Voor altijd in mijn hart........en dat zal altijd zo blijven

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Voor altijd in mijn hart........en dat zal altijd zo blijven

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 14:57

Vandaag 5 jaar geleden nam ik afscheid van [paard], het paard waar ik mee opgroeide.......
Verdriet slijt en daar waar tranen in overvloed stroomden komen daar nu steeds meer stille geluksmomenten dat ik haar heb mogen kennen.
Wat was ze een mooi paard en wat was ik trots dat ze van mij was.
Ik denk nog vaak aan haar op momenten als ik niet goed in mijn vel zit, op dat soort momenten zou ik willen dat ik naar haar toe kon gaan zodat ze mij de zorgen van de dag kan doen vergeten.

Een film ter herinnering aan haar.


[paard] is niet het enige paard wat speciaal voor mij was.
[paard] het paard wat ik van mijn vader overnam stal ook mijn hart.
In veel leek [paard] op [paard] en dat was eigenlijk ook niet zo raar gezien [paard] zijn grote voorbeeld was en veel optrok met haar.
[paard] moest ik helaas verkopen nadat ik door financiële beperkingen zijn stalgeld niet meer kon betalen. Ik had het geluk dat een vriendin [paard] over wilde nemen.
Zij had al een paar keer met hem gereden nog voor ze wist dat [paard] van haar zou worden.
Het noodlot heeft helaas bepaald dat ze maar 1 1/5 jaar van hem mocht genieten.

1 februari 2014 (vorig weekend) heeft hij de strijd verloren van een verstoppingskoliek.
Dierenartsen waren dagelijks aan zijn zijde en de verstopping leek los te komen maar schijnbaar was het genoeg.
Hij is uit zich zelf gegaan, hij lag vredig op zijn zij zonder tekenen van een verloren strijd. Als of hij gewoon is gaan liggen, is gaan slapen om vervolgens niet meer wakker te worden.
Hij was niet meer van mij maar hij is altijd in mijn hart gebleven en ik mocht hem graag zien bij zijn nieuwe eigenaresse.
Hij zag er zo gelukkig uit, hij heeft daar een prachtige laatste tijd van zijn leven gehad.
Het voelt ontzettend onwerkelijk dat ik hem nooit meer zal zien, dat ik hem niet meer kan op zoeken.....



Wat kun je ontzettend van een paard houden, als of ze het diepste wezen van je ziel in vervoering brengen.

Dogma13
Berichten: 8
Geregistreerd: 21-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 17:00

Majoor zal altijd in onze harten zijn......

Doorzetter

Berichten: 364
Geregistreerd: 24-05-09
Woonplaats: Prov. Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 17:12

Heel veel sterkte!

Ps. laatste zin zeer mooi verwoord!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 18:32

Dogma13 schreef:
[paard] zal altijd in onze harten zijn......


:(:) Zeker weten!.

Doorzetter bedankt. Het zijn de beste woorden om het gevoel te beschrijven wat een paard met je kan doen.

damian23
Berichten: 3305
Geregistreerd: 11-02-09
Woonplaats: noord-holland

Re: Voor altijd in mijn hart........en dat zal altijd zo blijven

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 20:38

Sterkte!!

zusi2

Berichten: 281
Geregistreerd: 21-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 23:21

Jeetje wat mooi zeg...
Zat gewoon met een brok in me keel te kijken...
Het is nooit makkelijk maar gelukkig leven ze voort in je herinneringen en je hart...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 00:10

zusi2 schreef:
Jeetje wat mooi zeg...
Zat gewoon met een brok in me keel te kijken...
Het is nooit makkelijk maar gelukkig leven ze voort in je herinneringen en je hart...


Dank je. De herinneringen bieden troost.

Cheytjuh

Berichten: 4024
Geregistreerd: 17-08-05
Woonplaats: Rijssen

Re: Voor altijd in mijn hart........en dat zal altijd zo blijven

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 00:56

Jeetje, kijk ik in je profiel....Zie ik dat je Moos er niet meer is..... :(

Ontzettend veel sterkte met het verlies, ook al was hij verkocht, ik weet hoe speciaal hij voor je was....

Nicje87

Berichten: 9849
Geregistreerd: 26-06-06

Re: Voor altijd in mijn hart........en dat zal altijd zo blijven

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 01:05

Ik zat even in het Gelderse topic op het moment dat jij Majoor weg moest doen. Ik weet nog wat voor mooie en lieve berichten je plaatste.

Ik wil je heel veel sterkte wensen!

_nathalia_

Berichten: 301
Geregistreerd: 10-05-09
Woonplaats: In Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 01:08

Wat kun je ontzettend van een paard houden, als of ze het diepste wezen van je ziel in vervoering brengen.[/quote]

Wat ontzettend mooi gezegd en heel waar

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 01:38

Dank jullie voor de berichten.
Dogma en ik hebben samen veel geleerd van hem en dat zullen we altijd met ons mee dragen.

fargo
Berichten: 11918
Geregistreerd: 24-11-05
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 12:30

Och neee, ik zit hier in tranen achter mijn pc op mijn werk. Niet die lieve lieve Majoor. Wat een verschrikkelijk verdriet en verlies voor jullie allebei. Wat is koliek toch een verschrikkelijk ding en wat hebben we allemaal van Moos gehouden. Heel veel sterkte en een hele dikke kus!


