[IM] ik moet afscheid gaan nemen van mijn lieve Saar

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Maartje1990

ik moet afscheid gaan nemen van mijn lieve Saar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-13 05:24

Zo'n 3 jaar geleden begon de ellende. Er zat 'iets' niet helemaal goed in haar rug. Ze liep kort, en had veel spierspanning. Nu 3 jaar, 5 dierenartsen, 1 fysiotherapeut, 2 acupunctuur behandelingen, een manueel therapeut en een osteopaat verder. Heb ik besloten om mijn meisje in te laten slapen.

Ze is alleen maar verslechterd, en eerst kon ze nog prima vrolijk in de wei rondlopen, geen probleem. Maar nu, ze kan amper nog lopen, opstaan is een ellende. Soms komt ze niet eens overeind en als ze het probeert dan valt ze eerst een keer of 3 voor ze daadwerkelijk weer op haar benen staat. Soms moet ik haar helpen d.m.v. trekken en duwen. Nee, dit kan ik mijn meisje niet langer meer aan doen :n Ik had nog hoop, de osteopaat is gister geweest en ik had nog een beetje hoop dat die er voor kon zorgen dat ze toch nog als weide paard kon dienen. Maar helaas. Ik heb alles gedaan wat in mijn macht lag, maar ik kan mijn Saartje niet langer meer laten lijden.

En arme Polly moet z'n beste vriendinnetje gaan missen. Als ik haar uit de wei weghaal, dan is hij altijd aan het rondrennen tot ze weer terug is. Maar ze gaat niet meer terugkomen. En ik ga wel een nieuw maatje voor hem zoeken, want ik wil niet dat hij alleen komt te staan, maar hij is zo gehecht aan Saar. Ik vraag me af hoe dat gaat. Ik heb onwijs ook met hem te doen.

Ik weet nog niet precies wanneer ik haar ga laten inslapen, een week meer of minder maakt nu ook niet zoveel meer uit. Ik ga maandag bellen om een afspraak te maken. Vermoed dat het vrijdag zal zijn.

Pff, het is dan wel de juiste beslissing, maar wat is het toch ontzettend kl*te...... ;(

Mijn blonde schone is er dadelijk niet meer ;(

Afbeelding

Cherubijn

Re: ik moet afscheid gaan nemen van mijn lieve Saar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 06:20

Heel veel sterkte de komende tijd! Blijft moeilijk...

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 06:20

Heel veel sterkte! Dappere beslissing hoor.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 06:28

Wat een triest verhaal, Maartje, voor jou ook zo dubbel verdrietig omdat je zo met Polly zit ...

Klinkt misschien heel hard, maar zo is het zeker niet bedoeld, want geloof me , ik weet zo goed hoe je voelt nu ;( , maar zou het misschien iets minder moeilijk zijn als je eerst een kameraadje voor Polly zoekt, omdat je ook aangaf dat het niet op een weekje aankomt voor Saar ?

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-13 07:07

Nou, nee. Saar is namelijk vrij dominant en ik wil niet dat er tussen haar en het nieuwe paard dan geruzie komt en ze zich dan heel erg bezeerd ofzo. Naast het feit dat ik dan helemaal 't gevoel krijg alsof ik haar al 'vervang' voor dat ze weg is!

En een weekje meer of minder maakt ook niet uit, maar wil niet overhaast een paard/maatje kopen. Maar heel veel langer haar laten lijden wil ik evenmin. Hoe langer ik er ook over doe, hoe moeilijker het ook voor mij gaat zijn, dan hou ik haar puur uit egoïsme nog langer bij me, dat wil ik niet doen :n

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 07:16

Dat begrijp ik :(:)

Slecht idee dus, sorry :(

Vind het echt verschrikkelijk voor je ... heel veel sterkte de komende tijd !

