Vandaag kreeg ik te horen, dat mijn maatje is ingeslapen.
hij had hele erge atrose.
Het zou fijn zijn als jullie dit verhaal willen lezen.
Elk paard is natuurlijk speciaal, en elk verhaal tussen zijn ruiter is speciaal.
Maar bij mij ging het fftjes wat anders.
Ik heb een aantal hele erge problemen gehad, met mezelf en mijn omgeving. en daarom ben ik in 2011 naar een gesloten setting geplaats in gelderland. ver van huis want zelf woonde ik in Zeeland.
Toen het daar wat beter met me ging mog ik naar een interne boederij, want ik ben immers paarden gek en op deze stichting hadden ze ook paarden. Toen ik daar een tijdje reed kwam er een fjord, hij was eigenlijk te moeilijk voor de andere jongeren die daar ook kwamen, dus ben ik hem gaan rijden.
al snel kreeg ik een mega band met hem.
ik had het best zwaar daar en bij hem kon ik altijd ff uithuilen of tegen hem praten.
hij werd makkelijker en steeds liever. ik had het nooit gered daar zonder hem!
ik wou hem natuurlijk heel graag kopen! dus na veel zeuren bij me ouder mogt ik hem kopen, maar we konden hem pas kopen als het geld binnen was en dat zou januari 2013 worden en ik zou eerder naar huis gaan, dat betekende afscheid nemen, voor een maandje dan.
het afscheid viel zwaar. ik moest mijn lieve vriendje daar laten staan zo ver van huis!.
emaal thuis dacht ik elke dag aan hem en kreeg helaas slecht nieuws.
Geldzaken thuis gingen ineens weer heel slecht, en daardoor konden we hem niet meer halen.
ik was er kapot van, maar ging veder met me leven.
eind januari hoorde ik dat hij kreupel was geworden en dat het best slecht met hem ging.
ik was van plan hem deze maand op te zoeken en is goed afscheid te nemen, want ik had verwacht dat hij natuurlijk naar zeeland zou komen.
helaas, kreeg ik vandaag te horen. dat mijn sterke vriend is ingeslapen.
hij had atrose door heel zijn been.
ik ben er erg kapot van omdat hij mij echt heeft geholpen in die tijd.
gelukkig is hij nu van de pijn af! maar het is altijd een zwaar moment als je hoort dat een trouwe vriend zo plots uit het leven is gehaald.

Sorry als het een verwart verhaal is, maar het is ook best moeilijk nu.
Lieve Vriend, ook jij hebt nu een plekje op bokt, Je had al een plekje in me hart, En je hebt nu ook een plekje op een plaats zonder pijn.
rust in vrede lieverd, en bedankt voor je redding van mij. helaas heeft niemand jou meer kunnen redden.
hou van jou
xx

Alvast bedankt voor de moeite om het te lezen!