[IM] Hoe leefde jij naar het moment toe?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

JorisDy

Hoe leefde jij naar het moment toe?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-11 21:43

Volgende week is het zover ;(
Dan moet ik afscheid nemen van mijn allerbeste maatje Joris.
Maar hoe leef je naar zoiets toe? Wat moet ik nog met hem doen?
Het besef is er nog niet, ik voel er nog niks bij en heb geen idee wat ik moet.

Wat heb jij in de laatste week met je paard/pony gedaan?

Groetjes,
Dyanne

yfande

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 21:50

Zoveel mogelijk bij hem zijn, genieten van elk moment, laat misschien nog een mooie fotoshoot doen,
verwen hem mateloos, meer kun je denk ik niet doen.

Ik wens je heel veel sterkte, je gaat een hele moeilijke tijd tegemoet, maar ik kan je verzekeren dat
uiteindelijk de mooie herinneringen bij je blijven :(:)

Goof

Re: Hoe leefde jij naar het moment toe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 21:51

Je kan er gewoon niet naar toe leven, omdat het besef gewooon niet wil.

Nog een weekje genieten, zo veel mogelijk bij je paard zijn, veel foto's maken,herinneringen maken.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 22:45

wat vreselijk moeilijk..
Ik heb eerder dit jaar bijna voor dezelfde beslissing gestaan en ik heb weinig anders gedaan als gejankt..

Ik wil je heel veel sterkte en kracht toewensen..

xBontfire

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 23:10

Ik wist niet dat het gebeuren, mijn vriendin heeft maar een uurtje afscheid genomen..
Maar ik denk dat je het beste uren kunt, poetsen, knuffelen, duizend maal zeggen hoeveel je van je paardje houdt, het gene doen wat je paard zo leuk vind en natuurlijk fijn huilen bij je paardje.

Jiggy777

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 01:08

Ik heb twee weken de tijd gehad om afscheid te nemen en dat was heel erg fijn. Zo kan je echt naar het moment toeleven maar niet iedereen krijgt die kans helaas. Veel tijd met doorbrengen met je paardje en hem lekker verwennen, zn favoriete hapjes geven etc. Gewoon bij hem zijn. Op de dag dat het ging gebeuren (gisteren) merkte ik dat ze er aan toe was en een mooier afscheid heb ik me niet kunnen wensen. De dierenartsen namen echt de tijd en heel vredig is ze gaan liggen. Ik raad je aan om erbij te blijven. Dat is fijn voor je paardje, maar je moet er wel tegen kunnen dat je paard langzaam uit het leven wegglipt want dat vond ik het allermoeilijkst. Heel veel sterkte alvast en geniet nog van hem komende dagen. Sla geen dag over om naar hem toe te gaan, want daar krijgt je spijt van. Sterkte!

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 01:11

Zo veel mogelijk tijd met hem doorbrengen, misschien ook met iemand samen gaan die hem ook goed kent zodat je er samen over kunt praten als het eenmaal zover is, en die misschien ook meekan naar de DA. Een fotoshoot is misschien nog wel even heel mooi inderdaad..

Heel veel sterkte in elk geval!

Nann__

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 07:20

Jeetje Dyanne, dat wist ik helemaal niet.. Binnen kort gaat die tijd voor mij ook komen maar jeetje meid ik wens je heel veel sterkte.. Ik zou zoveel mogelijk tijd bij hem zijn en hem inderdaad lekker verwennen. Hij heeft een goed leventje bij je gehad.

Ebony_94

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 16:22

Ook ik wist dat mijn merrie nog een week zou hebben voordat ik afscheid zou nemen.
Door blessure lang binnen gestaan, maar die laatste week heb ik dr lekker late lopen en dr gang laten gaan.
Toch nog genieten van de momenten, ookal wil je dat helemaal niet weten!
Je kan je er niet op voorbereiden...alleen maar genieten tot het moment daar is...

Heel veel sterkte!

