn knappe mannen[ITP] Mijn 2 liefdes, Diego One Verano en Mylo... Stippen&Vlekken

Ntlie_

Berichten: 12472
Geregistreerd: 29-06-04
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 17:59

Jeetje, ik schrik er ook van! Lees dan niet (actief) meer mee in het NCIS topic maar zag dit topic voorbij komen en moest even kijken..
Zo ontzettend jammer voor je, jullie waren een heel mooi stel samen en jullie hebben veel van elkaar geleerd.
Sterkte hoor! :(:)

Narya

Berichten: 5228
Geregistreerd: 23-12-06
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 18:32

Heel veel sterkte Bianca, een groot verlies.

Düsler mi gerçek, gerçekler mi bir düs yoksa
Gerçeklesir belki bir gün, bitmesin, düs bile olsa

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101272
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: Dag lieve Ebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 18:59

Prachtig verteld. <3
Heel veel sterkte de komende tijd!! :(:)

Lauraennala

Berichten: 2694
Geregistreerd: 29-04-10
Woonplaats: Zuid-Holland

Re: Dag lieve Ebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 19:16

Ach jeetje, ik wist helemaal niet dat het zo slecht ging met Ebel..
Sterkte Bianca Y;(

SIEMxFUNNY

Berichten: 5666
Geregistreerd: 14-09-06
Woonplaats: Alblasserdam

Re: Dag lieve Ebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 21:22

lieve bianca

veel sterkte!! :*

rocymax

Berichten: 6481
Geregistreerd: 04-08-10
Woonplaats: Botarell, Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 21:24

Tranen springen in mijn ogen, wat mooi geschreven. Heel veel sterkte :(:)

Foreverkliek

Berichten: 1353
Geregistreerd: 24-07-15
Woonplaats: Naast Twix

Re: Dag lieve Ebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 21:27

Veel sterkte!

i am the black furred cat, no evil is within, i am the same as other cats, underneath my skin, please help me to dispel, this black myth i bear, not just for me i pray, but for black cats everywhere - in loving memory of doerak

Ianrowan2009

Berichten: 1487
Geregistreerd: 26-10-13

Re: Dag lieve Ebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 21:31

Sterkte!! Zag het op FB al langskomen :( nooit leuk nieuws en doet altijd zeer.

Sjolvir

Berichten: 25271
Geregistreerd: 26-03-05

Re: Dag lieve Ebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 21:56

LB heel veel sterkte met het verlies van je witte vriendinnetje dat je zoveel paardenwijsheid heeft geleerd, waardoor je met de paarden wel bent geworden wie je nu bent.

[EJL-ITP] Van overdwars naar M2 van met tumor naar met humor! ons 2017.... begint en eindigt met een tumor, maar Heps houdt haar humor!
Hepsie [RIJ-ITP] All over the world Noors, Zuid Europees en VS asjemeCOW?!!!
I.M. Vaarwel mijn gouden koningin.....
[IM] And then the fairytale ends.... Sjolvir run for ever.
“The secret in riding is to do few things right. The more one does, the less one succeeds. The less one does, the more one succeeds.”
~ Nuno Oliveira

Laurabram

Berichten: 3379
Geregistreerd: 05-09-07
Woonplaats: Papecity on the river

Re: Dag lieve Ebel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-09-15 10:06

Dank jullie wel.

Het was idd een mooie dame die veel mensen veel dingen heeft geleerd, zowel rijtechnisch als in de omgang. Een once in a lifetime paard.

Een dag niet geHepst, is een dag niet gelachen.
[IM] Dag lieve Ebel
We don't meet horses by accident, they are meant to cross our path for a reason.

LoveForPip
Berichten: 20
Geregistreerd: 27-09-15

Re: Dag lieve Ebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-15 10:43

Heel veel sterkte en Ebel rust maar zacht! Y;(

Pip (L)

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 bezoekers