[IM] Dit is het verschrikkelijke einde van een mooie tijd!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

1810naomi

Dit is het verschrikkelijke einde van een mooie tijd!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-11 00:39

(Ik weet niet helemaal zeker of dit topic hier goed staat omdat Falki nu nog niet overleden is!)

Vandaag heb ik toch zo'n verschrikkelijk nieuws gekregen.
Ik kreeg om kwart voor 9 's avonds te horen dat mijn bijrijdpaardje Falki morgenmiddag om 12 uur opgehaald wordt en naar de slacht toe gaat.
Nou me wereld stond gewoon serieus even stil.

Ik had net lekker even gereden door het bos en Falki was heel erg vrolijk en druk, gewoon een heerlijk ritje en hij had bijna geen last van zijn longen. (Falki heeft dampigheid, van de veearts mochten we rijden als hij daar zelf ook zin in had!)
Komt de eigenaar toen ik hem aan het afzadelen was naar buiten gelopen en zegt: 'Ja ik wil even tegen je zeggen dat Falki morgen met iemand mee gaat. ' Dus ik zeg zo: 'Waar gaat hij heen? Naar de slacht?' Hij: 'Ja, daar komt het wel op neer.' en hij liep zo weer weg.
Gewoon morgen om 12 uur al! Hij heeft nog helemaal niks van te voren gezegd of wat dan ook en dus heb ik helemaal niet echt goed afscheid van hem kunnen nemen.
En het erge is dat ik er gewoon niks tegen kan doen! Ik kan hem niet overkopen of wat dan ook.

Morgenochtend om half 11 ga ik er nog heen om foto's te maken en afscheid te nemen en daarna zal ik hem gewoon nooit meer zien.
Ik vind het zo erg dat ik niks kan doen, dat ik hem niet kan redden! Ik voel me echt zo machteloos nu. Hij verdient dit gewoon niet, het is zo'n leuke, vrolijke, lieve, pittige ijslander. Ik ga hem zo erg missen! :'(

In de paar maanden dat ik hem nu bijrijd hebben we zulke leuke dingen gedaan!
En de laatste tijd had hij wel last van zijn longen maar dat maakte voor ons helemaal niet uit!
We deden het lekker rustig aan met rijden en ik liet hem op het tempo gaan waar hij zin in had. Soms was dat dan wel een drafje of galopje omdat hij dat zelf lekker wilde!
We gingen wandelen, gingen spelen op het land, ik liet hem grazen of ik ging gewoon lekker met hem knuffelen. Hebben heerlijke ritjes gemaakt maar dat is nu gewoon allemaal over. Heel raar om te beseffen dat hij binnenkort gewoon bij de slager is. Ik snap echt niet hoe de eigenaar dit heeft kunnen doen en waarom hij het doet.

Lieve Falki,
dankjewel voor de leuke tijd die ik met je gehad heb.
Zo'n einde verdien je gewoon echt niet, maar ik kan er niks tegen doen.
Ik ga je echt heel erg missen vriendje. Je was bent en blijft me maatje.

Ik hou van je en mis je nu al.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Pirate

Re: Dit is het verschrikkelijke einde van een mooie tijd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 00:53

Sterkte!

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 00:58

Wat erg! Leef heel erg met je mee, kan het me niet voorstellen als mij dit zou gebeuren... Zou helemaal kapot zijn! Heel veel sterkte morgen, dat laatste momentje. Maak er wat van en geef hem heeel veel lekkers!!!!!!!

jillie1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 01:05

He bah, afscheid komt altijd te vroeg. ;(
Ik weet precies hoe je je voelt. Het is altijd rot dat je er zelf niet over mee kan bepalen.
Maak morgen nog wat mooie foto's en geniet van de laatste minuten met hem! Koester de mooie momenten met hem en heel veel sterkte. :(:)

Ocean_Child

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 01:23

Ojee, wat erg voor je! Heel veel sterkte en troost je met de gedachte dat je Falki's laatste maanden heel erg fijn hebt gemaakt voor hem. Afscheid nemen blijft verdrietig... :(:)

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 01:26

:(:)

amber28

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 01:41

veel sterkte wat al eerder genoemt is maak mooie foto's en veel knuffelen :(:) :(:)

