[IM] Paard afscheid laten nemen?

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Afscheid laten nemen?

Niet doen, geen goede ervaring.
2 (3%)
Niet doen.
1 (1%)
Wel doen, goede ervaring.
27 (42%)
Wel doen.
34 (53%)

Totaal aantal stemmen: 64

xMelissaa

Paard afscheid laten nemen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-10 19:28

Ik zit te twijfelen of ik mijn paard afscheid zal laten nemen van mijn andere paard?
Wie heeft er ervaring met de reactie?

Ik kan ze niet met een deur er tussen laten kijken want mijn vader gaat haar nu proberen uit de stal te halen.

Obelix_Luna

Re: Paard afscheid laten nemen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 19:31

ehm ik heb het geprobeerd ze stonden gewoon samen in de wei,
en wou ze duidelijk maken dat ze elkaar niet meer zouden zien.
maar werkte niet echt.
had ook niet het idee dat ze er last van hadden.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 19:35

Ehm, wat is de situatie? Ga je een ritje maken of moet er een paard worden ingeslapen of wat is er aan de hand?

xMelissaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-10 19:42

Sorry voor de weinige informatie als je het hele verhaal wilt weten moet je even in mijn onderschrift kijken.
Mijn Trekpaard heeft gisteren weer koliek gehad. En toen heb ik zelf besloten haar te laten inslapen. Nevell heeft dit door. Denet was hij helemaal vanslag omdat hij alleen stond. Ze hebben nooit samen in de wei gestaan omdat Daisy (ingeslapen paard) erg vervelend was tegen andere paarden. Toch waren ze erg vriendelijk tegen elkaar.
Nu staan hij helemaal alleen daarom zal het ook moeilijker zijn voor hem.

lonniejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 19:46

Ik zou je paard wel de mogelijkheid geven om afscheid te nemen. Mijn paard mocht toenertijd ook afscheid nemen van haar ingeslapen weidemaatje, en dat heeft haar goed gedaan. Ze was wel een paar dagen van slag, omdat ze haar maatje niet kon vinden. Na een weekje werd ze rustiger en was ze niet meer zo opzoek naar hem :)

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 19:47

ik zou wel even afscheid laten nemen. mijn paard stond er hele nacht bij toen mn pony plotseling overleed maar die heeft echt hele tijd afscheid staan nemen en ook nog een hele tijd op die plek blijven staan waar ze lag enz. die had er echt behoefte aan om afscheid te nemen.

xMelissaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-10 19:57

Maar ze ligt zometeen buiten als het goed is. Moet ik hem dan gewoon aan een halster houden?

anjaenrene

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 19:59

Ja, gewoon laten ruiken en waarschijnlijk trekt hij eerst weg maar zal na een tijdje terug naar het lichaam willen om nogmaals te ruiken! Heb het al meerde keren meegemaakt hellaas en ben ervan overtuigd dat het het makkelijker voor ze maakt! Strekte met je verlies! xx

lonniejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 20:00

Ja, gewoon even aan het halster meenemen naar je overleden paardje :)
Meestal gaan ze er dan aan snuffen. Kan ook dat ze er tegenaan gaat duwen. Als ze echt 'afscheid' hebben genomen, lopen ze meestal vanzelf weg. :)

Succes! :(:) En veel sterkte met het verwerken van het overlijden van je paard! (had je topic gelezen :(:) )

Elles

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 20:20

PP >> IM

Heel veel sterkte gewenst met dit verlies....

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 20:25

melizz13 schreef:
Sorry voor de weinige informatie als je het hele verhaal wilt weten moet je even in mijn onderschrift kijken.

Ehh pardon? Omdat jij het niet gedaan krijgt om een duidelijke OP te schrijven? Ik ga niet bij iedereen die om hulp vraagt in het OS en het profiel zitten graven. Ik vraag gewoon om meer duidelijkheid nav jouw zeer beknopte OP. En dan krijg ik zo'n antwoord. Zoek 't even lekker uit.

xMelissaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-10 20:28

hestejente schreef:
melizz13 schreef:

Ehh pardon? Omdat jij het niet gedaan krijgt om een duidelijke OP te schrijven? Ik ga niet bij iedereen die om hulp vraagt in het OS en het profiel zitten graven. Ik vraag gewoon om meer duidelijkheid nav jouw zeer beknopte OP. En dan krijg ik zo'n antwoord. Zoek 't even lekker uit.

