Vroeger was ze al bijzonder door zo’n snelle pony te zijn dat ze zelf won van KWPN paarden met de cross. Maar op 28-01-14 was ze zo bijzonder dat zelf de dierenarts niet wist wat hem overkwam.
Na de normale spuiten en een extra hartspuit (met een dosis voor normaal KWPN paarden) stopte om 19.55 uur haar hart, om 20.00 uur stopte haar ademhaling en rond 20.05 stopte ook haar oog reflexen, officieel was ze nu dus overleden. De eigenares aaide haar nog over haar lichaam en voelde plots nog hartslag. Ze was verbaasd en dacht eerst dat het haar hartslag was. Maar nee het bleek dat haar hart weer was begonnen met kloppen na ruim 15 minuten helemaal stilstand! En nee het was ook geen stuiptrekking, het was echt haar hart die weer begonnen was met kloppen. Toen nog een hartspuit, want nu kon er weer van alles gebeuren. Uiteindelijk was alles gestopt om 20.20 uur. Daarna hebben haar zusje en nichtje nog afscheid genomen en hebben wij haar voor de laatste keer geknuffeld.
Lady blijft ons verbazen en we denken aan haar terug als een bijzondere pony met heel veel vechtlust en heel veel liefde.
We zullen haar verschrikkelijk missen, maar we weten dat dit de beste beslissing was. Ze was op en door haar ziekte zou ze alleen maar verder achteruit gaan.
Een bijzonder paardje tot het einde.

"Als mijn tranen
niet meer huilen
kan ik dan nog
bij je schuilen,
en als ik weer een
beetje lach,
ben je er dan nog
elke dag?
Kan ik dan mijn verhaal
nog kwijt,
over mijn verdriet,