Snoraly

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 03:35

ontzettend veel sterkte! :(:)

Meliszy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 04:19

Gatsiedarrie! Ik zou hem stelen,,, echt waar.
Ohh wat is dit verschrikkelijk, kan er ook zooooooo boos om worden.
Waarom een in principe ''gezond'' paard slachten?!
Laat de eigenaar jou anders nog een week of 2 weken tijd gunnen om wat anders voor hem te vinden, er zijn vast genoeg mensen die hem gewoon als weidemaatje willen hebben voor hun paard of pony.
Of een opvangtehuis? Of weet ik veel wat?
Ik zou het in ieder geval vragen als ik jou was, ik liet het hier echt niet bij zitten. (maar dat ben ik natuurlijk, ik begrijp heel goed dat je dat bijv. niet zou durven)
Maar je kunt altijd vragen voor een weekje extra tijd, en dan wil ik je zelfs nog wel helpen met advertenties plaatsen her en der.
Vind dit echt erg.

(sorry voor mijn heftige reactie)

Heel veel sterkte ermee meiske

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 06:48

hij is niet gezond zoals te lezen in de OP

Heel veel sterkte TS

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 10:58

Meliszy schreef:
Gatsiedarrie! Ik zou hem stelen,,, echt waar.
Ohh wat is dit verschrikkelijk, kan er ook zooooooo boos om worden.
Waarom een in principe ''gezond'' paard slachten?!
Laat de eigenaar jou anders nog een week of 2 weken tijd gunnen om wat anders voor hem te vinden, er zijn vast genoeg mensen die hem gewoon als weidemaatje willen hebben voor hun paard of pony.
Of een opvangtehuis? Of weet ik veel wat?
Ik zou het in ieder geval vragen als ik jou was, ik liet het hier echt niet bij zitten. (maar dat ben ik natuurlijk, ik begrijp heel goed dat je dat bijv. niet zou durven)
Maar je kunt altijd vragen voor een weekje extra tijd, en dan wil ik je zelfs nog wel helpen met advertenties plaatsen her en der.
Vind dit echt erg.

(sorry voor mijn heftige reactie)

Heel veel sterkte ermee meiske

Probeer het idd anders te rekken, ookal is het maar een paar dagen! En ik wil je ook dolgraag daaarmee helpen... Maar het is denk ik al te laat?... Aangezien het al 11 uur is en jij natuurlijk bij hem bent....

AnneBinky17

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 14:25

ik leef met je mee! heel veel sterkte, mooie pony!

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 14:29

Dit is meschien iets waar je meschien helemaal niks aan hebt
maar zou je hem niet bv 200 euro kunnen aanbieden? Dat jij hem gewoon neemt ipv de slager?

Sterkte verders

1810naomi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-11 14:44

Dank jullie wel voor jullie lieve reacties!

Helaas is het al te laat, ik heb niks meer kunnen doen.

Vanochtend om half 11 ben ik samen met Britt en haar moeder naar Falki gegaan en hebben we afscheid genomen.
Laatste foto's zijn gemaakt, heel veel tranen gevallen en vooral veel geknuffeld en verwend met lekkere dingetjes.
Zijn om 10 voor 12 snel weer weg gegaan omdat we het niet wilde zien als hij opgehaald zou worden.
Hij is nu tussen 12 en 1 uur opgehaald.

Ik vind het zo erg dat ik nu gewoon niet weet wanneer alles precies gaat gebeuren en waar hij nu precies heen is.
Het is uiteindelijk wel beter voor hem dat er een einde aan zijn pijn komt alleen de manier waarop vind ik gewoon zo k*t! Britt en ik hadden liever gewild dat hij ingeslapen zou worden maar dat wilde de eigenaar niet.

Ik ben wel blij dat ik nog een beetje afscheid heb kunnen nemen alleen had ik er liever veel langer de tijd voor gehad! Ik mis hem nu al.

Hier nog een paar van de foto's die net gemaakt zijn van me lieve maatje, ik mis je.