Morgen moet ikzelf met Whizz voor de eindcontrole van zijn 2e koliekoperatie.

brighteyes85

Berichten: 1208
Geregistreerd: 18-07-11
Woonplaats: waar ik wil

Re: Voor altijd in mijn hart........en dat zal altijd zo blijven

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 15:03

Nee, ik zit helemaal met een brok in me keel en in tranen te lezen dat Moos niet meer is. Heel veel sterkte en een knuffel :(:) Y;(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 15:09

Fargo jeej wat een zorgen heb jij omtrent Whiz. Ik wist dat Whiz een operatie heeft ondergaan maar heeft hij ook tweede operatie gehad? Wat heftig!. Sterkte morgen, je zal wel op zijn van de zenuwen.
Voor [paard] was een operatie geen optie, dan had ie verplicht met rust op stal moeten staan en dan de onzekere garantie dat de operatie gaat slagen.
En dan met het onzekere herstel.......nee ik ben blij dat de eigenaresse daarin dezelfde gedachte had.

Maar missen doe ik hem zeker nu steeds meer het besef komt dat hij echt weg is en ik niet even op bezoek kan.

Brighteyes bedankt.

Allejandro
Berichten: 18540
Geregistreerd: 21-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 16:52

Wat een mooi topic heb je ervoor gemaakt, een eerbetoon. En de filmpjes, ik had er al eerder op gereageerd. Prachtig.
Ik ben ook echt even stil geweest van het nieuws, ongelooflijk..

Wat heeft Majoor een géweldig (maar helaas te kort) leven gehad zeg <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 12:20

Allejandro het voelt ook nog zo onwerkelijk, zo niet te bevatten. Al is het besef er wel echt dat ik hem niet meer over zijn hoofd kan kroelen.

Majoors leven is inderdaad veel te kort geweest, maar in zijn korte leven heeft hij mij versteld doen staan.

Sylkai

Berichten: 1098
Geregistreerd: 11-02-14
Woonplaats: Loenhout

Re: Voor altijd in mijn hart........en dat zal altijd zo blijven

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 14:39

Prachtig gemaakt! En je laatste zin is een vattende!
Heel veel sterkte!

Hevonen

Berichten: 5625
Geregistreerd: 21-01-04
Woonplaats: up north

Re: Voor altijd in mijn hart........en dat zal altijd zo blijven

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 14:57

Prachtige paarden allebei.
Mijn prachtige zwarte Groninger is een jaar geleden gestorven. Jouw filmpjes laten me het gemis weer zo erg voelen. Wanneer slijt dat, het lijkt wel niet veel minder te worden.

IK wens je heel veel sterkte!

Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 10:20

sterkte, wat een verdrietig nieuws

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 11:50

Hevonen wist ik het maar, [paard] het paard in het eerste filmpje is inmiddels 5jaar niet meer in leven.
Ik denk nog veel aan haar en op momenten dat ik mij klote voel dan huil ik omdat ze er niet meer is en ik niet naar haar toe kan.
Ik had enorm veel steun aan haar in mijn jonge tiener jaren, onze band was enorm hecht.
Toch zijn de momenten dat ik met een tevreden gevoel kan terug kijken steeds meer aan de orde.

Het gemis aan [paard] is nog vers en door zijn heen gaan denk ik ook weer veel aan [paard].
Toen ik hem moest verkopen vond ik afscheid van hem nemen al lastig.
Van elke dag met hem samen zijn naar zo nu en dan hem eens opzoeken.
Ik had een reden om naar stal toe te gaan, ik ging elke dag heen en toen was dat helemaal weg en ging ik helemaal niet meer naar stal toe.
Er stond daar geen [paard] meer op mij te wachten......
Ondanks dat hij een geweldige eigenaresse kreeg en ik er vrede mee had dat hij niet meer van mij was heb ik het er wel erg moeilijk mee gehad.
Het mooie dat ik dan kreeg te horen van zijn eigenaresse was dat ook [paard] enorm moest wennen en dat ook hij moeite had met de verandering.
Dat geeft je dan een goed gevoel, een bevestiging dat het andersom ook was.

Ik weet niet hoe dat is met andere paard eigenaren maar ik geef mij helemaal aan een paard, een paard is voor mij mijn ontspanning, mijn motivatie om lichamelijk actief te zijn, mijn uitlaatklep en bovenal wordt het echt mijn maatje.
Ik heb geen andere interesses, al doe ik mijn best om mij op andere hobby's te gaan focussen het biedt mij niet de voldoening en het gelukzalige gevoel wat een paard mij kan geven.

Dat maakt ook dat als een paard sterft, de wereld onder mijn voeten vandaan slaat.
Het is fijn dat ik nu nog lekker met [paard] bezig kan zijn, dat biedt afleiding.
Maar ook bij [paard] heb ik dat gevoel van mezelf compleet geven.
Tegen beter weten in want ik weet dat het niet voor eeuwig is en dat afscheid weer zo'n verdriet oplevert.

MukiwaCobs
Berichten: 1401
Geregistreerd: 24-08-09
Woonplaats: Ergens in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 22:41

|( tranen met tuiten...
zo sneu dat je 2 paarden kwijt bent geraakt.
waren het toevallig KWPN tuigpaarden ?


ik ben toevallig in september 2013 mijn KWPN tuigpaard kwijt geraakt, door een draai in de dunne darm.
en zij zag er hetzelfde uit als die van jou. zwart met 4 witte benen en een witte bles.
ik heb nu wel al een ander paard maar het gemis blijft nog altijd, vooral als je zo'n zelfde paard ziet.....

ik leef met je mee! Y;(

Elastiek

Berichten: 567
Geregistreerd: 09-04-12
Woonplaats: Zuid-Limburg

Re: Voor altijd in mijn hart........en dat zal altijd zo blijven

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 22:48

Heel veel sterkte!