Hoi allemaal Overlaast heb ik hier een topic geplaatst(Mijn lieve skippy) waarin stond of er iemand mischien wist waar ze was. Nu na vier jaar zoeken en niet willen opgeven omdat ik dacht dat ze niet dood kon zijn maar dat ze gewoon ergens op een weide stond kom ik erachter da ze idd gestorven is. Ze was een eigenaar maar werd uitgeleent aan een manege de manege liet haar veel te hard werken(Ik zag haar iedere week verzwakken onder de druk en het vele rijden) Jullie zullen wel denken dat alle manegepaarden hard moeten werken maar dit was niet normaal. soms wel 3 à 4 uur per dag achter elkaar en een serieuze stal had ze niet ze stond continue vast aan een halster waar ze niet kon bewegen of kon gaan liggen. Op een dag kwam ik aan op de manege en zag ik dat ze lag in haar stalletje ze had een zware koliekaanval en toch moest ze werken. Zelfs mijn vader vond dit niet normaal dus na veel smeken mocht ik haar verzorgen(halve stal) Dus ze werd niet meer gebruikt op de manege en werd naar een echte box gebracht. waar ze alle dagen door mij werd verzorgt. Ze kreeg een goed zadel en hoofdstel en een speciale sjabrak omdat ze een doorgezakte rug had. Daarvoor had ze dit niet ze had ook geen eigen zadel ze deelde het met verschillende paarden. Ze beterde en genoot van de korte ritjes in het bos, ik reed haar 3 keer per week en voor de rest stond ze op de wei en s'nacht op stal. Dit heb ik 2 maanden vol gehouden in de 2 maanden waren we hechte maatjes geworden. Toen ging het mis ik moest naar een andere manege omdat de manege ging ophouden me bestaan. Dus skippy werd naar een wei gebracht dcht ik... Nu 4 jaar later ben ik erachter gekomen hoe het echt is gegaan ze werd verkocht naar een wei waar ze als grasmaaier werd verkocht. En heeft ze nog een aan een vrij goed leventje gehad behalve dat er bijna niemand naar haar keek behalve de oude eigenaar van skippy. de eigenaar werd verzorgt door mijn mama omdat ze een hersentumor heeft gehad en niet meer voor zichzelf kon zorgen en zo hoorde mijn mama het verhaal en vertelde het door aan mij.. Ik ben er nu nog kapot van en mis haar nog iedere dag super hard.
Maar besef nu toch dat ze er niet meer is en verder moet gaan met mijn leven r is nu een pony waar ik van hou maar toch kan ze skippy niet vervangen.
Blijf sterk maar tranen zijn niet erg, ze heeft vast van je genoten in de tijd dat je haar hebt (gered) bij die manege. En natuurlijk heb jij daar van haar genoten. Erg jammer hoe het gegaan is..
Wat een naar verhaal. Koester de mooie herinneringen. Jij hebt gedaan wat je kon! Sterkte!
AnneBinky17
Geplaatst: 20-07-11 14:25
heel veel sterkte! wat een verschrikkelijk verhaal
DB_CARTAGO
Geplaatst door de TopicStarter: 21-07-11 16:12
Jockje schreef:
Heel veel sterkte ts,
Blijf sterk maar tranen zijn niet erg, ze heeft vast van je genoten in de tijd dat je haar hebt (gered) bij die manege. En natuurlijk heb jij daar van haar genoten. Erg jammer hoe het gegaan is..