[IM] Mijn kanjer Jagger is niet meer...

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

SusanW

Mijn kanjer Jagger is niet meer...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-13 17:38

Gisteren was de dag... De dag dat de consequentie van mijn moeilijkste beslissing ooit, waarheid werd.

Gisteren was de dag dat Jagger en ik onze allerlaatste reis samen hebben gemaakt... We hebben samen vele reizen gemaakt, de mooiste plekken gezien, de leukste dingen gedaan en de hoogste plaatsen bereikt.
Maar ook zijn we samen door diepe dalen van ontzettende pijn en enorme onmacht gegaan vanwege zijn spieraandoening en hoefproblemen.
Maanden, nee, jaren hebben we gewerkt aan de revalidatie en het omgaan met alle beperkingen en uiteindelijk hebben we toch nog zo ontzettend veel kunnen doen samen.

Jagger is het paard dat alles heeft wat ik ooit gewenst heb in een paard, ik ben dankbaarder dan ik in woorden uit kan drukken voor alles wat hij mij gegeven en geleerd heeft..
En juist die onmetelijke dankbaarheid voor hem, maakt dat ik ervoor gekozen heb hem nu te laten gaan. Ik heb hem laten gaan, zodat hij niet meer, nooit meer hoeft te lijden. Het is genoeg geweest.

Gisteren was de dag van onze allerlaatste reis... Een reis waarbij we tot het laatst samen zijn geweest. Hij is gestorven met zijn koppie in mijn armen... Hij is op zo'n ongelooflijk rustige manier ingeslapen, dat hij is gegaan zoals hij was. In een mooie groene wei, met een raaf boven ons in de lucht...

Ik koester elke dag dat ik hem gekend heb en zal hem nooit vergeten! Ik hoop dat iedereen die hem heeft gekend, hem zal herinneren zoals hij was op de foto's hieronder. Foto's die woorden overbodig maken... Want zo als hij daar kijkt, zegt alles over hoe hij in zijn goede dagen was! Happy en gáán! Samen door de bossen, TREC, de Drentse Paardenvierdaagse en de enige echte Rocky Mountain Trail. Onze mooiste verdiensten van alles wat we bereikt hebben! Zo zal ik hem mij voor altijd blijven herinneren....

Dag lieve Jagger, mijn kanjer, je bent en blijft voor altijd in mijn hart ♥

Afbeelding

http://i249.photobucket.com/albums/gg207/DustyPebblesBunny/jagger%20en%20ik/_MG_4435.jpg

http://i249.photobucket.com/albums/gg207/DustyPebblesBunny/jagger%20en%20ik/6-2.jpg

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Mri op 14-02-13 17:45, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: max 2 afbeeldingen zichtbaar, rest in link gezet

Lynn_Nikita

Re: Mijn kanjer Jagger is niet meer...

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 17:39

sterkte met het verlies

Rumpleteaser

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 17:41

Ach Susan, wat een naar bericht ;(
En tegelijkertijd vind ik het ook een heel mooie en ontroerend bericht.
Heel veel sterkte!

JasmijnJoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 17:42

Ach gut. Wat ene mooie herrineringen, en een mooi paardje! <3

Heel heeel veel sterkte!

hobbelheks

heel veel sterkte Susan, ongelooflijk moeilijk voorstellen jij zonder jagger
dag jagger geniet van het pijnvrij zijn...

Lara

Wat een pracht paard! Heel veel sterkte Y;( ...

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 17:47

gecondoleerd met je geweldig mooie paard :(:)

Sharon_Jims

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 17:48

Heel veel sterkte met dit enorme verlies! *knuffel*

DaphneG

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 17:49

Om stil van te worden ook al kenden ik jullie niet...
Moge hij galoperen over de eeuwige weiden... Y;(
Veel sterkte
Laatst bijgewerkt door DaphneG op 14-02-13 18:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 17:54

Jagger ...

Ik weet niet of ik jullie ooit in levende lijve heb gezien (ben zelf westernruiter) maar heb wel veel topics van jullie voorbij zien komen. Daaruit bleek altijd een hele goede band tussen jullie. Net zoals dit topic.

Echte liefde is je maatje loslaten, omdat ie dat verdient.

