[IM] Mijn Mele zo plots.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Fleurtje_03

Mijn Mele zo plots.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-12 10:10

Het is nu al effe geleden dat ik ons Mele gevonden heb op de wei. Zo plots 25 juli smorgens vroeg.
Ging ik naar de wei en zag het al van ver ... Daar lag ze op haar zijkant ik wist genoeg. Daar stond ik dan zonder mobiel samen met men nog net geen 1 jarig dochtertje in de koets. Vlug naar huis was op twee min van de wei is. Gsm halen terug naar de wei recht naar mijn Mele. Dochterlief aan de achterkant van de wei laten staan in haar buggy. Tranen bleven maar lopen. Daar lag ze dan... MIjn pracht mijn trots mijn droom,...

24 juli ...
Keek er zo naar uit om op een warme zomer avond nog eens te gaan wandelen. Zo afgesproken met een goede vriendin met haar paard. Iemand dat hier altijd wat verder heeft gewoond. Het was super, Mele was zoals anders heel alert en wat nerveus zoals altijd dus niets gezien. Na een zalige wandeling thuis gekomen. Haar met vriend lief nog op een lekkere douche getrakteerd. Zalig vond ze dit. Eens ze terug wat droger was mocht ze terug op de wei. Het was al 9 uur door. Daar zij nog wat nat was kon ik haar exceem deken er niet op leggen en dacht ik dit te doen na het eten. Toen we eindelijk gegeten hadden na 23 uur. DAcht ik ik zal het morgenvroeg wel snel gaan opleggen voor de eerste warmte kwam. De dag later nog vlug eerst om wat boodschappen. Maar toen had ik een raar gevoel dat ik naar de wei moest ik moest en zou zo vlug mogelijk naar daar gaan. Dus zonder deken naar de wei met dochterlief. en ja ...

tot op de dag van vandaag heb ik terug een nieuw paard. Maar jammer genoeg is het gevoel en de vreugde voor te rijden mee gestorven met mijn Mele.
Ik weet niet wat ik er moet aan doen. Het is er niet meer net zoals mijn pracht waar ik nog vaak om huil dat ze er niet meer is. Wat mis ik ze zo. :(

doezel2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 13:38

wat is er gebeurd dan??

Fleurtje_03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-12 14:45

doezel2 schreef:
wat is er gebeurd dan??

zij moet snachts een kolieken aanval gekregen hebben. :( Was niets maar dan ook niets aan te zien. ze at nog ze dronk ze poepte.
mss had ik ze nog gevonden ... Was ik maar gaan kijken nog na 11 uur. :( voel me zo schuldig

Janiniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 14:48

Fleurtje_03 schreef:
doezel2 schreef:
wat is er gebeurd dan??

zij moet snachts een kolieken aanval gekregen hebben. :( Was niets maar dan ook niets aan te zien. ze at nog ze dronk ze poepte.
mss had ik ze nog gevonden ... Was ik maar gaan kijken nog na 11 uur. :( voel me zo schuldig

Je moet je niet schuldig voelen, je kan dr niet 24/7 in de gaten houden, er waren geen tekens, je heb echt je beste gedaan! Gecondoleerd..

xx

love_Soraya

Re: Mijn Mele zo plots.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 15:29

vreselijk, je moet je niet schuldig voelen.. ik hoop dat je mooie foto's van haar hebt om je steun uit te halen.. sterkte

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 15:34

Niet schuldig voelen, de koliek aanval had best pas na 23 uur opgekomen kunnen zijn. hier kun jij niets aan doen. Sterkte, en uit eigen ervaring weet ik dat het plezier vanzelf terug komt, geef het de tijd.

joey2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 15:37

Wat verschrikkelijk om je paard zo te vinden zonder voortekenen.

En je moet jezelf niet schuldig voelen, ze was immers niet ziek toen je die avond naar huis ging.

Veel sterkte.

Donkim

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 16:36

Ik weet goed hoe machteloos je je dan voelt, mijn vriendje is pas ook heen gegaan door de koliek..
Verwijt jezelf niks, 24/7 in de gate houden gaat gewoon weg niet.

Heel veel sterkte :(:)

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 20:45

Wat vreselijk om je lieveling zo aan te treffen, maar voel jezelf niet schuldig.. Hier kun je niets aan doen. Het plezier in de paarden komt langzaam aan wel weer terug. Geef jezelf de tijd. Mele zou vast niet willen dat je door haar overlijden geen plezier meer beleefd aan andere paardjes. :(:)

Fleurtje_03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-12 22:02

thx voor de lieve steunende woorden.

Pas op ik hou ervan om bij mijn nieuw paard te zijn. Hem te borstelen, eten te geven te verzorgen. Maar het rijden,... mss moet ik het maar voor bekeken houden.

Ik kan mijn nieuw paard ook niet straffen door met hem niet meer te rijden hij is net 12 geworden.
Mss moet ik het idd nog wat tijd geven.

Maar ik mis mijn Mele zo. :(

doezel2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 18:58

Niet schuldig voelen. Je kunt je paard niet 24/7 in de gaten houden.

Fleurtje_03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-12 20:04

Elke keer ik nu om men nieuw paardje ga op de wei om hem binnen op stal te zetten denk ik van oei gaat hij daar toch niet liggen of zo. Raar dat een mens dit altijd blijft denken nu. :'(

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 20:16

Wat vervelend... en hoe begrijpelijk.
(Schuld)gevoel laat zich niet zo gemakkelijk wegredeneren.
Let wel op dat je er niet in gaat zwelgen.
Ja het voelt verschrikkelijk, maar het wordt er niet anders van, door jezelf nu nog daarvoor te 'straffen'.

Misschien een tip:
Wat je zou kunnen doen is een ritueel verzinnen, om op stal een momentje te denken aan/iets doen voor Mele.
Dan kun je wanneer je met het nieuwe paard aan het werk gaat, even je hoofd vrij maken, zonder het gevoel dat je je oude paard in de steek laat.

Fleurtje_03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-12 09:27

senna21 schreef:
Wat vervelend... en hoe begrijpelijk.
(Schuld)gevoel laat zich niet zo gemakkelijk wegredeneren.
Let wel op dat je er niet in gaat zwelgen.
Ja het voelt verschrikkelijk, maar het wordt er niet anders van, door jezelf nu nog daarvoor te 'straffen'.

Misschien een tip:
Wat je zou kunnen doen is een ritueel verzinnen, om op stal een momentje te denken aan/iets doen voor Mele.
Dan kun je wanneer je met het nieuwe paard aan het werk gaat, even je hoofd vrij maken, zonder het gevoel dat je je oude paard in de steek laat.

mss heb je daar gelijk in ik ga er eens over denken mss een plaatsje maken op stal voor men meisje. foto met haar kopstukje bij?

Snorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 15:18

Sterkte..