[IM] Al een tijdje niet meer bij ons, ik mis je witte man

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Nickyyyy

Al een tijdje niet meer bij ons, ik mis je witte man

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-11 21:05

Lieve chuck,

Ik schrijf dit om mijn laatste eer aan Chuck te laten zien. Hij verdiend dit.

En jaar lang heb ik voor jou mogen zorgen, heb ik jouw maatje mogen zijn, heb ik plezier met je mogen beleven en het belangrijkste: Liefde gevoeld.

Het begon ongeveer anderhalf jaar geleden. Ik had een advertentie op marktplaats geplaatst dat ik opzoek was naar een leuk verzorgpaard. Rijden hoefde niet perse, als ik maar weer bij de paarden kon zijn.

Van jou baasje kreeg ik een mail, er stond geen informatie in over jou. Alleen dat het om een tinker ging, dat ze opzoek was naar een verzorger en dat je een blessure had gehad waardoor er momenteel niet op jou gereden kon worden maar alleen gewandeld kon worden.

Ondanks dat ik niks over je wist, achteraf bleek waarom, ben ik toch gaan kijken. Ik weet nog heel goed dat het regende toen ik naar jou toe ging op de fiets, ik was drijfnat.

Maar toen ik jou zag was ik gelijk onder de indruk, er stond ineens een imposante tinkerhengst voor mijn neus! Dat was niet wat ik verwacht had! Gelijk was ik verliefd, je straalde zoveel rust uit.

Wel bleek hieruit waarom in de mail geen informatie over jou stond, stiekem was je een bekende nederlander :=
Wat schaamde ik mij zeg, ik kende jou niet eens!
Achteraf bleek maar goed ook, zo wist Sas zeker dat ik voor jou als paard kwam en niet voor jou als Chuck, de bekende bnn'er.

De eerste wandeling was samen met je shet vriend Rock, je probeerde me gelijk uit, lekker grasjes eten, en zo ging dat de eerste paar keer met wandelen. Wat vond ik het heerlijk om bij jou te zijn, uren kon ik naar je kijken als je op het land stond.

Je vriendje Rock:
Afbeelding

Je was zo braaf, vond alles prima. Ik kon onder je door kruipen, op je lekkere billen slaan en uren lang poetsen terwijl jij stond te slapen.

Na een tijdje was het dan zo ver, ik mocht op je rug zitten! En een rustig ritje rijden, de hele dag was in zenuwachtig en toen kwam de domper.. Het was mistig, je kon niks zien en het was te gevaarlijk om de weg op te gaan, uiteindelijk maar weer heerlijk gepoetst en naar je gekeken.

Toen was het echt zover, we gingen een ritje maken! Wat was het machtig om naar z’n lange tijd weer op een paard te zitten, ik voelde me zo gelukkig en heb zo van je genoten.
Alles ging zoals Sas had voorspeld, je was braaf, schrok nergens van en inderdaad je was net zo langzaam onder het zadel als aan de hand.

Knapperd:
Afbeelding

Wat heb ik genoten van onze ritjes! En altijd was je braaf, zelfs als ik met een vriendin en haar verzorgpaard een merrie. Soms baalde ik wel dat je niet meer kon dan alleen stappen en afentoe wat draven, maar ik hield van je en nam het voor lief. Voor geen goud wou ik je kwijt!

In het begin reden we nog braaf met zadel maar die lieten we op den duur links liggen, het was heerlijk om zonder zadel op je rug te zitten. Je zat als een stoel.

Ik weet nog heel goed dat het warm was en ik in mijn zwembroek en op slippers naar jou toe ben gegaan, heel onverantwoord maar het voelde goed. Ik ben toen zo op je rug geklommen en heb heerlijk zonder schoenen gereden en in mijn zwembroek.

Jolien, xJolien op bokt, had een fotoshoot geregeld voor haar, maar zij kon niet alleen de weg op dus vroeg ze of ik mee wou. Zo gezegd zo gedaan, en het was een heerlijke dag! Halverwege kwamen ze ineens op het idee om naar het water te gaan! Nog nooit had ik gezwommen met een paard, maar wat was dat gaaf om te doen! en jij vond het ook heerlijk

Afbeelding

Afbeelding

Vlak voor deze foto is een andere foto genomen waar je helemaal onder water was.
Afbeelding

Wat ben ik blij dat ik dit met je heb mogen doen. Want snel daarna ging het slecht met je..

