Niet kunnen verwerken

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
BigOne
Berichten: 38263
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Niet kunnen verwerken

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 13:00

Ik heb de leeftijd dat ik al van verschrikkelijk veel dieren afscheid heb moeten nemen, wennen doet het nooit, slijten wel maar als ik dan even kijk in een topic als deze dan zit ik weer met tranen.

Darah3

Berichten: 2808
Geregistreerd: 18-06-13

Re: Niet kunnen verwerken

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 18:13

Zoals Cayenne en Yamcha al heel mooi beschreven, neem je tijd om te rouwen :j
Ook als de buitenwereld er geen 'tijd' voor heeft en het leven verder lijkt te gaan.
Mijn pony is nog geen drie maanden geleden ingeslapen en ik pak mijn eigen momentjes om te rouwen, maar ook om te denken aan de mooie momenten :)
Ik heb ook zo mijn vaste personen in mijn leven waar ik lekker tegen aan mag zeiken, als ik me even down voel ;)

Mi_Esperanza

Berichten: 564
Geregistreerd: 31-10-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 14:12

Darah3 schreef:
Zoals Cayenne en Yamcha al heel mooi beschreven, neem je tijd om te rouwen :j
Ook als de buitenwereld er geen 'tijd' voor heeft en het leven verder lijkt te gaan.
Mijn pony is nog geen drie maanden geleden ingeslapen en ik pak mijn eigen momentjes om te rouwen, maar ook om te denken aan de mooie momenten :)
Ik heb ook zo mijn vaste personen in mijn leven waar ik lekker tegen aan mag zeiken, als ik me even down voel ;)


Hier ben ik het mee-eens. Voor mij was het gisteren 3 maanden geleden.
Het doet nogsteeds pijn, helemaal op momenten dat ik me verveel..
Neem je tijd.. het is niet raar

lies_sparkle

Berichten: 6127
Geregistreerd: 19-06-11

Re: Niet kunnen verwerken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-13 07:20

Bedankt allemaal voor jullie reacties...
Over 1.5 week is het zover,
Dan is het precies 1 jaar geleden.
Ik weet nu dat ik er nog verdrietig om mag zijn en me niet meer groot hoef te houden (:

Anoniem

Re: Niet kunnen verwerken

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 07:59

Precies. Daar is rouw voor. Neem alle tijd.

Petra_O

Berichten: 3138
Geregistreerd: 24-10-03

Re: Niet kunnen verwerken

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 08:06

Neem alle tijd die je nodig hebt! Je is logisch dat je er niet zomaar overheen bent.

Mijn oudje is in augustus 2012 ingeslapen. Ik droom nog steeds over haar, de meest nare dingen soms. Vannacht nog, dat ik haar verkocht had toen ze slecht werd en ik haar nooit meer heb gezien. Maar ook hele mooie dromen waarin we samen door het bos rijden, of waar ze op een enorm weiland staat in een grote kudde. In mijn hoofd staat ze nu daar, in dat enorme weiland. Zo probeer ik aan haar te denken, en dat helpt wel een beetje.

VanHuisUit

Berichten: 6681
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 00:12

Ik moet eerlijk zeggen dat ik het me nooit goed voor kon stellen als je een paard verliest hoeveel pijn je daarvan kunt hebben. Ik had, voor Rizanta, behalve onze Simba, die ik zelf heb weggebracht, nog nooit een paard verloren. En dat is op zich bijzonder want ik heb er zoveel gehad, gereden, getraind en verkocht...
Ik snapte het dus niets als mensen zoveel verdriet en zo lang van een paard konden hebben.
Onze Simba'tje was kreupel, daar was een reden voor dat hij niet meer verder kon. Het was mijn besluit er een einde aan te maken, ik vond het erg, maar ik had er snel vrede mee.

Onze Rizanta, was totaal geen reden voor, ze werd gewoon weggerukt, kansloos, er was geen moment van beslissen over, ze ging gewoon dood waar ik bij was en er was geen houden aan , niemand kon wat voor haar doen.

Ik heb dat als zo oneerlijk ervaren en doe dat nog steeds.

Maar een ding heb ik ervan geleerd, en dat is wel mooi. Het is zo bijzonder als je een fijn paard hebt, als je die meemaakt, geniet ervan zolang het kan.

En een ander ding: als je een paard kwijt raakt, hoe dan ook, het is vreselijk. Ik begrijp nu veel en veel beter / als geen ander wat het is om een paard te verliezen...

prugelpiet

Berichten: 12564
Geregistreerd: 20-01-12

Re: Niet kunnen verwerken

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-13 03:16

Je mept de spijker op zijn kop.
Bijna 2 jaar geleden dat onzr eerste verzorgpony overleed, zoveel mee gedaan.
Best plotseling, woensdag waren we er nog, niks aan de hand. Donderdag was ze ziek, heel ziek. Ging het niet beter, kreeh ze vrijdag een spuitje. En dit laatste was het geval. Nooit afscheid kunnen nemen, we (vriendin en ik) hebben gehuild, geschreeuwd, gebrult, maar langzaam gaat het beter.
Ze zeggen dat het went, en dat doet het ook, maar hoelang nadat jou paard er niet meer is, verschilt voor iedereen.