[IM] Afscheid van mijn allerliefste

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

xBontfire

Afscheid van mijn allerliefste

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-15 18:36

Voor het volledige verhaal kun je dit topic lezen: [MD] Pony is onwijs lui, lusteloos. graag in dit topic geen discussie starten, dit is enkel om haar te herinneren om wat een geweldige pony ze was.

Zo vaak heb ik topics van andere bokkers gelezen en gedacht 'jeetje, wat verschrikkelijk moet dat zijn,' en nu ben ik zelf aan de beurt.
Waar kan ik beginnen, ik kan zoveel vertellen over mijn allerliefste meisje. Mijn lieve Kayela, een geweldige pony merrie van 15 jaar.

Afbeelding

En daarom begin ik maar bij het begin, onze paden werden als eerst gekruist zo'n 7/8 jaar geleden. Het was begin zomer en ik was 9 jaar oud, ik ging leren paardrijden op Manege de Brandenburgh (toen nog Stal Janssen) een kleinschalige manege met erg veel leuke pony's en instructrices. Maar een pony stal mijn hart, Kayela een lieve bruinbonte merrie. In de privélessen mocht ik al op haar rijden, Kayela was namelijk een van de beginnerspony's en ze was ondanks haar leeftijd mega braaf en lief.

Al snel reed ik samen met Kayela mijn eerste proefje, mijn benen kwamen nog nauwelijks onder de zweetbladen van het zadel uit en ik was mega zenuwachtig maar we werden eerste! Wat was ik trots. :D

Afbeelding

De tijd ging snel, ik kreeg rond mijn 12de twee keer paardrijles per week omdat ik door een zware periode ging en mijn ouders inzagen dat ik bij de paarden lekker kon ontspannen. Inmiddels was het bij ieder bekent dat Kayela mijn favoriet was en reed ik dan ook twee keer per week op Kayela! Ik vond het super! Uren lang genoten.

Op mijn 13de kreeg ik een eigenpony, helaas werd Kayela niet verkocht en moest ik dus opzoek naar een andere pony. Ondertussen verliet Kayela de manege, ik was er kapot van ook al had ik mijn pony al bijna een jaar elke dag zocht ik marktplaats af of ik haar kon vinden, ik moest en zou Kayela terug vinden. Het verhaal met mijn andere pony niet zo fijn, de klik met de pony was er niet en ik werd bang van haar.. in mei 2013 is zij verkocht en ik wilde stoppen met paardrijden.

Maar! Gelukkig was daar Kayela! Ze was in februari 2013 terug gekeerd naar de manege en ze werd eindelijk verkocht! Mijn penny pony werd van mij, ik was (en ben als ik eraan terug denk) in de wolken!

Kayela leerde mij opnieuw te vertrouwen en het duurde niet lang of alles was vanouds, ik vertrouw Kayela blindelings. Ik vertrouw haar als geen ander.

Afbeelding

Het was een feest ik heb elk uur gespendeerd met haar genoten, eind 2014 viel mijn oog op een ander paard een KWPN'er genaamd Gameboy hij sprak me aan maar ik mocht geen tweede paard van mijn ouders dus de keus was snel gemaakt dan blijft Kayela en heb ik pech, want zij gaat nooit meer weg.
Gelukkig vond ik een manier om zelf de stalling te kunnen betalen zodat ik Kayela gewoon zelf kon blijven betalen en zo werd Gameboy in januari 2015 alsnog van mij!

Het was fijn om een paard te rijden waar ik echt op paste want Kayela was wel aan de kleine kant voor een groot iemand als ik, gelukkig was ik geen zwaar persoon en reed ik nog regelmatig op haar. Hoe goed het ook met mij en Gameboy als combinatie ging, mijn liefde voor Kayela bleef.

Na de winter van 2015 ging Kayela achteruit, ze was somber.. In juni kwam de dierenarts en er bleek meer aan de hand dan ik had gedacht, 3 van de 4 benen waren slecht. Tevens zat ze in het grijs gebied van de cushing en er moest ergens nog iets zitten want de sloomheid kwam ergens vandaan. Kayela bleek veel pijn te hebben en toen moest ik een moeilijke keuze maken voor mijn beste vriendin, ik moest haar laten gaan.
Want een leven met pijn is geen leven.

Afbeelding

Vandaag was het zover en is mijn lieve meid heen gegaan, het was prachtig en het was verschrikkelijk tegelijk. Ik ben tot het laatste moment bij haar gebleven, gekust, geaaid.. Voordat ik het in de gaten had was ze al vertrokken. Onderweg naar een plaats ver van hier. Maar ik zal haar nooit vergeten, ze heeft een diepe hoefafdruk achtergelaten op mijn hart.

