[IM] Laylo & Daimond

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Just_Roos

Laylo & Daimond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-14 19:35

Lieve Daimond en Delilah, het is nu al weer 3 maandjes geleden dat jullie weg van me zijn, ik ben er nog steeds koud van binnen van en mis jullie elke dag meer.

Hier hun levensverhaal;

Vlak voor mijn verjaardag hadden we 2 shetlanders gekocht; Delilah en Daimond.
Ik was dolblij, en in het begin waren ze ook enorm ondeugend ik zie ze nog door de tuin heen schuren.

Daimond hadden we uit eindelijk nog gered ook anders, kil.

Zo zagen er ze uit toen we ze net hadden;

http://i44.tinypic.com/2ia6651.jpg

Echt nog met zo'n veulenvachtje op hun buikjes.

Na een paar maandjes kon je al zien dat het winter begon te worden kijk die snoetjes toch, jeetje wat mis ik dat...

http://i43.tinypic.com/vfxv2f.jpg

Na een jaar voorbij alweer werd het weer opnieuw zomer, we hadden ze veel geleerd, vrijheidsdressuur mn broertje kon dr op rijden en ze waren te lief voor woorden, de hoefsmid ook al geweest alles.

Zo zagen ze er toen uit;

http://i40.tinypic.com/2ntvfaf.jpg

Mooie glimmende zachte vachtjes, nette hoefjes en mooie glanzende oogjes.

In begin Augustus zijn we verhuisd, ong. 2 maanden daarna zijn ze overleden...

Vergiftigd...

Ik kan het me allemaal nog perfect herinneren.

Het was op een vroege morgen van 16 November 2013 mn broertje kwam binnenlopen en kwam vertellen dat Delilah steeds lag te rollen, ik er heen rennen als een gek, dierenarts gelijk gebeld, die kwam infuus + pijnstiller + antibiotica, het was ''koliek'' even laten wandelen en daarna goed laten rusten. Oke 2 uurtjes verder het ging alleen maar slechter. Ik de dierenarts weer bellen, hij zei goed laten lopen en dan daarna weer even bellen. Zijn raad opgevolgd. Ze is nooit meer terug gekeerd, toen ik met haar wandelde is ze dood op de straat neergevallen.

Ik helemaal in tranen en shock ik wist niet wat me overkwam, onze lieve buurtjes hebben ons ook nog geholpen. Daarna naar Daimond gegaan om hem te controleren en om hem aan Delilah te laten ruiken. Hij was erg verbaast, toen ben ik naar binnen gegaan, de dierenarts gebeld met wat er net gebeurd was en Daimond op stal gezet, 5 min. later was ik al weer op stal, ik was stuk van verdriet, ik beloofde Daimie dat ik om de 2 uur zou komen kijken.

Daarna om de 2 uur begon zijn toestand steeds slechter te worden. We hadden besloten om om 8 uur de dierenarts te bellen. Om half 8 ging ik kijken voordat ik hem om half 6 nog een dikke knuffel had gegeven met de belofte dat alles wel goed zou komen. En om half 8. Hij was dood. Hij lag dood in de stal. Ik gaf hem een klein duwtje met mn voet maar hij bewoog niet meer.

Ik was bevroren.

Liep naar binnen.

''Mama, we hoeven niet meer naar de dierenarts.''

Daarna savonds de dierenarts gebeld, die er niks van snapte.

Volgende dag kwam de dierenarts.

Bloed afnemen, maar het was al gestold dus hij moest ook nog even hun hals open knippen... Ik durfde op het einde zelfs bijna geen afscheid meer te nemen ik herkende hun niet meer.

2 Vlechtjes afgeknipt.

Nog een dag verder, ongeloof nog steeds.

Daarna hebben we ze in de tuin laten begraven.

2 weken later was het resultaat van het onderzoek; vergiftigd.

--------------------------------------------------------------------------------------------

Na de dood van de ponies kwamen we steeds meer te weten.

- Er waren geen giftige planten in onze tuin.
- Onze dierenarts had verkeerde diagnoses en advies gegeven.
- Ze hadden geen schimmel op.
- Onze dierenarts heeft ze uit eindelijk alleen maar laten lijden.
- Onze dierenarts vertelde pas aan het einde dat hij dacht dat Delilah al dood zou gaan, maar tegen ons heeft hij niks gezegd.

We hebben een idee wie het gedaan heeft.

Maar ik mis ze nog elke dag, ik krijg ze nooit meer terug.

Lieve Daimond en Delilah het enige fijne hiervan is dat jullie samen zijn.

Rust in vrede vriendjes van me...

http://i42.tinypic.com/qo9lip.jpg

http://i40.tinypic.com/2mm8wbd.jpg

heidinuyten

Re: Laylo & Daimond

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 17:52

Veel sterkte met het verlies.

madelaine

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 17:57

Wat vreselijk moet dat geweest zijn! Ik snap niks van die dierenarts..
Veel sterkte. :(:)

spookyskippy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 18:03

wat erg, wel apart van die dierenarts :n
heel veel sterkte :(:) Y;(

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 16:09

Heel vervelend maar ik vind wel dat je de da onterecht beschuldigd, vergiftging zal hij niet aan gedacht hebben in eerste instantie. behandelen tegen koliek zou elke da in die situatie doen. Je schrijft dat ze in de tuin begraven zijn, verander dat even want volgens mij mag dat niet in Nederland. Heeft de da nog gezegd door welk gif ze gedood zijn? Sterkte.

