Dag lief vriendinnetje, dag grote zus, dag engel!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Deb100
Berichten: 190
Geregistreerd: 07-01-07

Re: Dag lief vriendinnetje, dag grote zus, dag engel!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 18:52

Sterkte met het grote verlies!
Ik herkende de foto uit de reportage van Bit. Prachtige foto!

Siets

Berichten: 8417
Geregistreerd: 22-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-12 18:35

Dank jullie wel allemaal.

Vandaag is het alweer 2 maanden geleden dat ik haar moest laten gaan. Het blijft moeilijk, maar gelukkig
is er ook een stukje rust gekomen, opluchting vooral. Ik hoef nooit meer bang te zijn als de telefoon gaat,
want wat heeft dat achteraf gezien mijn leven beheerst...

Wat was ze toch mooi! Ik ben ontzettend blij dat ze er was. Maar wat mis ik dat prachtige snoetje...
Alle moeite doen om over de rand van je stal te kunnen kijken, terwijl je eigenlijk net te klein bent.
Ze was zo bijzonder!

Afbeelding

astridelise

Berichten: 3673
Geregistreerd: 24-04-09
Woonplaats: Elst overbetuwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 19:46

:(:)

wonderworst_

Berichten: 2424
Geregistreerd: 12-09-07
Woonplaats: zoetermeer

Re: Dag lief vriendinnetje, dag grote zus, dag engel!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 22:12

pfff sterkte vandaag! ik weet niet of je het gezien hebt, maar in de laatste BNB heb ik jullie er in gezet.. dit plekje hebben jullie verdiend.. ik denk aan je sterkte! x

Siets

Berichten: 8417
Geregistreerd: 22-11-03

Re: Dag lief vriendinnetje, dag grote zus, dag engel!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-12 22:21

Ach jeetje WW... Dat is me compleet ontgaan... Wat lief van je! Ik ga snel kijken. Bedankt!

_Roosmarijn_

Berichten: 2046
Geregistreerd: 22-06-06
Woonplaats: Leusden

Re: Dag lief vriendinnetje, dag grote zus, dag engel!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 22:31

Dé Trix is er niet meer lees ik... Jeetje zeg.. wat een verlies.. Heel veel sterkte!! :(:)

Ireen_
Berichten: 8251
Geregistreerd: 13-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-12 16:29

Jeetje Siets.. ik lees dit topic nu pas. Heel gek, ik ken je niet IRL en heb Trix ook nooit gekend behalve van je topics op bokt, maar mijn hart zat in mijn keel toen ik dit las en ik heb je topic met tranen in mijn ogen gelezen. Het meest nog wel omdat iets in Trix haar blik zo ontzettend veel op mijn Evita lijkt. Bizar dat ook zij aan een koliekaanval is overleden uiteindelijk. Veel herkenning ook.. ik herken ook het stukje rust en opluchting en het continu zorgen hebben om je oudje, en het gemis van het dier waarmee je opgegroeid bent.
Ik ken het gevoel van verraad heel goed, ik heb uiteindelijk 4 maanden later weer een paard gekocht, maar wel bewust een heel ander dier, ze is ook echt niet te vergelijken met Evita. De eerste periode heb ik het er wel moeilijk mee gehad omdat mijn nieuwe merrie direct heel erg op mij gericht was en me zelfs een beetje claimde, alsof ik haar al jaren had. Later heeft het me juist heel erg geholpen.
Heel veel sterkte, ze heeft het geweldig gehad bij jou.

Shirley

Berichten: 26905
Geregistreerd: 17-09-01
Woonplaats: West-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-12 20:11

Wat een mooie foto <3

En om alleen te kijken hoefde haar hoofdje niet zover omhoog, hoor, ze wilde gewoon lief naar je glimlachen ...

Tyrzavm

Berichten: 1626
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: Wilp

Re: Dag lief vriendinnetje, dag grote zus, dag engel!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 17:17

met heel veel plezier heb ik samen met Nikki nog een mooie fotoshoot van jou en Trix mogen doen , heel veel sterkte!
Afbeelding

Edder
Berichten: 11
Geregistreerd: 10-12-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 18:12

Mooi geschreven stuk!

Heel veel sterkte de komende tijd!

Roos_M

Berichten: 5165
Geregistreerd: 16-03-05
Woonplaats: Elspeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 02:07

Wat een prachtig verhaal!

Wat je ook vertelt over het brengen door je ouders, met de fiets, met de brommer, met de auto, met vriendje, zonder vriendje.... Al dat... ;( En deze;

Siets schreef:
Vandaag is het alweer 2 maanden geleden dat ik haar moest laten gaan. Het blijft moeilijk, maar gelukkig
is er ook een stukje rust gekomen, opluchting vooral. Ik hoef nooit meer bang te zijn als de telefoon gaat,
want wat heeft dat achteraf gezien mijn leven beheerst...


Zo herkenbaar allemaal...