Lekker een laatste rondje wandelen.
Afbeelding
Britt & Falki
Afbeelding
Britt & Falki
Afbeelding
Ik & Falki
Afbeelding
<3<3
Afbeelding
me lieve maatje
Afbeelding
Britt Falk ik
Afbeelding
Laatste paar minuten samen
Afbeelding
Ik mis je vriendje.
Afbeelding

Siets

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 14:47

Wat jammer zeg, Falki zag er nog zo goed uit! Heel veel sterkte meid :(:).

wille

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 14:50

Heel veel sterkte XXX

1810naomi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-11 14:52

@siets Ja klopt, aan de buitenkant was verder helemaal niet te zien dat hij ziek was!
Alleen gingen zijn flanken hard op en neer bij het ademen en hij hoeste af en toe.
Dat was het enige. Hij zag er echt nog goed uit en aan zijn gedrag was het ook niet te merken want hij was nog heel vrolijk en genoot nog elke keer van de ritjes die we maakten.
Maar door het korte ademhalen en zijn kapotte longen kregen zijn organen gewoon niet genoeg zuurstof en vanbinnen ging hij dus langzaam aan kapot.
Het is daarom eigenlijk wel beter voor hem dat hij van de pijn verlost wordt alleen de manier waarop het gegaan is en hoe snel ik afscheid heb moeten nemen is gewoon echt niet leuk. :(

RSDICBS

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 14:52

Sterkte meiden!!

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 14:55

Jemig... wat sneu...

Hoe oud was hij? Ik ken meerdere dampige IJslanders die met nat hooi, buiten staan en aangepaste arbeid nauwelijks last van hun klachten hebben...
Jeetje....
Dit gaat wel erg snel dan....

Sterkte!

ps: is het zeker dat hij naar de slager is?
ps2: ik lees nu dat hij toch al 19 is... was.... mmm... voor een IJslander niet heel oud.... maar als hij er, ook in rust, last van had is afmaken wel eerlijker....

1810naomi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-11 22:57

@ninx Ja, het is zeker dat hij naar de slager gaat. Hij is vanmiddag tussen 12/1 opgehaald en ik was er gelukkig niet bij. Ik wilde het echt niet zien dus ik heb daarvoor afscheid van hem genomen, ik kon het niet meer tegen houden, hem overkopen of wat dan ook.
En hij was indd 19. Het is zo ook wel beter voor hem alleen de manier waarop de eigenaar het me kwam vertellen en hoe snel ik afscheid heb moeten nemen is gewoon echt niet leuk. Had die man het nou maar een paar dagen eerder verteld dan gisterenavond 9 uur. Dat maakt het verdriet niet minder maar ik had dan wel gewoon langer de tijd gehad om afscheid te nemen. :(

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 23:02

sterkte!
Hij was prachtig!
Je kunt zien op de foto's aan zijn neusgaten dat hij het aardig benauwd had...en dat is vreselijk!

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 23:04

Hmmmmmmmmmmm ik denk dat de boer het zo gedaan heeft, zodat je niet daaagen tevoren al verdriet zou hebben en hij heeft jou de kans gegeven om afscheid van hem te nemen.

Hij is 19 en is dampig, eigenlijk wel goed om hem naar de eeuwige weiden te laten gaan.

Ging hij het niet zelf brengen? weet hij wel zeker dat hij goed terecht is gekomen bij de slachterij.

1810naomi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-11 23:06

geerke schreef:
sterkte!
Hij was prachtig!
Je kunt zien op de foto's aan zijn neusgaten dat hij het aardig benauwd had...en dat is vreselijk!

Ja klopt, hij had het vandaag heel erg benauwd!
Maar het wisselde met de dag. Hij had ook dagen dat hij er gewoon echt geen last van had en dat we heerlijk hebben kunnen rijden.

Dankjewel!

Barbulet

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 23:11

Naomi, wat vreselijk voor je ! Ik heb precies het zelfde gehad alleen hoorde ik achteraf; ja je verzorgpony is naar de slacht.
Dan stort je wereld idd even in ! Ik wens je echt ontzettend veel sterkte. Jullie waren een heel leuk team. Je kent me verder niet, maar als wij bokkers iets kunnen doen, dan zeg je het maar!
Heel veel sterkte..!

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 23:14

Wat erg voor jullie, de foto's zijn erg mooi geworden. De pony ziet er daar nog zo goed uit.
Maar je kan er niks aan doen als de eigenaar zoiets besluit.
Sterkte!