Just_Roos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-14 20:18

heidinuyten schreef:
Veel sterkte met het verlies.

Bedankt

Just_Roos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-14 20:19

bigone schreef:
Heel vervelend maar ik vind wel dat je de da onterecht beschuldigd, vergiftging zal hij niet aan gedacht hebben in eerste instantie. behandelen tegen koliek zou elke da in die situatie doen. Je schrijft dat ze in de tuin begraven zijn, verander dat even want volgens mij mag dat niet in Nederland. Heeft de da nog gezegd door welk gif ze gedood zijn? Sterkte.

Weet ik, maar het is toch wel een dierenarts en hij had bij de 2e controle er misschien toch wel aan kunnen denken. Wij zouden het helemaal niet geweten hebben, nope niks gezegd, ze hadden de darmen nodig maar we wouden niet 2 dooie ponies in de trailer meeslepen dus vandaar. En bedankt.

Just_Roos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-14 20:19

spookyskippy schreef:
wat erg, wel apart van die dierenarts :n
heel veel sterkte :(:) Y;(

Dankjewel

Just_Roos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-14 20:20

madelaine schreef:
Wat vreselijk moet dat geweest zijn! Ik snap niks van die dierenarts..
Veel sterkte. :(:)

Bedankt

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 20:33

Just_Roos schreef:
bigone schreef:

Weet ik, maar het is toch wel een dierenarts en hij had bij de 2e controle er misschien toch wel aan kunnen denken. Wij zouden het helemaal niet geweten hebben, nope niks gezegd, ze hadden de darmen nodig maar we wouden niet 2 dooie ponies in de trailer meeslepen dus vandaar. En bedankt.

Leg dat nog eens uit zodat ik het snap??

Fayve

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 22:02

Wat vreselijk dat mensen dieren zoiets aan kunnen doen... Heel veel sterkte met het verlies Y;(

Just_Roos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-14 21:42

[/quote]

Weet ik, maar het is toch wel een dierenarts en hij had bij de 2e controle er misschien toch wel aan kunnen denken. Wij zouden het helemaal niet geweten hebben, nope niks gezegd, ze hadden de darmen nodig maar we wouden niet 2 dooie ponies in de trailer meeslepen dus vandaar. En bedankt.[/quote]
Leg dat nog eens uit zodat ik het snap??[/quote]

Wat snap je niet?

sjattukuh25

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 09:02

als eerste heel veel sterkte met het verlies van je twee pony's. ik vraag me echter wel af of ze niet ergens iets van esdoornbladeren/zaden gegeten hebben? dit omdat rond eind oktober november veel paarden zijn
overleden aan atypische myopathie. paarden die besmet raken met de symbiotische schimmel die alleen kan overleven middels de esdoornbladeren en zaden zullen in 90% van de gevallen binnen 72 uur overlijden. koliekverschijnselen zijn nl de eerste symptomen die ontdekt worden vandaar dat veelal een veearts op het verkeerde been gezet word. dat de veearts je niet gezegd heeft dat hij achteraf wist dat ze dood ging lijkt me logisch, om op voorhand al te gaan roepen dat het einde oefening is zonder alles uit de kast getrokken te hebben lijkt me nogal erg voorbarig als je nooit exact weet hoe dergelijke situatie verloopt. neem terug contact op met de veearts en vraag wat de waardes waren van de spierenzymen, leverwaarde en de hemoglobine. Niet alleen een verhoogde leverwaarde duidt op vergifiting, een enorm verhoogde waarde van de spierenzymen duidt mede icm de leverwaarde en de hemoglobine op AM.

nogmaals veel sterkte met dit verlies.

Just_Roos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-14 17:57

Fayve schreef:
Wat vreselijk dat mensen dieren zoiets aan kunnen doen... Heel veel sterkte met het verlies Y;(

Bedankt ;(

Just_Roos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-14 17:58

sjattukuh25 schreef:
als eerste heel veel sterkte met het verlies van je twee pony's. ik vraag me echter wel af of ze niet ergens iets van esdoornbladeren/zaden gegeten hebben? dit omdat rond eind oktober november veel paarden zijn
overleden aan atypische myopathie. paarden die besmet raken met de symbiotische schimmel die alleen kan overleven middels de esdoornbladeren en zaden zullen in 90% van de gevallen binnen 72 uur overlijden. koliekverschijnselen zijn nl de eerste symptomen die ontdekt worden vandaar dat veelal een veearts op het verkeerde been gezet word. dat de veearts je niet gezegd heeft dat hij achteraf wist dat ze dood ging lijkt me logisch, om op voorhand al te gaan roepen dat het einde oefening is zonder alles uit de kast getrokken te hebben lijkt me nogal erg voorbarig als je nooit exact weet hoe dergelijke situatie verloopt. neem terug contact op met de veearts en vraag wat de waardes waren van de spierenzymen, leverwaarde en de hemoglobine. Niet alleen een verhoogde leverwaarde duidt op vergifiting, een enorm verhoogde waarde van de spierenzymen duidt mede icm de leverwaarde en de hemoglobine op AM.

nogmaals veel sterkte met dit verlies.

Nee dit is het niet geweest dit was voor ons ook een optie maar het was het niet, bedankt voor de tip.
En bedankt!