Sterkte

Mandy66

Berichten: 441
Geregistreerd: 21-04-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 10:14

Ik tril helemaal, wat een mooi verhaal.
Sterkte met het verlies :(:)

Quiir
Berichten: 424
Geregistreerd: 06-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 13:49

Auw.. Dit deed me heel erg denken aan een ander paard, mijn oude verzorgpony..
Maar daar gaat het nu niet over..
Echt héél erg veel sterkte..

Siets

Berichten: 8417
Geregistreerd: 22-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-12 10:22

Bedankt allemaal...

Elke keer als ik melding krijg van een nieuwe reactie, gaat er even een rilling door me heen. Wéér iemand die herkenning voelt,
of iemand die een speciale gedachte heeft bij Trix.

Ireen, toen jouw Evita overleed heb ik dat ook zo gevoeld. Volgens mij leken ze enorm op elkaar, heel apart dat we dat alleen zo
via foto's en verhalen herkenden, zonder elkaars paarden in het echt gezien te hebben.

Passorapard, Trix was een echt fotomodel, haha. Wat hebben we moeten roepen en rammelen, mams op de achtergrond met een bakje,
alles uit de kast gehaald om haar alert te maken. Heerlijk nuchter dier!

En Roos_M, ik heb jouw topic ook gelezen... Kippenvel! Wat een ramp scenario he? Jij ook ontzettend veel sterkte gewenst!

Ik heb besloten dat er geen ander paard komt, in ieder geval niet nu. Het kijken bij een andere fjord bracht zoveel verdriet en verwarring
met zich mee, dat gaf aan dat ik er nog lang niet klaar voor ben. Trix is gewoon niet terug te krijgen, haar karakter was er écht een uit duizenden.
Dat zal iedereen over zijn eigen paard zeggen, en dat moet ook. Misschien wordt het dan iets makkelijker te begrijpen dat ik voor nu niet
moet denken aan een ander paard... ;(
Laatst bijgewerkt door Siets op 17-12-12 10:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Shirley

Berichten: 26905
Geregistreerd: 17-09-01
Woonplaats: West-Brabant

Re: Dag lief vriendinnetje, dag grote zus, dag engel!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 10:25

Dat komt wel, meid, eens komt er weer een paardje op je pad die je aankijkt met zo'n blik waarvan je denkt "Ik ken jou ..." en dan voel je ook van binnen wel dat de tijd rijp is.

Niet zoeken, komt vanzelf :(:)

Roos_M

Berichten: 5165
Geregistreerd: 16-03-05
Woonplaats: Elspeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 12:11

Siets schreef:
En Roos_M, ik heb jouw topic ook gelezen... Kippenvel! Wat een ramp scenario he? Jij ook ontzettend veel sterkte gewenst!


Dank je wel!

Ik heb wel bijzondere ervaringen, ik voel heel sterke aanwezigheid van haar om me heen. Daar wordt ik vervolgens wel eens heel emotioneel van. En bedenk me dat ze dichterbij is dan ooit. Dat ik haar fysieke aanwezigheid mis maar ze is er dus gewoon. En dat besef is zo ontzettend mooi. Hierdoor voel ik me ook eigenlijk helemaal niet zo leeg of naar. Want ik weet dat ze er is. <3

Het leven gaat door, en we moeten er het beste van maken. Soms wel wreed...

Melanievs

Berichten: 724
Geregistreerd: 16-11-03
Woonplaats: Amsterdam & Getelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 12:14

Jeetje... :( Ik ken trix ook nog van een hele poos terug op FW..

Heel veel sterkte.. :(:) |(

AnnaLoes
Berichten: 108
Geregistreerd: 17-01-12
Woonplaats: Nederland

Re: Dag lief vriendinnetje, dag grote zus, dag engel!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 02:04

Wat verschrikkelijk om dit te moeten lezen. In het topic over foto's van paarden/pony's van 20 jaar en ouder hebben we elkaar nog complimenten gegeven over onze mooie oudjes, ze stonden op dezelfde pagina.
Helaas heb ik Sip ook in moeten laten slapen op 15 oktober j.l., en ik sluit me helemaal aan bij je woorden.
Ik had het niet beter kunnen verwoorden als jij in je bericht hebt gedaan. Ik weet hoe je je voelt, en wil je heel veel sterkte wensen.

Vankje
Berichten: 1682
Geregistreerd: 30-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 21:52

Jeetje... wat verschrikkelijk.. Is die mooie Trix er niet meer :n (had dit topic niet eerder gezien... :o )

Ik keek altijd met plezier naar jullie topics, de band die jullie samen hadden was zo duidelijk te zien. En wat was Trix mooi, echt een prachtige Fjorden-dame <3
Wat vreselijk verdrietig dat je nu afscheid hebt moeten nemen van je beste vriendin ;( Heb je berichten in dit topic met tranen in mijn ogen gelezen. Het schoot door me heen; "ooit ga ik hetzelfde meemaken, ooit ga ik ook afscheid moeten nemen van mijn vriendinnetje.." :\

Zoals anderen hier ook al zeggen; Trix is er fysiek niet meer, maar ze is niet weg. Je zult haar overal tegenkomen en ondanks dat dat niet hetzelfde is, hoop ik dat de mooie herinneringen en de "ontmoetingen" die je nu op een andere manier met haar zult hebben, een beetje troost bieden :)
Heel veel sterkte!

