In 2008 kwam mijn droom uit.
Ik kreeg mijn eerste echte eigen paard.
een prachtige bonte pony helemaal mijn droom!

1ste keer rijden thuis

We reden altijd heerlijk buiten ik kon echt alles met haar!
Hier even wat foto's door de jaren heen.(foto's staan een beetje door elkaar heen...)

ongeveer van 2008 tot 2014!

In de zomer van 2013 heb ik haar laten insemineren door een knappe zwarte hengst!
Babaloub du vi!
Na 2 pogingen zat jij daar dan eindelijk! eitje

En toen maar afwachten wat daar uit zou groeien
grote zwarte hengst... 3 kleur bonte valk..... een surprise... zou die bont zijn of toch zwart of bruin het kon allemaal!
In april was ze net een lopende gehaktbal

2 dagen na deze foto veranderde alles.......
Woensdag 23 april heb ik nog lekker rustig aan wat getraind met haar en daarna wou ik nog even heerlijk gaan uitstappen met haar buiten!
Helaas zijn we nooit verder gekomen dan de overkant van de straat...
We waren de weg over en al een klein stukje opweg totdat er een tractor met een veewagen aan kwam..
Hij reed te snel en te dichtbij mijn paard wist niet wat die hier mee aan moest en schrok hier lichtjes van.
ik probeerde haar rustig te krijgen en de tractor reed gewoon door vlak langs ons heen wat als gevolg kwam dat mijn paard haar achterste werd geramd door de veewagen zij van schrik zich achter over gooide boven op mij...
Heb toen een paar flinke trappen tegen mijn hoofd gekregen terwijl zij nog boven op mij lag...
Ze is opgestaan en terug naar stal gerend.
Ik ben toen naar het ziekenhuis gegaan voor onderzoek aangezien ik een hoog drachtig paard op mijn had liggen.
Gelukkig een engeltje op me schouder gehad niks gebroken alleen wat kneuzingen en helemaal blauw.
Voor mijn paard was dit anders....
Eenmaal terug op stal trof ik haar aan in de wei al kreunend liggend op haar zij de dierenarts was er al bij geweest ze had spierpijn werd er gedacht dus we moesten het goed koelen.

Zo lag ze erbij

De volgende ochtend heel vroeg naar stal gegaan.
Daar aangekomen lag ze weer in de wei te kreunen.
Ik tilde haar deken op om te kijken hoe het ging met haar bil.
Ik ben me kapot geschrokken helemaal opgezet het bloed drupte eruit..
(krijg foto's niet in linkje)
http://www.mijnalbum.nl/Foto-WNQWPJEC-D.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-M66TSCTK-D.jpg
De dierenarts kwam er gelijk aan.
Hij vreesde het ergste als we haar overeind kregen en als ze wat wilde lopen hadden we een heeeeeele kleine kans dat het bloedde zou stoppen.
Het veulen bewoog nog wel gelukkig!
We hebben haar toen overeind getakeld en toen haar met 3 personen laten lopen.
zolang wij haar ondersteunde liep ze stapje voor stapje vooruit.
Daarna heeft ze nog een plasje gedaan en een klein hapje gegeten!
Helaas stopte het bloeden niet...
Heb toen bij haar op stal geslapen.
Vroeg in de ochtend naar haar toe gelopen en ja ze stond!
Eenmaal dichterbij haar gekomen zat het toch goed fout ze ademde heel snel en kort...
Ze had teveel bloed verloren haar tandvlees was helemaal bleek en haar oogleden.
De reden dat ze stond was waarschijnlijk omdat ze niet meer durfde te liggen van de pijn.
Het is zo verschrikkelijk om je meisje zo te zien staan!
De dierenarts kwam nog voor een laatste check en toen hebben we haar laten gaan...

Onze laatste knuffel samen

En onze allerlaatste foto samen hier had ze geen pijn meer...
Mijn topper waar ik zoveel van heb geleerd is er niet meer ik mis je nog altijd