[IM] Nooit geweten dat we zo snel afscheid moesten nemen..

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

ch_ntii123

Nooit geweten dat we zo snel afscheid moesten nemen..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-11 11:41

Vandaag was het zover, mijn paardje werd opgehaald...
2 jaar lang hebben we van je mogen genieten, en minder van je mogen genieten..

Je was heel erg sterk en laatte het slecht merken. Nu heb ik de beslissing (voor je) moeten nemen, je ben daar nu veel gelukkiger dan dat je hier was. Dit was de beste oplossing..

Je was mn alles, mn beste vriendje en beste maatje, bij jou kon ik altijd mn verhaal kwijt zonder iets te zeggen..
Lieve Partout ik zal je enorm missen, je bent en blijft een deel van mij!

(Partout was een ruin van ongeveer 9 jaar oud, hij heeft in zn leven te veel meegemaakt (veel baasjes gehad en slecht behandeld). Niemand kon vinden waar hij zo een last van had: Ataxie was de uiteindelijke oorzaak. )

Ik vindt het erg moeilijk, ik denk nog steeds dat hij op stal staat en/of dat hij weer terug zal komen, maar dit zal niet meer gebeuren...
Hoe hebben jullie je verlies verwerkt?

WinSel

Re: Nooit geweten dat we zo snel afscheid moesten nemen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 11:44

Jeetje ik wil je heel veel sterkte wensen
Ik heb dit nog nooit mee gemaakt, maar als je er over wil praten mijn pb box staat open

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 11:46

Je verlies verwerken en het reëel maken doe je door er zoveel mogelijk over te praten (en te schrijven) zodat je de dingen waar je mee zit kwijt kunt en daarmee stukje bij beetje een plekje zult kunnen gaan geven.

Heel erg veel sterkte bij het verwerken van je verlies :(:) . Ataxie bij paarden is moeilijk. Je kunt ze maar zo slecht helpen en ondersteunen.

m_ss

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 11:49

hoi meisje,
mijn merrie (voor slechts drie maanden de liefde van mijn leven, zie onderschrift) heb ik ook moeten laten gaan.
ik werd gek van het idee dat ik haar niet meer even kon knuffelen of gewoon kon zien spelen in de wei: terwijl dat juist was wat ik deed als ik verdrietig was!
ik heb een altaartje gemaakt met een klein fotootje in een lijstje, haar staartharen en een kaars. elke keer als ik aan haar denk of haar mis steek ik de kaars aan. de eerste paar dagen heeft het me enorm geholpen dat ik tóch een plekje had om heen te gaan, haar (oke, staart) even kon aaien, even naar haar kon kijken.. dat wordt nu langzaam minder nodig, maar nog steeds heb ik momenten dat de kaars even aan moet.
daarnaast heb ik van mijn vriendje voor mijn verjaardag een ring gekregen waar haar staartharen in zijn verwerkt: nu kan ik haar altijd bij me dragen en even aanraken.

heel veel sterkte.

ch_ntii123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-11 11:58

Ik heb een pluk van zn staart afgeknipt gister avond al, ik ga hier tassels van maken voor aan mn zadel. Ik wil hierna heel graag een nieuw paardje, waar ik wel normaal en goed mee kan werken. Ik weet alleen niet of ik dat nu al moet doen of even wachten, ik ben bang dat ik het nooit kan vergeten en dat ik er niet overheen zal komen...

Het was mn eerste paardje en echt mn maatje

m_ss

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 12:08

ik loop nog steeds rond op dezelfde stal en werk met meerdere paarden: ik werk graag met paarden en vind ze bijna allemaal leuk: maar niet een geeft me het gevoel dat Zelden me gaf. ik denk dat dat iets is wat je moet accepteren. échte liefde is uniek. er gaat er heus nog een komen waar je helemaal gek op wordt: maar het zal altijd anders zijn: als je dat accepteert hoeft het echt de band met een ander paardje niet in de weg te staan. nooit gaan vergelijken: dat heeft geen zin.

sprietje09

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 21:00

heel veel sterkte en het verwerken kan je op veel verschillende manieren doen zoals met vrienden familie of op bokt er over praten of op jouw eigen manier

Palmbierlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 21:05

heel veel sterkte!

eerst kropte ik alles op en was er ontzettend ziek van en wilde niks meer, maar door erover te praten is het minder geworden..
en ik had ook heel veel steun gehad aan een ander paardje