Sterkte met het verlies.

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 17:54

;( Heel veel sterkte, wat zul je 'm missen ....

Mooi geschreven ...

Ankie2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 17:55

Sterket met dit verlies.

DubbelFun

@susam: jeetje ik schrik van je bericht. Ondanks dat ik wist van Jaggers problemen had ik dit niet verwacht.
Heel veel sterkte... :(:)

Ods
Forumcoördinator

Susan ik kan gewoon niet de toetsencombinaties vinden om over te brengen wat ik zou willen zeggen. Volgens mij bestaan er gewoon geen woorden om dit te omschrijven of te bewoorden :\

Heel veel sterkte bij je verdriet en de enorme leegte die jouw Jagger heeft achtergelaten. Hele grote en dikke knuff....

kijenta

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 17:56

Heel veel sterkte, en moge de mooie herinneringen je verdriet toch een beetje verzachten...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 17:57

;(
Wat een prachtige woorden en wat een harde realiteit. Jouw maatje, JOUW Jagger... Zo oneerlijk. Jagger heeft bij jou ongelofelijk veel, onvoorwaardelijke liefde gehad en dat is de liefde waarmee je ook nu voor hem hebt gekozen. Ik heb ontzettend veel respect voor de manier waarop jij tot het laatste toe voor Jagger hebt gezorgd en beslissingen hebt genomen. De band die jullie hebben is zo bijzonder, die breekt niet zomaar...ook al zijn jullie fysiek gescheiden.

Wat zal ik jullie missen! Niet meer gezellig samen kletsen in en naast de showring, niet meer genieten van nieuwe foto's en belevenissen. Jullie waren een voorbeeld voor ons en dat zullen jullie altijd blijven.

Heel fijn dat hij zo rustig is gegaan, maar wat een leegte laat hij achter. Heel veel sterkte, Suus! Hopelijk slepen de mooie herinneringen en je andere lieve dieren je er doorheen. Hele dikke knuffel voor jou en natuurlijk ook voor Pharlap!

Dag Jagger, tot ooit...
Laatst bijgewerkt door Jessica op 14-02-13 17:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 17:58

Jeetje mina, wat een verhaal! Tranen in mijn ogen. Sterkte met dit ongelooflijke verlies. Moedig dat je dit besluit hebt genomen, het laat zien dat je zielsveel van hem houdt!

Specje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 18:01

Lieve Susan,

Ontzettend heftig dat je je lieve Jagger hebt moeten laten gaan. Ik heb altijd erg positief tegen jullie opgekeken, in mijn ogen dé perfecte combinatie! Die keus is zo zwaar maar ook erg dapper. Het laat zien dat je het allerbeste voor je maatje wilt en dat is een leven zonder pijn. En mocht je even van je af willen kletsen, ik zit vlakbij.. Heel veel sterkte en ik denk aan je!

Ryder

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 18:03

Sterkte, wat waren jullie een prachtig en geweldig team. Ik heb genoten door gewoon naar jullie te kijken... ik vind het een hele dappere beslissing die je hebt gemaakt waaruit je liefde voor hem blijkt. Nogmaals, sterkte...

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 18:03

Prachtig geschreven, je onvoorwaardelijke liefde voor Jagger straalt van je verhaal af.. Heel veel sterkte met dit grote verlies.

HannaCaptain

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 18:06

kippenvel, heel veel sterkte met dit enorme verlies! moet niet makkelijk geweest zijn...
inderdaad de liefde straalt ervan af. prachtig paard

sterkte..x Y;(

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 18:09

Een kampioen met een groot hart is op de eeuwige jachtvelden aan het grazen, het is zo mooi zoals je jullie relatie omschrijft en niet over al zijn overwinningen praat maar over jullie samenzijn, dat is paardenliefde op z'n best, heel veel sterkte met dit verlies.

Mikkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 18:10

Sterkte met deze dappere beslissing...
Ik ken jullie van de FFT en natuurlijk dit forum.

maximexfleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 18:10

Wat een gaaf paard had je, sterkte!

pheebs1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 18:12

Veel sterkte met het verlies, moedig van je dat je voor het paard zijn welzijn gekozen hebt! De foto's bewijzen de goede band tussen jullie..