Er kwam slecht nieuws.. Je had pijn. We hadden hoop dat het weer over zou gaan, je had afentoe nou eenmaal slechte dagen.

Je kreeg zware medicijnen om de pijn te verlichten, maar zelfs ondanks de medicijnen had je veel pijn. Dit kon niet langer doorgaan. Je vechtlust was weg, je gaf het op. Waar ik voor vreesde werd werkelijkheid, de beslissing was genomen, we moesten afscheid nemen. Dat was het enige wat Saskia nog voor je kon doen, zorgen dat de pijn weg was.

De laatste 2 weken Chuck waren zwaar, heel zwaar. Elke dag ben ik bij je geweest, om je wat lekkers te geven of om alleen even een knuffel te geven. Ondanks de zware medicijnen had je veel pijn. Elke keer als ik aan je dacht, en nog steeds, moest ik huilen. Diep in mijn hart wist ik dat dit het beste was, maar dat maakte het natuurlijk niet makkelijker!

De laatste dag dat ik bij je was ging je nog lekker naar het water toe met Sas, wat je zo fijn vond.
Toen ik naar huis ging op mijn scooter moest ik af en toe stoppen, ik besefte dat ik je nooit meer kon aaien, knuffelen pfoe wat was de rit naar huis zwaar.

Afbeelding

Toen ik de volgende dag een sms kreeg dat je vredig en rustig was gedaan storte het allemaal even in elkaar, het was nu echt klaar.

Lieve Chuck, ik wil je bedanken voor het prachtige jaar dat ik je heb mogen leren kennen. Hopelijk heb je het naar je zin op de eeuwige groene weides en heb je geen pijn meer. Ik mis je nog steeds. Ik zal je nooit vergeten en goed voor je mooie zoon zorgen.

Lieve Sas, ook jou wil ik nogmaals bedanken dat ik voor deze prachtige witte man heb mogen zorgen. Je hebt de juiste beslissing voor hem genomen. Ik heb het zwaar gehad maar god ik kan me niet voorstellen hoe zwaar jij het hebt gehad, je maatje, je alles. Je moest hem laten gaan, ook dat ik liefde.

Onze laatste foto samen:
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Nickyyyy op 26-12-11 21:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Sweetgirl1

Re: Al een tijdje niet meer bij ons, ik mis je witte man

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-11 21:20

Arme Chucky,,
Ondanks alles mis ik hem ook wel hoor..
Chucky,, Rust Zacht Knul

arankeng

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-11 21:35

zonde van zon mooie tinker
alleen snap ik dat bnn er gedeelte ff niet

Nickyyyy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-11 21:49

arankeng schreef:
zonde van zon mooie tinker
alleen snap ik dat bnn er gedeelte ff niet

Bedoelde bekende nederlander, heb het even aangepast

Eva_Jameson

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-11 21:58

Wat een mooi topic Nicky!
Echt je hebt het allemaal zo mooi beschreven!
Het zal niet makkelijk voor je zijn geweest dus even een hele dikke knuf voor jou! :(:)

Good old Chuck. Het zal inderdaad een groot gemis zijn die lieve knappe vent!
Ben trots dat ik een knappe zoon van hem heb.

Nicky en Sas allebei nogmaals heel veel sterkte. :(:)
Het was inderdaad de beste keuze voor Chuck. Het bewijst hoeveel er van hem werd gehouden dat zijn welzijn voor ging.
Geniet maar lekker van die drie monstertjes in de wei!

arankeng

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-11 21:59

oh dank je :D

lonna1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-11 22:02

Wat een knapperd was het zeg! Om trots op te zijn.
Zoveel mooie dingen die jullie hebbben mogen doen.
Veel sterkte!

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-11 22:04

ah nicky wat erg! heel veel sterkte meis! <3
knappers was het!

xJolien

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-11 22:50

Nicky, wat heb je het prachtig geschreven. Helemaal zoals het was tussen jullie, met jullie.... Het gemis moet onwijs groot zijn voor jou & Sas, maar hopelijk geeft het ook een fijn gevoel dat hij geen pijn meer heeft.

Ik weet zeker dat hij trots is op zijn grote knappe zoon Caydo, dat hij waakt over jouw vriendje Ludo en dat ook de kleine grote shetlander Rocky in zijn hoofd zal blijven. Maar het allerbelangrijkste; hij zal ook jou en Saskia nooit vergeten!

