Mijn paard Quorde is gisteren 10 juni overleden aan een noodlottig ongeluk..
Het is ongelooflijk hoe oneerlijk het leven kan zijn, we zijn er zo kapot van.. Geen woorden voor hoeveel ik hem ga missen, hij is het beste voor me geweest wat ik me maar kon wensen, zo lief en sociaal, altijd deed hij z'n uiterste best. Zo'n krachtig paard die door een stom misstapje van de wereld verdwenen kan zijn
Gisteren met het losgooien galoppeerde hij gewoon rechtuit, struikelde, stapte met z'n voet op de (schuine) bakwand, verloor z'n evenwicht en brak z'n pezen aan zijn rechtervoorbeen.na 3 kwartier koelen kwam de dierenarts maar al snel werd duidelijk dat hij nooit meer de oude zou worden...
een operatie was mogelijk maar met minder dan 40% kans op genezing van zijn been, de kans op verlamming was groot en dan nog zou hij zijn leven moeten slijten op een wei, hij mocht nooit meer bereden worden.
die afgelopen zondag was de zwaarste dag uit mijn leven, ik typ dit nou ook weer met tranen in mijn ogen, dit paard was zo speciaal. Ik zal nooit vergeten hoe terwijl we op de dierenarts zijn resultaat wachten hij mij in mijn gezicht blies, zijn neus tegen mijn hoofd aan duwde en iedereen zat af te likken, op de manege was iedereen ook overstuur, het was zo emotioneel, te emotioneel, niemand kon het geloven en bij iedereen kwam het binnen als een schok, zo'n mooi lief en levendig paard, met één misstapje kan het afgelopen zijn. We waren net weer lekker bezig met trainen, net een nieuwe start gemaakt met wedstrijden dressuur en springen in dit nieuwe land, we kregen weer vertrouwen in elkaar na een moeilijke winter. Hij heeft mijn leven na de verhuizing naar Zwitserland beter gemaakt.
gelukkig heb ik veel mensen om me heen die me de pijn helpen te verzachten, maar vergeten doen we je nooit...
Quorde ik heb me geen beter paard kunnen wensen, slaap zacht

juli 2002 tot 10 juni 2012