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 16:24

Foto's maken en hem alles vertellen wat je hem nog vertellen wilt. Hoe dankbaar je hem bent of hoeveel je van hem geleerd hebt of wat je maar wilt... Nu kan het nog en het scheelt enorm als je weet dat je het hem verteld hebt :(:) :(:) Heel veel sterkte.

Bloem24

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 17:47

Bij mij kwam het onverwachts maar net als wat de andere bokkers zeggen ; foto's maken! Laat een fotoraaf komen en leg het moment vast van hoe hij echt is.

Er naar toe leven kan niet, dat is niet menselijk, je beseft het nog niet.. Ik zou vooral ontzettend genieten van jullie laatste dagen en er niet aan denken dat het bijna 'zover' is.

Heel veel sterkte!

RM94

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 17:52

Ik heb mijn lieveling nog helemaal gewassen en geboent zijn manen nog gedaan en wat lekkers gegeven hij is blinkend naar de eeuwige jachtvelden gegaan.

heel veel sterkte

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 17:57

Inderdaad veel foto's maken.

Op het laatst heb ik mijn paard gevlochten en gewassen alsof hij naar een wedstrijd zou gaan, zo is hij trots de vrachtwagen op gegaan op weg naar het slachthuis.

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 20:56

Ik heb mijn merrie voor haar laatste twee weken naar de zomerwei gebracht, samen met haar zoon en maatje. Het was prachtig weer! Ik ging er twee keer per dag heen om hooi te brengen. Dat legde ik dan in een grote bult en dan ging ik bij haar op de grond zitten terwijl zij at. Zo heb ik de twee weken voor haar dood met haar doorgebracht. Echt quality time met haar :-) . Ik heb idd ook foto's gemaakt van toen ze aankwam op de wei. Daarna niet meer.

Sterkte :(:) . Doe wat voor jou goed voelt!

sourih

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 21:03

lekker verwenen mee rondloopen door de wei lekkers geeven(brokjes,wortels.appels,snoepjes...)
ik wens je heel vee; succes ik wet hou hetvoelt om je beste vriend te verliesen

wizewo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 21:05

Doen wat je gevoel je ingeeft en waar jij je het beste bij voelt.

Bij ons had hij gewoon te veel pijn (zware koliek die zonder operatie niet in orde zou komen) en de andere optie was gewoon meer en meer ellende, zonder paardwaardig bestaan (operatiewond met een paard met narcolepsie en stalrust met zijn artrose). Keuze was toen heel snel gemaakt om hem zo snel mogelijk te verlossen van de pijn. Dikke knuffel en een kort onderonsje was het bij ons...toch heel veel aan gehad.

esje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 21:08

dat doen wat goed voelt voor jou en je maatje. Veel sterkte x

yfande

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 22:12

Jiggy777 schreef:
Ik heb twee weken de tijd gehad om afscheid te nemen en dat was heel erg fijn. Zo kan je echt naar het moment toeleven maar niet iedereen krijgt die kans helaas. Veel tijd met doorbrengen met je paardje en hem lekker verwennen, zn favoriete hapjes geven etc. Gewoon bij hem zijn. Op de dag dat het ging gebeuren (gisteren) merkte ik dat ze er aan toe was en een mooier afscheid heb ik me niet kunnen wensen. De dierenartsen namen echt de tijd en heel vredig is ze gaan liggen. Ik raad je aan om erbij te blijven. Dat is fijn voor je paardje, maar je moet er wel tegen kunnen dat je paard langzaam uit het leven wegglipt want dat vond ik het allermoeilijkst. Heel veel sterkte alvast en geniet nog van hem komende dagen. Sla geen dag over om naar hem toe te gaan, want daar krijgt je spijt van. Sterkte!

Had het niet beter kunnen zeggen mn dat van de DA en en het erbij zijn, ik heb ook nog een foto van haar gemaakt toen ze net overleden
was, het heeft mij geholpen met de verwerking. Verder heb ik haar prachtige voorpluk en haar staart thuis, loop er geregeld even langs
om haar een aai te geven en dat doe ik met een goed gevoel.

JunkDeLuxe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 22:22

Oh Jezus wat erg.