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 08:24

Jeetje Nick, wat heb je dat prachtig geschreven.
Dikke tranen rollen over mn wangen, wat missen we onze lieve witte man.
Ik ben zo blij dat je er was voor Chuck dat laatste jaar, jij kwam voor hem en niet omdat je wilde rijden maar gewoon omdat je van hem hield, ik kon altijd zien dat Chuck gek op je was ondanks hij je nog wel eens in de maling nam hihi.

Het gemis is nog steeds enorm, Chuck was zo uniek.
Nu lopen onze baby's in zn land en stal, raar maar o zo fijn, en Rocky die weer helemaal opgeleefd is door zn nieuwe gezelschap.

Ik vind dit eerbetoon prachtig.

dikke X

annelot

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 08:33

Prachtig eerbetoon aan een prachtige vent! Ik heb ook heel wat meegemaakt met chuck en mijn eigen hengst ryon en ieder moment was uniek, bedankt dikke witte!

JPTinkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 08:37

heel mooi hoor

zonde dat deze knappe vent er niet meer is helaas

vuurtoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 09:24

Chuk wat was het elk jaar weer een feest op de D.A.P. we missen hem....jij hebt hem mooi neergezet hier,dag bollle

Whis_Serada

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 09:50

Lief verslag meissie, heel veel dikke knuffels xxx

daniweerd

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 10:24

Wat een mooi verslag over een prachtig dier, :(:) :(:)

grrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 10:24

Heel mooi verslag... en kan me zo voorstellen dat jullie hem missen! :(:)

_Patrick_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 10:29

Heeel mooi verslag!!!dikke knuffels voor jullie allemaal!

BaiNar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 10:31

Je hebt het schitterend omschreven... Ik kan me als geen ander indenken hoe erg jullie die bolle witte missen...
Dat is niet zomaar "over".... Ik denk zelf ook nog met grote regelmaat aan 'm ondanks dat ik hem niet dagelijk zag! Hij was, is en blijft 't grote "tinkervoorbeeld" voor mij!! Ben enorm blij en trots ook een tinkerkind van hem en mijn supermerrie in de weide te hebben lopen!! Hij zal altijd een speciaal plekje in mijn hartje bezetten!!

Meiden... hou jullie taai!!

mnkortleve

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 10:40

Mooi omscheven wat hij voor jou betekende, het was een paard dat bij iedereen een indruk achter liet.
Zo'n vent kun je gewoon niet vergeten <3 , dat blijft een gemis ;(
Sterkte meiden... :(:)

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 11:27

Een mooi eerbetoon aan een heel bijzondere witte kerel...

Pien_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 11:44

Wat een mooi eerbetoon aan Chuck!

Nickyyyy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-11 13:05

Bedankt voor alle mooie en lieve reacties.

Sas, chuck was inderdaad uniek. Maar hij heeft wel een stukje van zichzelf hier gelaten in vorm van zijn mooie kinderen.
We zullen hem altijd blijven herrineren als een knap witte vriendelijke reus, want dat was hij!

PINK

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 15:03

Ah Nicky, ik krijg het helemaal koud en er kippenvel van. Zo mooi geschreven, met zo liefde, diep uit je hart.
Jij en Chuck waren maatjes, dat zal nooit veranderen ondanks dat hij er niet meer is, maar daar boven.

Sterkte lieverd!

En ook voor Sas, wauw wat een mooie witte kerel had je. Wat een verdriet moet je hebben gevoeld/hebben.
Veel sterkte de komende tijd!

:(:) Voor jullie allebei.

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 15:29

Wat mooi geschreven ;( :+:

Grappig ook dat je deze BN-er nog niet kende idd wel ook heel mooi eigenlijk ook dat je dus niet speciaal voor Dé bekende Chuck door de regen bent gekomen, maar voor "gewoon een tinker met blessure" :D +:)+ 8-)

Heel veel sterkte nog allemaal :(:) wel "fijn" dat er nu weer leven op stal is en Rocky weer is opgefleurd :)

taggart

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 18:16

wat een prachtig eerbetoon voor de knappe man!!!!
Wat hebben jullie met hem geboft en andersom ook, wat had hij een geweldig baasje en ook een superlieve verzorgster!

Ik ben ook heel trots dat ik een dochter heb van deze lieve mooie knappe Chuck