Zo je mag het ook gewoon rustig zeggen of het gewoon niet zeggen ik heb het al moeilijk genoeg.
Je moet het niet lezen dat mág.

Nanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 20:29

TS,

Ik zou hem idd wel even afscheid laten nemen. Gewoon even laten kijken wat er gebeurd is en dan zal het makkelijker zijn voor het paard. Ze ruiken dat soort dingen nl heel goed.

@ Hestejente

Waar slaat jouw aangebrande reactie op zeg? Ik snap wel dat de TS niet helemaal met haar hoofd bij de OP was aangezien ze net haar paard heeft laten inslapen en ze geeft een beknopte beschrijving van wat er gebeurd is waarin ze verwijst naar de link in haar OS om meer informatie.
Jouw reactie vind ik echt not done en zeer onbeleefd.. :n

Milou

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 20:30

hestejente schreef:
melizz13 schreef:

Lekker felle reactie

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 20:31

Ten eerste: sterkte!!
Mijn vorige merrie heeft duidelijk afscheid mogen nemen van haar overleden veulens, deed haar en mij goed, ondanks het verdriet.
Ik zou hem gewoon aan het halster de gelegenheid geven tot snuffelen.

Ladybird
Moderator Algemeen

Ja! ik heb meerdere verhalen gehoord en van dicht bij meegemaakt over het afscheid nemen van paarden. bij osn op stal is toen 1tje overleden en alle paarden hebben afscheid genomen. gewoon erlangs lopen. de een zal heel snel klaar zijn of er niet eens naar kijken. de andere zal er aan snuffelen en soms zelfs een keer tegen aantrappen van he toe gaa eens omhoog. dus ik ben voor om paarden afscheid te laten nemen!

Sterkte!

Sammetje_

Nou nou hestejente, denk dat de TS nu wel even wat anders aan haar hoofd heeft. En als je bereid bent een goed antwoord te geven lijkt me dat je dan ook bereid bent alles even goed door te lezen.

TS, ik zou het inderdaad ook doen. Heb het eerlijk gezegd met paarden nooit meegemaakt maar heb het wel bij mijn cavia gedaan. Dat was snuffen, paar keer duwen met zijn neus en toen was het klaar.

Sterkte!

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 20:33

ik heb wel eens een merrie overstuur gezien, nadat het overleden veulen te snel was weggehaald. Dan zijn ze echt van slag. Ik geloof wel in afscheid nemen. (eerder nooit, maar sinds dat moment wel)

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 20:35

of natuurfilms zie je dieren (ook paardachtigen) ook lang het dode dier beschermen (zelfs tegen roofdieren), totdat ze besluiten verder te trekken.
...

xMelissaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-10 20:37

Oke dan laat ik hem zeker afscheid nemen als ik daar nog de mogelijkheid voor heb. Ik weet nog of het gaat lukken want mijn vader is geloof ik nog steeds bezig.

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 20:40

Sterkte meid!
Idd afscheid laten nemen. Doen paarden in het wild ook. Ze ruiken het toch (hij ruikt het nu wrs al lang...) en dan willen ze toch vaak even ernaar toe, vene neuzen etc.
Dus ik zou als ik jou was gewoon proberen dat er een mogelijkheid is.

Gina

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 20:44

hestejente schreef:
melizz13 schreef:

Doe niet zo aangebrand zeg >;) TS heeft het al moeilijk genoeg.

@ TS, ik zou hem wel even afscheid laten nemen, sterkte met dit verlies.

Rauka

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 20:44

Ik zou ze even aan het halster laten ruiken. Toen mijn oude merrie ingeslapen was het ook zo gedaan, sommige paarden roken even en gingen toen gras eten, eentje draaide zich om om naar haar te trappen (en dat was al nooit haar beste vriendje). Dat trappen scheen een hele normale reactie te zijn om te checken of ze echt dood was, maar IK schrok me rot door die reactie van dat paard.

Heel veel sterkte met het verlies....

Real

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 21:02

Heel veel sterkte toegewenst!
Ik zal hem inderdaad ook afscheid laten nemen.

xMelissaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-10 21:54

Iedereen bedankt.

Ik laat hem morgen afscheid nemen. Ze ligt al buiten dus dan heeft hij de mogelijkheid om te kiezen wat hij wilt doen.