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-13 07:21

dankjewel, de rest ook trouwens :)

Kiara04

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 08:09

Heel veel sterkte!

love_Soraya

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 08:17

Wat een moedig besluit zeg van je.. diep respect ..ik weet hoe moeilijk het is , ik heb mijn paard ruim 3 jaar op de metacam gehad omdat ik niet zonder haar kon.. overigens wel met goed overleg met de paardenkliniek maar jeetje ik voel met je mee.. mijn verhaal staat in een linkje in mijn profiel.
Als je erover wilt praten mijn pb box staat voor je open!! Enorm veel sterkte aankomende tijd en dikke knuffel van hier

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 08:55

Jeetje vreselijk zeg.
Toen ik mijn shet in heb laten slapen die samen met mijn andere paard stond, heb ik haar erbij gelaten met alles wat we deden.
Daarna was mijn paard wel rustig en ging niet lopen zoeken, helaas treurde ze wel heel erg en bleef voor de lege stal staan.
Binnen een week toch een shet erbij gekocht, waar ze weer over kon moederen.

Maar dit blijven moeilijke dingen zeker omdat het voor jouw als eigenaar ook gewoon al rot zat is zonder ook nog het verdriet van het achtergebleven paard.
Heel veel sterkte, met de dappere beslissing.

Kyarahh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 09:20

Sterkte :(:)!

marlonFloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 18:14

sterkte met dit moeilijke besluit. dapper dat je nu aan je paard denkt en niet alleen aan je eigen gevoel!

xanthos111Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 18:16

Veel sterkte ! :(:)

heidinuyten

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 19:30

Als ze echt geen pijn heeft maakt een week niet uit, maar weet je dat zeker, dat ze pijnvrij is?
Want als ze wel pijn heeft, duurt een week best lang lijkt mij.
Verder wil ik je veel sterkte wensen.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 19:31

Sterkte! :(:)

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 21:04

Heel veel sterkte. Je maakt een heel dapper maar vreselijk moeilijk besluit... :(:)

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-13 00:18

heidinuyten schreef:
Als ze echt geen pijn heeft maakt een week niet uit, maar weet je dat zeker, dat ze pijnvrij is?
Want als ze wel pijn heeft, duurt een week best lang lijkt mij.
Verder wil ik je veel sterkte wensen.

Als ze pijnvrij zou zijn zou ik haar niet laten inslapen.

Maar het is, naar mijn mening, niet zo erg dat een week heel veel verschil zal maken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 00:21

Eerlijke, dappere, en ontzettend moeilijke keuze Maartje. Maar wel de enige juist. Heel veel sterkte alvast... :(:)

silvia58

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 00:27

Mijn ervaring is, dat wanneer je eenmaal het besluit hebt genomen om een paard in te laten slapen,
daar niet al te lang mee te wachten. Dat maakt het vaak nog moeilijker voor alle betrokkenen en het paard zelf.
Helaas spreek ik uit ervaring en wens je dan ook heel veel sterkte de aankomende tijd.

heartbeat999

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 12:52

heel veel sterkte!! moeilijke maar dappere beslissing!!

frankyfrank

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 12:54

Super moedig. Respect voor je keuze. Heel veel sterkte.

yvet31

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 12:57

heel veel sterkte gewenst !
en heb erg veel respect voor je keuze Y;(

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-13 14:23

silvia58 schreef:
Mijn ervaring is, dat wanneer je eenmaal het besluit hebt genomen om een paard in te laten slapen,
daar niet al te lang mee te wachten. Dat maakt het vaak nog moeilijker voor alle betrokkenen en het paard zelf.
Helaas spreek ik uit ervaring en wens je dan ook heel veel sterkte de aankomende tijd.

De dierenarts komt vrijdag om 4 uur. Pff... Wat is dit onwijs moeilijk zeg..... Het doet me leed haar pijn te zien hebben, maar haar missen ook.

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 14:27

Veel sterkte met het besluit...
Ik wist in maart vorig jaar dat mijn paard voor de winter ging moeten worden ingeslapen.
Ik heb de afspraak gemaakt op 18 juli en op 26 juli heb ik mijn paard laten inslapen vanwege artrose.
(ze kon ook niet meer rechtstaan net zoals jouw paard, daarom 'moest' het voor de winter gebeuren).

Het waren de moeilijkste dagen van mijn leven, het aftellen naar het moment dat jouw alles er niet meer is.

Je hebt de beste keuze gemaakt, de moeilijkste maar mooiste keuze die je voor je dier hebt kunnen maken :-)

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 14:43

Nu is het dan definitief ... wat moet dat telefoontje jou een moeite hebben gekost ;(

Nogmaals veel sterkte, meid !

( Maar op vrijdagmiddag ? Ze zal dan pas maandag worden opgehaald, heb je daar bewust voor gekozen ? )