sorry dat jullie het niet begrijpenIk was 7, Jij was 5. Toen kwam jij inmijn leven, je stond ineens voor de deur. Zins die dag zijn we 2 hoefjes op 1 buik. Wat heb ik genoten van je. De gekste,leukste, droevigste dingen met je meegemaakt, je ouwe baasje strafte je wel eens, je kreeg vaak een schop onder je buik, vaak met een klomp, tot op eem dag dat hij geen klompen aan had maar sloffen En alsof je het wist, je keek mijn kant op. Keer naar zijn voeten. En nog een keer naar mij. En je bedacht je niets en zet je hoef zo op zijn voet haha. Wat heeft ie gevloekt. En ik lag helemaal dubbel van het lachen. Ik heb heel veel Van je geleerd meis, daar ben ik je dankbaar voor, ik mocht als eerste ip jou rijden zoo braaf, heel wat jaren gereden heerlijk, tot op een dag je ziek werd. Wat je had weet ik niet meer. Maar kon 2 w niet meer op je rijden, heb je wel heel veel vertroetelt. En dat vond je heerlijk, je genoot er echt van. Na die 2 weken mocht ik er weer op. We Zouden alles rustig weer oppakken. Maar jij dacht er anders over. Jij racede door de bak. Kon je niet meer stoppen. Als ik je stopte. Ging je heel even stappen dan gelijk weer in de galop. Haha. Ik kon je nog wel Makkelijk sturen enzo. Alleen jij had zoveel zin om hard te gaan. Dus hebben we besloten om Heel even te rijden Ipv. Wat langer te stappen. Ik werd te groot voor je , ben gestopt met het rijden, Heb je nog jaren geknuffelt. Gewandelt en voor de kar, heerlijk genoten met je door het bos, over de heide, zelfs tussen de schapen, Op een dag merkte ik dat je wat stijver liep. Da zei dat het ouderdom was, je was al 28 dan was dat beetje logies voor een shet. Je stond eerst op een kleine stal. Maar die eigenaar had steeds ruzie met je ouwe baasje. Ja daar hadden we nog goeie contacten mee. We hebben besloten dat je bij mijn schoonouders in de wei kon. Bij nog 2 shetjes, je fleurde gelijk op. Je was wel de grootste. Ha, zo leuk om te zien. Je vermaakte je daar wel ,Zoals altijd Als ik kwam. Werd er door jou begroet Ok als ik weer weg ging, je hebt daar bijna een jaar gestaan. soms liep je weer moeilijker en dan weer normaal elke x hen ik soort van afscheid genomen ik kon niet elke dag bij je komen. En mijn gevoel zei al Dit duurt niet heel lang, klopte ok wel want op een dag ik een appje kreeg van mijn schoonzusje. Brientje(zo noemde ik je altijd) wil niet meer opstaan. Heb van alles geprobeerd, ik baalde enorm want ik moest werken, dus heb je ouwe baasje gebelt. Die is die ochtend naar je toe gekomen. Mijn schoonzusje appte me nog voordat ze naar school ging. Da is gebelt, Ik appte trug. Oke laat me weten hoe en wat. Je ouwe eigenaar zou mij op de hoogte houden maar door de emotie (wat ik toen nog niet wist) vergeten, Ik had zo'n strenge baas dat ik niet eens mocht bellen ja in de pauze niet eens als het nood was, dus dan naar afwachten tot eem app Of pauze, ik kon alleen naar aan je denken. En mijn gevoel zei al. Dit is aflopend. Ik zat nog net in mijn pauze. Ik wou bellen maar ik kreeg al een appje, wat ik nooit meer vergeet. Sabrien is ingeslapen. Kreeg een brok in mijn keel. Ik moest me groot houden want de baas wist van niets, na de pauze. Soms traantje gelaten. Waar niemand bij was. Savonds. Ben ik ingeklapt, heb gehuilt ok weer gelachen om je streken, meisje ik mis je. Mijn zoontje heeft voor het aller laast op je gezeten, ik als eerste. Mijn zoontje als laatste, hoe mooi is dat Sabrien. Geniet van je grasjes daarboven. Je mocht 29 worden Dikke knuffel van d (mijn zoontje)
Uit het oog maar nooit uit mijn hard
Ilsiie
Geplaatst: 27-07-15 08:16
Jeetje, wat verdrietig.. Je hebt haar heel lang bij je gehad, het is niet niks om je vriendinnetje te verliezen.
Veel sterkte met dit gemis!
Marieke33
Geplaatst: 27-07-15 08:17
Wat verdrietig dat je niet bij het afscheid van Sabrien kon zijn... Zoveel jaren maatjes geweest, en zoveel samen meegemaakt. Wat mooi dat jouw zoontje ook nog op Sabrien gereden heeft. Zo is de circel rond... Heel veel sterkte!
Ik heb ook een shet, ik was 6 toen we hem kregen en hij was 3. Volgende week word hij 30. En natuurlijk weet je dat met zo'n oud dier elke dag een dag dichterbij het onvermijdelijke is, maar als je bijna je hele leven met een dier hebt gedeeld, val je in zo'n enorm gat!!