Vandaag heb ik toch zo'n verschrikkelijk nieuws gekregen.
Ik kreeg om kwart voor 9 's avonds te horen dat mijn bijrijdpaardje Falki morgenmiddag om 12 uur opgehaald wordt en naar de slacht toe gaat.
Nou me wereld stond gewoon serieus even stil.
Ik had net lekker even gereden door het bos en Falki was heel erg vrolijk en druk, gewoon een heerlijk ritje en hij had bijna geen last van zijn longen. (Falki heeft dampigheid, van de veearts mochten we rijden als hij daar zelf ook zin in had!)
Komt de eigenaar toen ik hem aan het afzadelen was naar buiten gelopen en zegt: 'Ja ik wil even tegen je zeggen dat Falki morgen met iemand mee gaat. ' Dus ik zeg zo: 'Waar gaat hij heen? Naar de slacht?' Hij: 'Ja, daar komt het wel op neer.' en hij liep zo weer weg.
Gewoon morgen om 12 uur al! Hij heeft nog helemaal niks van te voren gezegd of wat dan ook en dus heb ik helemaal niet echt goed afscheid van hem kunnen nemen.
En het erge is dat ik er gewoon niks tegen kan doen! Ik kan hem niet overkopen of wat dan ook.
Morgenochtend om half 11 ga ik er nog heen om foto's te maken en afscheid te nemen en daarna zal ik hem gewoon nooit meer zien.
Ik vind het zo erg dat ik niks kan doen, dat ik hem niet kan redden! Ik voel me echt zo machteloos nu. Hij verdient dit gewoon niet, het is zo'n leuke, vrolijke, lieve, pittige ijslander. Ik ga hem zo erg missen! :'(
In de paar maanden dat ik hem nu bijrijd hebben we zulke leuke dingen gedaan!
En de laatste tijd had hij wel last van zijn longen maar dat maakte voor ons helemaal niet uit!
We deden het lekker rustig aan met rijden en ik liet hem op het tempo gaan waar hij zin in had. Soms was dat dan wel een drafje of galopje omdat hij dat zelf lekker wilde!
We gingen wandelen, gingen spelen op het land, ik liet hem grazen of ik ging gewoon lekker met hem knuffelen. Hebben heerlijke ritjes gemaakt maar dat is nu gewoon allemaal over. Heel raar om te beseffen dat hij binnenkort gewoon bij de slager is. Ik snap echt niet hoe de eigenaar dit heeft kunnen doen en waarom hij het doet.
Lieve Falki,
dankjewel voor de leuke tijd die ik met je gehad heb.
Zo'n einde verdien je gewoon echt niet, maar ik kan er niks tegen doen.
Ik ga je echt heel erg missen vriendje. Je was bent en blijft me maatje.
Ik hou van je en mis je nu al.