[IM] overleden huisdieren

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

gothicpizza6

overleden huisdieren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-14 14:30

dit zijn al onze dieren die overleden zijn. het is al even geleden maar hun mogen hier niet ontbreken.

Afbeelding
Afbeelding
mijn aller 1e katje die echt van mijn was noppie. hij was bij zonder voor mijn. hij was mijn maatje. hij is geboren in 2010 en overleden in 2011. hij is aan gereden. ik woon in de woonvorm de vrije vlinder en daar had ik hem als katje. het monumentje is op mijn kamer bij het raam omdat hij graag buiten was. dit is het enige gedicht die ik zelf heb geschreven de rest heeft mijn moeder gemaakt.

Afbeelding
dit was de kat sammy. sammy hadden we bij mijn moeder thuis. ik kreeg hem voor mijn zwem diploma. sammy kwam op 1-4-2001 bij ons. sammy kwam uit het asiel en was al 12 jaar. hij is 1-4-2007 in geslapen.

Afbeelding
shiva was de hond van de vrije vlinder. tussen shiva en mijn was het liefde op het 1e gezicht. shiva werd ziek ze had een tumor. toen het echt niet meer ging is ze in geslapen. shiva is volgens mijn ongeveer 10 jaar geworden maar ze was altijd blij en vrolijk tot de laatste dag.

Afbeelding
wendy was mijn aller 1e eigen konijntje. ze was een angora. wendy kwam uit het knaagdieren centrum in heiloo. ze heeft daar een jaar gewoond niemand wilde haar. ik kreeg haar via iemand. wendy hield niet van op pakken en gepluk aan haar vachtje. toen ze net kwam moest ze eerst op mijn kamer wonen (het was winter) waar ze overdag rustig in ook in haar eentje rond hobbelde. toen het warmer werd ging ze buiten wennen. toen ze buiten kwam wonen daar bloeide ze helemaal op. ze kreeg 2 konijnen buren en een groot hok met een grote ren. toen werd ze ziek (verkouden) het was warm weer dus hadden we omdat ze ziek was een party tent boven de ren gezet. ze waren met haar naar de DA geweest en die zei dat het gewoon een neus verkoudheid was. ik kwam thuis van mijn werk en ging even bij wendy kijken. toen wilde ik haar aaien en ze was helemaal stijf ze was dood. ik heb er nu vrede mee omdat ik haar nog een geweldig jaar heb kunnen geven.

Afbeelding
dit was tom. tom was ook een angora konijn uit het knaagdieren centrum. bij de gene waarvan ik wendy mocht hebben woonde hij samen met wendy. dit ging fout want wendy had tom aan gevallen. wendy woonde gewoon liever alleen maar konijnen buren was wel goed dus zou tom mee gaan als wendy's buurman. dit ging niet door die mevrouw waarvan ik wendy kreeg vertelde dat tom was overleden volgens mijn was het een hersenbloeding. zoals je aan het gedicht al kan lezen kon ik hem niet maar hield ik alleen al door de verhalen en zijn lieve koppie veel van hem.

Afbeelding
ons konijntje piglet (konijn bij mijn moeder). lief konijn je kon er alles mee fietsen tot hij uit de mand viel en zijn tuig brak wandelen tot we een hond tegen kwamen. wat ik mijn herinner de hond deed niks verkeerd maar hij schrok er zo van. aan het vallen uit de fiets mand en de hond hiel hij niks over. toen zijn tuig kapot was mocht hij los in de tuin. hij heeft van de schrik weleens een nagel verloren maar ook dat is goed gekomen. op een dag wilde ik binnen spelen met hem. ik had hem op gepakt en zette hem in de keuken hij liet zich zo door zijn poten zakken. we gingen maar de DA. hij had last van zijn darmen. hij kreeg medicijnen en we kregen dwang voer mee. hij moest binnen blijven. hij lag daar in de kamer heerlijk als een koning op een kussen. snachts werd ik wakker gemaakt door mijn moeder om afscheid te nemen van piglet hij was toch overleden. het was in 2007 en hij is 6 jaar geworden.

Afbeelding
onze oude dooky (bij de vrije vlinder) stok oud dement lief hondje. ze is de avond dat ik terug kwam van paardrij kamp overleden.

Afbeelding
onze lieve oude mopperkont tazz (bij de vrije vlinder) tazz hield niet van andere beesten . met de poes tiikeri kon hij het wel goed vinden. het ging wel met de andere beesten alleen nobel wilde hem nog wel eens even pesten. voor ons was hij altijd lief. hij was gek op eten en slapen. hij werd oud en ziek zijn nieren werkte niet goed meer. hij at niet meer dat is niks voor tazz. we hebben hem laten in slapen en ik was mee. hij is gecremeerd en ik en nog een huis genoot mochten mee om hem op te halen. we kregen daar een rondleiding was erg intresant.

Afbeelding
na wendy kreeg ik van mijn werk pluis. pluis was een teddy widder. pluis is plotseling overleden.

vroegen hadden we bij mijn moeder nog een katje die monkey heten. monkey is aan gereden.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 14:37

IM is (volgens mij) alleen bedoeld voor overleden paarden.
Citaat:
[IM] In Memoriam is dan ook bedoeld voor zaken die te maken hebben met het overlijden van je paard of pony.

Britta31

Re: overleden huisdieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 14:45

Dat maakt toch niets uit?Niemand heeft hier last van.En het gebeurt toch niet elke week.Hier erger ik me nu aan.Het zit ts hoog en wil het met ons delen en dan dit.Ts veel sterkte met het verlies van je dieren.

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 14:47

Heel veel sterkte meis! Zulke dingen zijn verschrikkelijk.

Wat mooi dat je een monumentje hebt en dankzij de mooie foto's de herinneringen ook zullen blijven :(:)

Arrabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 14:49

Heel veel sterkte en wat een prachtige gedichten!
Mijn hondjes zijn ook al oud en ik ben elke dag bang voor die ene dag....
Ik kan me zo goed voorstellen hoe veel pijn dat doet.
Nogmaals sterkte! Y;(

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 14:50

Veel sterkte TS, ik mag het topic helaas niet verplaatsen naar BB omdat je nog geen 25 nuttige berichten hebt.
Omdat IM alleen is voor paarden moet ik hier een slotje plaatsen.