[IM] Samara mn meisje mn alles is weg =(

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

veronamylife

Samara mn meisje mn alles is weg =(

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-13 22:52

Op mijn pony Samara heb ik mijn vertrouwen in paarden gewonnen, ze was altijd zo lief voor me , ik vertrouwde haar voor 100% en ik kon alles met haar |(
ik begin maar helemaal bij het begin, ik was 10 jaar, ik was een best spontaan ruitertje, en kon al best goed paardrijden, alleen het probleem bij mij was,
als ik bang werd gemaakt, of iets niet durfde, was ik ook echt bang, ik ben moest toen op een gegeven moment op een pony die ik helemaal niet leuk vond,
ze heette Daphne en was altijd vervelend, en jahoor , die les ben ik 7 keer, in de zelfde bocht achter elkaar eraf gevallen. ik ben huilend naar huis gegaan, en heb een half jaar geen paard meer gereden, ik kreeg er toch wel weer zin in, en ben toen bij mijn tante langzaam weer begonnen op een oude hele lieve fjord genaamd Igor. Igor stond daar samen met Kelvin. ik heb op Igor een groot deel van mijn vertrouwen terug gewonnen, maarja, Igor werd oud, en mocht niet meer op gereden worden.. mijn ouders gingen die tijd ook scheiden , en ik kreeg van mijn vader een eigen pony .. we zijn naar veel plaatsen geweest, uit Utrecht hebben we Samara gevonden. ik vond haar meteen leuk en lief, en werd al snel helemaal gek op haar, en dat ben ik altijd gebleven, ik was 11 jaar toen ik haar kreeg. dat was in 2010. tot 2012 heb ik veel met haar gedaan, veel leuke dingen, wedstrijden, ( ze was m2 dressuur en L springen geklasseerd ) ik heb met haar ook mn eerste wedstrijden gereden. maar, in maart 2012 werd ze hoefbevangen, we zijn naar de dierenarts geweest, en uiteidenlijk is het weer helemaal opgelost, en toen.. nog geen week daarna kreeg ze koliek, het kwam door onze stal eigenaar, hij voerde haar veel te veel gesneden mais, wat voor onze andere paarden was, omdat die slecht aankomen. zij daar integen, ze werd super snel dik, en was ook al aan de dikke kant, maarja. toen ze koliek had, moest er een soort van middel ingediendt worden, dat via de neus naar binnen , naar de buik moest. en dat zou haar redden . zij onze dierenarts. alleen, deed hij het verkeerd, het slangetje kwam er in het andere neusgat weer uit, en Samara werd helemaal gek, het ,oet haar zoveel pijn hebben gedaan, ik had haar nog nooit zo gezien. ze begon te steigeren, pas toen de slang terug was, werd ze rustig, een paar weken later, moesten we haar toch echt laten inslapen, de dierenarts adviseerde ons dat, het was te erg geworden, en er kon niet veel meer aangedaan worden.. op 9-4-12 is ze uiteindelijk ingeslapen, en nog altijd mis ik haar, ze is en was de beste pony in mn hele leven, en eigenlijk kan ik niet zonder dr, ...

en weet iemand trouwens hoe ik hier foto's bij kan uploaden? bedankt! xxx

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Mri op 02-01-13 17:34, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: foto toegevoegd

QuintySnoepy

Re: Samara mn meisje mn alles is weg =(

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 22:57

Wat erg voor je dat je je pony in moest laten slapen!

veronamylife

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-13 22:59

hihi bedankt, ik vind het zelf ook nog steeds super erg! :(

Suzie99

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 23:00

Wat een verhaal... ;(

Veel sterkte! :(:)

(p.s. wij zien de foto niet die moet je eerst uploaden op een online album bijvoorbeeld http://www.mijnalbum.nl)

veronamylife

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-13 23:10

Dankjewel !

okee, ik zal daar even kijken xxx.

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 10:37

veronamylife

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-13 17:55

anneroxanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 17:58

veel sterkte...

het moest vast moeilijk geweest zijn om haar in te laten slapen.

XMandylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 20:09

Sterkte Y;(

veronamylife

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-13 13:01

dankjewel , het was heel moeilijk jaa ! .