Het is nu dat ik snap waarom mensen altijd zeggen dat je elkaar ooit weer ziet, het verzacht de pijn als je weet dat het niet de laatste keer is. Dat je elkaar altijd weer zult zien.

Afbeelding

Ik hou van je, ik ben je onwijs dankbaar, ik zal je nooit vergeten en ik mis je.
Maar Kayela, zie ik je dan aan de hemelpoort?

✽ 01-05-2000
† 11-08-2015

kiki1976

Re: Afscheid van mijn allerliefste

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 18:47

Mooi overzichtje van jullie saampjes.

Maar ook hier zeg ik het weer, je hebt de beste keuze gemaakt ook al was dit nog zo moeilijk.
Heel veel sterkte met het verlies van Kayela

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 18:53

Afscheid nemen is niet makkelijk...houden van betekend ook los kunnen laten.

Heel veel sterkte Y;(

myk_en_shant

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 18:55

Heel veel sterkte met je verlies meis, je hebt de beste keuze gemaakt, al maakt het verlies en de verdriet er niet minder om.

Heb je ook staartharen afgeknipt, om zo eventueel een sierraad er van te laten maken.
Heb ik ook gedaan met haren van mijn overleden maatje.

Afbeelding

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 18:55

Heel veel sterkte met dit grote verlies. :( Je hebt de beste keuze gemaakt voor je paardje, dat is het belangrijkste. Rust zacht op de eeuwig groene grasweides Kayela! Y;(

eline10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 18:57

Nogmaals heel veel sterkte.... ;( :(:)

amen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 18:58

Sterkte met het verlies, en over tijdje hoop ik een glimlach op je gezicht als je haar herinnerd!

Dat heb ik iig wel met mij honden en paard, die ik heb laten inslapen!

kally

Mooi verteld hoe jullie jaren bijelkaar geweest zijn erg triest dat ze zo is gaan
sukkelen en pijn had....
Heel veel sterkte gewenst met het heengaan van Kayela....

Yvankaxx

Heel veel sterkte toegewenst... Maar je hebt het juiste gedaan en Kayella heeft geen pijn meer Y;(

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 19:09

:(:)
houden van is ook loslaten...een soulmate verlaat je hart nooit!

Jocklover77

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 19:14

Heel veel sterkte! Je hebt de juiste beslissing gemaakt.

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 19:15

Ook hier heel veel sterkte...

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 19:20

Sterkte! Je hebt het goed gedaan!

xBontfire

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-15 19:28

Dankjewel voor de lieve reactie's <3

Ik ga nog een ring laten maken en wil ook nog een foto op canvas laten afdrukken.

marjo1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 21:12

Wat een heftig besluit en wat heb je het mooi verwoord! Heel erg veel sterkte :(:)

esmee1233

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 22:59

Liz, je hebt een besluit genomen waarbij ik hoop dat ik hem nooit zal hoeven maken... Het zal toch een keer komen, net zoals bij jou nu... Kayela, wat was het toch een lekker paard! :) Naar links gaan als je naar rechts moest, het was me een paardje :). Ik weet het allemaal nog al te goed, maar altijd is ook mijn liefde voor Kayela gebleven, knuffelen kon ze als de beste en als je een knuffelpaard nodig had, moest je bij haar zijn... Zoveel kleine kinderen die op haar hebben leren rijden en elke keer haalde ze weer een trucje naar boven, ze is altijd eigenwijs geweest, dat lieve paard <3
Ik ga d'r missen en ook al sta ik niet meer bij je op stal, ze blijft ook bij mij in m'n hart!
Heel erg veel sterkte de aankomende tijd, ze had het niet beter kunnen hebben dan bij jou, ik weet het zeker! Het besluit wat je gemaakt hebt, echt ik vind het enorm knap van je! Kayela kan nu voor altijd heel veel gras eten op de eeuwige groene weides, het gaat d'r goed!
Ontzettend veel sterkte en ik ben er voor je :(:) Y;(
Kayela het gaat je goed! Y;(

silvia58

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 23:06

Heel veel sterkte !
Wat een lieve foto in je profiel met je twee toppers samen :o

Sincere

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 23:17

Veel sterkte!

sardientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 23:25

Wat rot voor je, maar vergeet niet: Kayela zal altijd bij je zijn... heel veel sterkte en liefsxx

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 00:56

Joh wat mooi dat het zo is gegaan, gelukkig maar sterkte

xBontfire

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-15 00:58

Kayela is inderdaad mega lief maar die eigenwijzigheid heeft ze altijd wel een beetje gehouden! Een karaktertje is ze wel, geweldige meid.

Dankjewel voor jullie woorden. <3

Incroyable

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 01:17

Mooi topic heb je gemaakt Liz, en ooit komen jullie elkaar weer tegen Y;(

Selena

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 01:18

Sterkte :(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 02:45

Y;(