Ik heb haar, samen met 3 anderen op 14 oktober overgenomen van een oud stalgenoot, omdat ze naar de slacht zou gaan. De vorige eigenaren konden niet meer met haar omgaan en vonden de slacht de beste oplossing, daar was ik het absoluut niet mee eens en gelukkig konden we haar met z'n 4en overnemen om weer te heropleiden naar supercrosspony. Helaas had ze het afgelopen jaar helemaal niets meer gedaan en hebben ze haar op zo'n heel vet grasland gezet, dus het beestje was moddervet. We zijn toen bezig gegaan met het heropvoeden, dat ging zo goed dat we op een gegeven moment met haar naar de bak konden om met haar te gaan vrijwerken, zodat ze ook wat meer beweging kreeg. Dat ging echt ontzettend goed, ze was al aardig aan het afvallen en begon weer helemaal zichzelf te worden.
Helaas hebben wij Fientje vandaag moeten laten inslapen. Zo rond 15.00 uur had ze lichte koliekverschijnselen en rond 15.45 werden we gebeld door de mensen van stal dat ze met koliek stond (ze konden de andere eigenaar niet te pakken krijgen en hadden blijkbaar geen beschikking over onze nummers). Wij hebben dus meteen de DA gebeld en zijn als een gek heengeraced, toen we eraan kwamen was de DA er al en die heeft haar toen een pijnstiller gegeven en de boel doorgespoeld. Helaas mocht het niet baten, Fientje bleef slecht en om 6 uur was er nog geen enkele verbetering, de DA is toen weer langsgeweest en het bleek dat haar dunne darm helemaal volgelopen was en dat ze al in shock aan het raken was (hoge hartslag en ondertemperatuur), toen hebben we besloten om haar in te laten slapen, ze was sowieso ook te slecht voor de kliniek.
Om half 7 is ze ingeslapen, ze was zo weg. Dus onze prachtige lieve Fientje is niet meer, zo vreselijk zonde. Het ging net zo goed met haar, gelukkig hebben we haar nog wel een paar mooie maanden kunnen geven, de laatste keer in de bak hebben ook lekker alleen met haar gespeeld en gek gedaan. Fientje mag nu genieten van haar rust en al die mooie mannen die op haar wachten. We hebben haar staart afgeknipt en daar laten we nu een sieraad van maken.
Lieve, lieve fientje, bedankt dat ik toch 2,5 jaar van je heb mogen genieten, rust zacht lieverd, ik zal je missen.
Dit was Fientje zo'n 1,5 jaar geleden:

De dag dat we haar kochten:

En een foto van oudjaarsdag, toen we heel eventjes met haar hebben 'gereden':

Er is niets waar ik op wacht
Morgen blijft het nacht
Ik overdacht mijn zorgen en de wereld
En alle keren dat ik wakker lag
Ik besloot
Wat een mooie dag
Wat een mooie dag
Wat een mooie dag
Wat een mooie dag