NaomiJouke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-13 13:13

sterkte Y;( n...

intel_1x

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-13 13:20

Ach gos wat een mooie pony en wat triest dat ze het na dat nare onderzoek door de DA uiteindelijk toch niet overleefd heeft. Heel veel sterkte.... denk maar vooral aan de mooie momenten die je met haar hebt gehad.

veronamylife

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-13 18:30

@intel_1 ahh, dankjewel! dat raakt me echt ! :o

XxLMMxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-13 22:55

sterkte

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-13 23:00

hoe kon de slang er in haar andere neusgat uitkomen ?
was er iets goed mis met haar of heeft de DA een fout gemaakt ?
sterkte

veronamylife

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-13 23:02

dankjewel,

De DA maakte een fout, dat zij onze staleigenaar .. .

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-13 23:19

veronamylife schreef:
dankjewel,

en helaas de staleigenaar eerst al...
kun je nog iets verhalen op de DA ? ( wil je vast niet aan denken en je bent nog verdrietig om je paardje natuurlijk , maar dit soort zaken vind ik toch best kwalijk. )

Aslien

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-13 23:24

Sterkte met het verlies! :(:)

veronamylife

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-13 00:53

Dankjewe!

veronamylife

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-13 00:54

unihorses schreef:
veronamylife schreef:
dankjewel,

en helaas de staleigenaar eerst al...
kun je nog iets verhalen op de DA ? ( wil je vast niet aan denken en je bent nog verdrietig om je paardje natuurlijk , maar dit soort zaken vind ik toch best kwalijk. )

Hoebedoelje verhalen ? xxx

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 01:08

Citaat:
[/quote]schadevergoeding ofzo iets... lijkt me dat je daar wat mee kan als jullie kosten kregen van dat hij zo dom die slang heeft gedaan.... als ze hierdoor ziek wordt dat is vast niet gratis...
ik weet niet of dat kan, maar je hebt nogal wat last ondervonden van die rare actie van hem ( dood pony ) is daar niks mee te doen ( ben geen advocaat ofzo dus geen idee... )

veronamylife

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-13 18:32

unihorses schreef:
Citaat:
schadevergoeding ofzo iets... lijkt me dat je daar wat mee kan als jullie kosten kregen van dat hij zo dom die slang heeft gedaan.... als ze hierdoor ziek wordt dat is vast niet gratis...
ik weet niet of dat kan, maar je hebt nogal wat last ondervonden van die rare actie van hem ( dood pony ) is daar niks mee te doen ( ben geen advocaat ofzo dus geen idee... )[/quote]

Jaa , t zou wel kunnen.. Maar het is nu ook alweer langer dan een half jaar geleden ...
Ik heb er zo nooit over nagedacht eigenlijk.. <3

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 18:43

veronamylife schreef:

[/quote]schadevergoeding ofzo iets... lijkt me dat je daar wat mee kan als jullie kosten kregen van dat hij zo dom die slang heeft gedaan.... als ze hierdoor ziek wordt dat is vast niet gratis...
ik weet niet of dat kan, maar je hebt nogal wat last ondervonden van die rare actie van hem ( dood pony ) is daar niks mee te doen ( ben geen advocaat ofzo dus geen idee... )[/quote]

Jaa , t zou wel kunnen.. Maar het is nu ook alweer langer dan een half jaar geleden ...
Ik heb er zo nooit over nagedacht eigenlijk.. <3[/quote]

ik weet niet of daar een langetijd over mag gaan ...
maar als de DA gewoon niet kundig genoeg is moet dat eigenlijk wel aan het licht komen. en als het gewoon een dom ongeluk was dan is de DA natuurlijk niks aan te rekenen . maar klinkt me zo vreemd, een slang naar het andere neusgat

bongartzfran

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 19:13

Vast heel zwaar voor je geweest mijn lievelingetje van de manege moest ook weg |( |( |( |( |( |( ga hem nu opzoeken af en toe :j dat hept. jammer genoeg kan jij dat niet doen, ik leef met je mee ;( STERKTE

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 19:18

Denk niet dat je wat op de DA kan verhalen hoor, valt inderdaad onder ongelukje.

Slang kan inderdaad wel eens de verkeerde afslag nemen naar bv het andere neusgat en er daar weer uitkomen, net zo goed als dat de slang in de luchtpijp ipv de slokdarm terecht kan komen en paarden
soms een bloedneus krijgen.
Je kan zo'n slang natuurlijk na het eerste stukje verder niet echt meer sturen, je kan hem alleen maar doorschuiven.
Daarom controleren ze dat ook altijd voor ze er wat indoen.

Wel heel er sneu dat je uiteindelijk je paardje hebt moeten laten inslapen, heel veel sterkte.