Siets

Berichten: 8417
Geregistreerd: 22-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-12 14:59

Bedankt.. Ik voel haar zeker, misschien ook omdat ze hier in huis staat. Wat ben ik blij dat we daar voor hebben gekozen!

Ik heb ook heel sterk het gevoel dat er een soort lijntje is, dat Trix bepaalde dingen stuurt in mijn leven. Er gebeuren momenteel dingen die ik
nooit had verwacht. Soms kan ik ineens keuzes maken die ik vroeger nooit zomaar kon maken. Op dat soort momenten weet ik zeker dat ze er is,
en dat is een fijne gedachte :).

JorisDy

Berichten: 8418
Geregistreerd: 05-09-06
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 15:05

Eerst een hele dikke knuffel voor jou :(:).

Het verlies van zoon bijzonder maatje verwerk je niet snel. Ik heb mijn maatje een jaar geleden laten inslapen. Het verdriet heeft inmiddels een plekje, maar er gaat geen dag voorbij zonder even bij hem stil te staan. Heb ook nog steeds dromen over mijn overleden paarden, heerlijk zijn die en zo realistisch!

Trix lijkt mij een bijzondere merrie en jij bent een bijzondere eigenaresse. In goede zin natuurlijk.

Heel veel sterkte

Maflinger_S
Berichten: 12175
Geregistreerd: 01-07-08

Re: Dag lief vriendinnetje, dag grote zus, dag engel!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 16:27

In bepaalde culturen kunnen mensen op zoek naar hun krachtdier(en), een of meer dieren die eigenschappen hebben die goed passen bij wat die mens op dat moment of later in zijn of haar leven nodig heeft om verder te komen in dat leven. Van zo'n krachtdier kan je leren, het is goed voor je bewustwording en het kan karaktereigenschappen versterken.
Sommige mensen hebben het geluk om hun krachtdier ook in het dagelijks leven te kennen...

Shirley

Berichten: 26905
Geregistreerd: 17-09-01
Woonplaats: West-Brabant

Re: Dag lief vriendinnetje, dag grote zus, dag engel!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 16:34

Dat is mooi gezegd, Maflinger_S ...

GenerationR
Berichten: 151
Geregistreerd: 22-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 20:27

Ik wens je heeeel veel sterkte ! :(:)

Siets

Berichten: 8417
Geregistreerd: 22-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-13 14:22

Vandaag is het alweer een half jaar geleden dat ik Trix moest laten gaan. Wat gaat de tijd enorm snel. Ze is geen dag uit mijn gedachten,
en veel dingen in het leven link ik met haar. Als we op zondag middag een rondje door de omgeving rijden, wat we regelmatig doen, komen
we wel eens een weiland tegen waar een fjordje loopt. Dan komen alle herinneringen weer boven, en besef ik telkens weer dat niet één
fjord ook maar in de buurt komt bij het uiterlijk van Trix. Ze zijn allemaal even mooi, maar die van mij zou ik gewoon herkennen uit duizenden.
De structuur van haar vacht, haar geur, haar geluidjes. Ik kan ze nog allemaal zo tevoorschijn toveren in mijn gedachten. En ik hoop dat
dat nooit meer zal verdwijnen. Juist met het oog op 'later', als ze er niet meer zou zijn, heb ik alles intens in me opgenomen, in de hoop dat
nooit meer kwijt te raken.

Zweverig ben ik niet, evenals spiritueel. Maar soms gebeuren er dingen in het leven die gewoon geen toeval kúnnen zijn. Zo kwam ik er begin
december achter dat ik zwanger ben. Eén van de eerste zinnen die ik sprak toen Trix haar laatste adem uitblies, was dat ze het misschien
wel tijd vond voor ons, om een volgend hoofdstuk in ons leven te beginnen. Zij zou plaats maken. Voor mij hoefde dat natuurlijk helemaal niet,
ik had haar het liefst voor eeuwig bij me gehouden, maar we zijn wel degelijk in een nieuw hoofdstuk beland.

Dinsdag weten we het helemaal zeker, maar waarschijnlijk zit er een klein meisje in mijn buik. Als dat écht zo is, is het cirkeltje rond voor
mijn gevoel. Het zou een troostende gedachte voor me zijn om te denken dat Trix één ander heeft gestuurd, al klinkt dat misschien belachelijk.
Wat is het toch fijn dat je in gedachten alles mag denken, en dat je elke herinnering levendig kunt houden. Soms is het zo heerlijk om te
denken en te mijmeren, om de jaren die achter ons liggen. Ik zal haar in ieder geval nooit vergeten, ze blijft altijd een mooie rol spelen in mijn leven. :)

Even terug naar zo'n prachtige herinnering. Zomer 2011, een 30 jarige, topfitte Trix die volop geniet van het leven.
Afbeelding