[IM] Mijn ultieme droom, Kinna

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Fotsy

Mijn ultieme droom, Kinna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-14 22:12

Na negen jaar, zit ik soms nog in mijn auto en denk ik aan jou en begin ik spontaan te wenen.
Jij was zo bijzonder, op alle vlakken.

Kinna, mijn palomino merrie.
Afbeelding

Al van kindsafaan droomde ik van een gouden paard.

Hierbij mijn verhaal:
Sinds mijn twaalfde was ik kind aan huis bij een handelaar in paarden.
Ik heb de jaren erna velen zien komen en gaan, vele kleine traantjes gelaten en vele vreugdes beleefd.
Afgestudeerd was het eindelijk tijd voor een eigen paard. Kinna was jou naam, je was drie jaar oud en nog niet zadelmak, met jou had ik een band die met woorden niet te omschrijven valt.
Ik weet nog zo de dag dat we jou gingen halen. Een prachtige zomerdag. Je eigenaar was best bang van jou maar ik was verliefd.
Afbeelding
Een eerste eigen paard is al bijzonder maar jij was alles wat ik me had voorgesteld, mooi, slank, eigenwijs, lief soms jaloers als ik met iemand stond te babbelen, een echte hartendief.
Afbeelding
Maanden leefde ik in een droom, maar dromen zijn bedrog en op een dag kwam ik langs in de manege waar je gestald stond. Ik hoorde voor de eerste keer geen luidruchtige hinnik als ik je naam riep.
Ik wist meteen dat er iets ernstig aan de hand was, ik liep naar je stal en die was leeg. Ik kon je nergens vinden.
Mijn droom werd aan dingelen geslagen toen ze mij vertelden dat je op tragische wijze was vérongelukt. Tot op de dag van vandaag weet ik nog steeds niet hoe je aan je eind bent gekomen. Ik heb je wel nog gezien, hoe erg dit beeld ook was, (afgerukt achterbeen en volledig ontvleesd voorbeen) sorry voor de bloederige omschrijving, toch ben ik blij dat ik je nog gezien heb.
Ondanks mijn lieve leuke paarden die ik nu heb, zal jij altijd een speciaal plaatsje hebben in mijn hart.
Bedankt voor de zeer leuke tijd samen.

Furrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 22:18

Wat erg, ik kan me niet voorstellen hoeveel verdriet je hebt.
Een verschrikkelijk einde aan een mooi sprookje. :(:)

Susan88

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 22:21

Ik heb een brok in mijn keel. Wat mooi geschreven: recht uit het hart.
Volgens mij hadden jullie een bijzondere band.
Ik wens je nog veel sterkte toe Y;( en nog veel plezier met je andere paarden.

EvaaxGucci

Re: Mijn ultieme droom, Kinna

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 08:32

Mpff.. Mooi verhaal! Wat moet het moeilijk voor je zijn geweest en waarschijnlijk nog steeds.. Heel veel sterkte met het verlies!

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 11:55

Maar werd je als eigenaar dan niet gebeld op opgespoord als er zoiets naars met je paard gebeurt?

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-14 17:04

Dank voor de lieve woorden, ik had even behoefte dit neer te pennen.

Om uw vraag te beantwoorden, nee ik werd niet gebeld, zij hadden nooit verwacht dat ik die middag ging langsgaan en hadden rendac reeds verwittigt. Ik denk dat zij hadden gehoopt dat tegen dat ik kwam, mijn paard al weg zou zijn. Zij lag helemaal achteraan het erf voor de mesthoop met groot zeil erover. Is trouwens proces geweest tussen verzekeringen, dewelke ik wel 'gewonnen' heb, maar tja ik heb ze er wel niet mee teruggekregen en weet nog steeds niet wat er is gebeurd. Wel spijtig dat sommige maneges hun verantwoordelijkheid niet opnemen. Niemand heeft dit gewild, dat weet ik ook wel. Nog geen sorry kon er af.

MyHorseGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 17:08

Wat een walgelijke actie van die mensen.. Hoe kunnen ze zoiets gedaan hebben??? En ik vraag me dan oprecht ook af wat er gebeurd is met jouw droompaard..

Neemt niet weg dat het alsnog na al die tijd een vreselijk gemis is. Sterkte.

ThreeFingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 17:15

Bah..... :(

Wat een naar verhaal....

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 17:17

Wat naar, ik heb echt een brok in mijn keel, je hebt dit erg mooi omschreven echt heel veel sterkte :(:) Y;( .
Maar weet niemand wat er gebeurd is?

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-14 17:17

We hebben een groot vermoeden dat ze aan de stallen aan het werken waren en om een af andere reden moet ze in de zaagmachine terechtgekomen zijn, denk ik want een been af is toch niet zomaar. Maar het blijft gokken. Hun verhaal zat vol gaten dan had ze al eten gehad en dan plots hadden ze ze zo gevonden want ze gingen net voederen. Dan was het om half acht gebeurd dan weer om half elf.
Plots hoorde we dan dat ze mensen gebeld hadden om de opkuis te doen, want in de stallen was er ook niets meer te zien, enkel natte vloer.
Maakt het afscheid er niet makkelijker op.

Vind het na al die jaren zo jammer dat ze zo vroeg is moeten gaan.

Buddyloveyou

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 20:14

sterkte,
ik kan me niet voorstellen hoeveel verdriet je hebt

lisetteexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 20:21

pfff wat een verhaal zeg!
ik wens je heel veel sterkte :(:)

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 21:36

Vreselijk.... de manier waarop en ook dat je haar maar zo kort hebt mogen hebben.
Mensen doen soms vreemde dingen als er iets vreselijks is gebeurd. Geen excuus voor hen hoor maar ... ze zijn vast ook in shock geweest...

