Ik zit echt met een probleem. Ik rijd op een wedstrijd stal, en eerst reed ik op een normale manege. Op mijn vorige manege waren alleen maar makkelijke paarden, behalve één; Mijke. Op de manege waar ik nu rij zijn er 120 paarden, waarvan 10 worden gebruikt voor beginners. Op mijn vorige manege was ik een van de beste ruiters. (Niet opschepperig bedoelt, maar er waren vooral beginners.) Ik en een vriendin konde als enige op Mijke, en wij kwamen allebij maar 2x in de week bij de allerliefste Mijke!! Nu heb ik het vreselijke nieuws te horen gekregen. Ze vinden Mijke een slechte manege pony, en ze moet weg. Ze was gewoon te moeilijk.
Ze is vandaag weggebracht, naar de slacht. Niemand wou haar kopen, en ik zelf heb daar niet genoeg geld voor. Ik ben mee gegaan, en heb ook een afschijds rit door het bos gemaakt. Ze was zó braaf! Er was namelijk geen tuig meer, dat was al verkocht, en toen moesten ik en mijn vriendin zonder hoofdstel en zadel het ritje maken. Ze bokte een keer, maar voor de rest echt helemaal niks. Mijn vriendin en ik zaten gewoon te huilen op haar.
Ik mis je zo mijn lieverd!

Groetjes Yara.