Goh.. Ik heb m'n paard verkocht, da's net iets anders dan wanneer hij naar de andere kant gaat..

Ik zou gewoon heel veel tijd met hem doorbrengen. Ik heb daar lang over getwijfeld, hoe meer herinneringen je hebt, hoe meer je later moet verwerken. Maar.. Ik heb toch maar voor de herinneringen gekozen, en daar ben ik best blij om.

Veel sterkte!

JorisDy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-11 19:35

Bedankt voor de berichten :).

Onze laatste zaterdag.. Moeilijk te bevatten. Een uur lang gepoets en normaal is de stal erg druk en vandaag echt een uurtje niet. Heerlijk mijn tranen de vrijen loop laten gaan en hem alles verteld.

En god, wat was Joris anders.. Hij weet het.

Cyrain

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 15:51

Een paard voelt zo een dingen aan. Het is zo triest... Mijn paardje is vorige maand overleden aan een koliek en heb hem geen afscheid kunnen nemen. Hij was ziekjes maar moest naar huis.. heb hem goedenacht gewenst en een "tot morgen, het lukt je wel"... een uurtje daarna hadden ze me gebelt.. hij had het opgegeven.. Ik neem eigelijk de schuld op mij.. paarden vechten namelijk harden als je bij ze bent, als ze hun baasje naast hun hebben, zien ze een reden om te blijven vechten, en ik heb hem in de steek gelaten. Als ze hem laten inslapen zou ik als ik jou was erbij blijven, dan is hij rustig en hij zou het super vinden als je daar bent..

Maeve

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 20:42

Voor mijn vriendinnetje is het morgen zo ver... en allemachtig wat is het moeilijk.
Mijn mama heeft van de week nog mooie foto's van ons gemaakt. Van in de wei met haar vriendjes, samen met mij en ik wilde nog graag een foto van haar met zadel en hoofdstel, zoals ze er altijd bij stond voor/na een heerlijke rit, want dat vond ik altijd zo'n mooi beeld... ik ben van de week lekker met haar aan het poetsen geweest, véél gehuild, vreselijk verwend met eten e.d. en voor de rest lekker laten wezen bij haar vriendjes, op de wei was ze altijd het gelukkigst. Vanavond heb ik een prachtige pluk manen afgeknipt, ik weet nog niet wat ik daarmee ga doen. Zojuist heb ik een verhaal geschreven met foto's, en ik denk dat ik dat in een topic ga plaatsen. Dat was fijn om te doen: het haalde zoveel oude en mooie herinneringen op...

Wat moet je je rot voelen, veel sterkte, het is een dappere beslissing die je genomen hebt.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 21:41

Niet... Ik kon er niet naartoe leven... Die van mij kreeg een ongeluk en hebben we in de kliniek gelijk in laten slapen.
Ergens denk ik weleens dat dat harder, maar wel makkelijker is

monica08

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 21:43

Hè Dyanne! jeetje, dit had ik niet verwacht zeg! Waarom moet je afscheid nemen van Joris? (mag ook via pb!)
Wat ontzettend klote voor je zeg!! Jullie waren echt zo'n leuk team met z'n 2en..
Heel veel sterkte meis! Pb box staat open..

Nann__ schreef:
Jeetje Dyanne, dat wist ik helemaal niet.. Binnen kort gaat die tijd voor mij ook komen maar jeetje meid ik wens je heel veel sterkte.. Ik zou zoveel mogelijk tijd bij hem zijn en hem inderdaad lekker verwennen. Hij heeft een goed leventje bij je gehad.

Nann..... je gaat toch niet menen dat jij Christy ook moet laten gaan?? :oo Eerst Esther, nu Dyanne en jij ook nog??

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 22:17

Heel veel sterkte alvast ..Ik denk inderdaad dat je moet proberen de laatste dagen zo leuk mogelijk te maken en veel foto's te maken. Ik heb er geen ervaring mee. Mijn paard kreeg een ongeluk en was al ingeslapen toen ik aankwam..