Blijft altijd drama als je zo plotseling zo ernstige wijze je paardje hebt moeten afstaan.
Helaas is mijn droompaard ook ooit zo snel aan haar eind gekomen, waarom dat zo gegaan is, we weten het ook niet. Er is nog autopsie op haar gedaan, maar daar kregen we ook geen antwoord uit. Heb haar dan wel zien overlijden maar ze was binnen een uur of twee van gezond in dood.

Ik moet er ook nog bijna dagelijks aan denken (is nu ongeveer 3 jaar geleden) en als ik filmpjes of foto's ziet schiet ik nog steeds vol.... ze was mijn ideale paard en we konden zo goed met elkaar overweg. Ben er echt heel lang helemaal kapot van geweest.

Dus voel met je mee...

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-14 15:09

Inderdaad mensen doen vreemde dingen in noodsituaties terwijl ik best voor rede vatbaar was en het ook nooit zover zou gedreven hebben. Maar mijn verzekering vond dit een te verdacht overlijden en als ze moeten uitbetalen gaan ze tot op bot. Echter voor hen telt alleen wie verantwoordelijk is en niet wat er gebeurd is.

Ook jij veel sterkte, ik vind het zo eigenaardig dat na al die jaren ik dit eigenlijk diep van binnen nog steeds niet verwerkt heb en nog steeds geen plaats heb kunnen geven.
Krijg alweer de tranen.

Soms heb je zo een speciale band, echt onbeschrijflijk. Ik heb in mijn leven zo veel paarden gekend, heb er wel honderden gereden.
En dan die ene word je ontnomen. Zo jammer. Maar het mocht niet zijn.

Het eerste jaar kon ik zelfs geen paard zien, ik zou gestopt hebben, had ik mijn vrienden niet gehad.
Ben nu wel blij dat ik dit niet gedaan heb, want heb tenslotte ook al mooie momenten beleefd met mijn paardjes en hoop nog een leuke toekomst te hebben en er is bij ons op de boerderij nog veel plaats dus wie weet wat de toekomst brengt. Hopelijk volgend jaar een veulentje.

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 19:47

Wat een vreselijk verhaal. Een paard verliezen is altijd vreselijk maar dit is helemaal gruwelijk.

spookyskippy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 19:51

wat vreselijk :(:) sterkte. Y;(

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 19:55

Wat gruwelijk vreselijk zeg! :(:) Hele dikke knuf!

wendy_92

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 19:58

Aaaah wat erg! :(:) Heel veel sterkte ermee! Y;(

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-14 21:44

Bedankt voor de Y;( . Doet toch wel goed als mensen je begrijpen.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 19:05

Ook ik had al heel veel paarden en pony's gehad en gereden, succes mee gehad enz.
Maar Rizanta was voor mij heel speciaal omdat ik zelf heel lang geblesseerd ben geweest en ik met haar weer alles durfde. Ik was zo trots op haar en zo blij.
Helaas mocht het niet zo zijn.

Met mijn eerste paard na Rizanta kon ik geen echte band opbouwen, hoe graag ik het ook wilde. Het paard in kwestie wilde het ook gewoon niet, leek het wel. Ik weet tot op de dag van vandaag niet of het nu aan het paard lag of aan mij, maar feit is dat het niet lukte.

Nu gaat het gelukkig beter, wilde eigenlijk ook stoppen met de paarden. Maar mijn huidige pony heb ik verkregen door inruil van mijn paard die ik had na Rizanta, anders kreeg ik haar niet verkocht. Dus ik had zoiets dan maar 'die' pony overnemen, die raak ik wel weer kwijt. Laat dat nou een ongelovelijk fijne pony zijn, da's wel bijzonder he. Maar onbewust ben ik vaak toch weer bang dat het weer zo ongelovelijk fout gaat als het toen ging.

Dus tja, echt verwerkt heb ik het ook nog steeds niet allemaal. Het gaat wel steeds beter gelukkig. Maar ik vind het nog steeds ontzettend oneerlijk hoe het allemaal is gegaan. Ook voor het paard, ze was helemaal opgebloeid, zag er geweldig uit en had het enorm naar haar zin. In Utrecht snapten ze er ook niets van, een paard in zo'n geweldige conditie binnen een paar uur dood zonder direct aanwijsbare oorzaak (wel het gevolg, interne bloedingen maar de oorzaak is nooit gevonden).

Paar weken terug was ik op het terrein waar we onze mendurance wedstrijd hadden gereden (we werden 1e) en dan heb ik het toch weer een paar dagen te kwaad. Dan zie ik haar zo weer staan in een bepaalde box. Mijn pony deed het fantastisch die wedstrijd (endurance) we werden 7e van de 50 deelnemers. Alsof ze het voor me goed wilde maken <3

Bij mij was de verzekering zeer meewerkend. Ik heb het autopsierapport van Utrecht verstuurd en een week later was het geld overgemaakt.

Het is bij ons nu drie jaar geleden.

linneybink

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 20:32

Heftig om zo je paardje te moeten verliezen. Hoeveel jaar geleden maakt niks uit het blijft gewoon but als het je maatje was. Maandag is het drie jaar geleden van mijn eigen pony maar ik ben er nog steeds verdrietig om.

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-14 21:01

Amai jullie hebben ook al wat meegemaakt zeg.
Maakt niet uit hoe, wanneer en waar, het verlies is even pijnlijk.
De enige troost die ik nu nog heb, is dat ze rust heeft.

Toch jammer dat er zovelen ons vroegtijdig hebben moeten verlaten.