het eerste wat ik dacht toen je van de trailer af kwam was : zo die in lelijk.... je zag er niet uit! je hoeven waren te lang je was niet goed schoon en je mane zaten onder de klitten!
maar ja zo gek is dat niet voor een goed kopen pony van de markt.... je wrd in de wei gezet en de volgende dag kwamen de hoefsmid en de DA. je kredg een wormen keur en je hoeven werden gedaan
daarna heb ik je 2 week laten staan zonder je aan te kijken. ik vondje echt niks aan. je was zo saai en straalde geen kracht uit nee ik bleef lekker bij diesel. naar die 2 week vroeg zijn eigenaar of ik hem eens wou wassen en poetsen. nou als paarden gek zeg je daar natuurlijk geen nee tegen
naar een was en poets beurt kwam je er schitternd uit te zijn. je mooie zwarte vacht was zo mooi. nee , zins dien dacht ik niet meer dat je 'lelijk was'
naar die poets beurt kwam er een band. zo sterk dat ik dieselsoms maar liet lopen. ik mocht vaak met je op pad en dee dit dan ook.
naar een jaar. ging ik weer wat meer naar diesel en zo is jet toen gebleven! want je diesel is mijn vz en jij was dat nou eemaal niet
sins eind deze week zat je al niet lekker in je vel.... je had vaak koorts en afentoe een koliek aanval..
net ongeveer 3 uur geleden kreeg ik telefoon je was omgevalleen in stal.! toen ik op stal aan kwam lag je achter in de wei waarom wist ik toen nog niet.. tot je eigenaar dit zijwat er was : je was waar shijnlijk er zwak , moe en bent daardom omgevallen.
helaas ben je met le hoofd tegen vee water bak gevallen...... je hebt een bloeding in je hersenen gehad en hierdoor is waarscheinlikk minimaal de helfd van je hersenen verlamd geraakt. je hart was op en het beste was je een spuitje te geven.
dit hebben we dan ook gedaan. ik heb je geaaid , duizend keer gezecht dat ik je nooit zal vergeten en dat je mooi bent.
vaarwel lieve coco en rust zacht

lalsvoor je kijken je bang maakt
als achter kijken je triest maakt
kijn dan naar boven want daar schijn ik