[MD] Cashmere nu ook in de kliniek.....
[IM] Cashmere (*24-6-2006/†11-3-2008)

Gister de oude topics doorgelezen, en wat doet het me nog steeds zeer dat ze er niet meer is. Gister avond al zitten huilen en nu ik dit aan het schrijven ben alweer, ik vraag me af of ik ooit aan haar kan denken zonder tranen in mijn ogen te krijgen.
Cashmere was het eerste veulen van mijn merrie en de bedoeling was haar zelf te houden, ik had altijd gezegd het eerste veulen te houden.
Het verhaal in het kort:
Op 5 maart 2008 werd Cashmere ziek, drie dagen eerder al een ander paard naar de kliniek gebracht met wat wij dachten koliek, dat paard is toen tijdens de operatie overleden.
4 maart dacht ik al dat Cashmere niet helemaal zichzelf was, maar door wat er gebeurd was denk je dat je spoken ziet. Heb haar wel mee genomen naar stal om haar even lekker te poetsen, daar had ze geen temperatuur en was ze alert, inderdaad spoken dacht ik.
De volgende ochtend leek alles ook vrij normaal, ik heb haar moeder uit de wei gehaald en ben gaan rijden. Toen we terug kwamen kwam Cashmere niet gelijk naar het hek zoals altijd als ik met haar moeder terug kwam, ik ging bij haar kijken en ze vertoonde dezelfde symptomen als het andere paard, ze was echter minder aangeslagen. Gelijk de DA en mijn moeder gebeld.
DA was er even later, is 's middags weer terug gekomen en toen is besloten dat ook Cashmere naar de kliniek moest om haar te opereren.
Ze is toen goed uit de operatie gekomen, echter werkte haar darmen niet mee. Uiteindelijk heeft ze 6 dagen in de kliniek gestaan, ben er een paar keer heen geweest om haar lekker te poetsen en te knuffelen.
Op 11 maart kreeg ik om 11 uur 's ochtends een telefoontje, ik was bijna thuis, kwam net bij de paarden vandaan. Het ging helemaal niet goed met Cashmere, ze had geen kracht meer om op te staan.
Om twee uur waren we op de kliniek, mijn kleine meisje lag in de stal, ze was op. Toen ik de stal in kwam en naast haar ging zitten legde ze haar hoofd op mijn schoot, ik wist dat het genoeg was geweest. We hebben zo even gezeten en daarna de papieren in orde gemaakt. Ik ben weer bij haar gaan zitten toen ze de spuit kreeg, ze gaf een laatste diepe zucht en was weg.
In april 2008 is haar moeder weer gedekt, ze was drachtig maar heeft het veulen na 7 maanden verworpen.
Op 14 april 2010 is Cascade geboren, het kleine zusje van Cashmere. Qua kleur lijken ze helemaal niet op elkaar, maar qua karakter zijn ze precies hetzelfde. Dit keer is het de bedoeling dat Cascade blijft, ik hoop echt dat ik nog vele jaren van haar mag genieten.
Lieve Cashmere, ik hou ontzettend veel van je, en ik mis je nog steeds, dag meisje.....
Cashmere is 1 jaar en 8 maanden geworden.