Je bent helaas te vroeg gestorven.
21 oktober had je pijn. Je wilde niet staan, niet lopen en zelfs niet eten. Hoe kan dat nu. Zelfs de grootste vreetzak wilde geen eten.
Er was iets niet goed. Er werd met je gewandeld, maar het hielp niet. Het was gewoon zielig om je zo hopeloos te zien. De veearts is gebeld en die is ook geweest. Met pijn moet je omhoog worden geholpen. Je ontlasting was veel te droog. Zo droog dat je een vitamine spuit kreeg. Er moest met je gelopen worden en je moest wat drinken. 'Hopelijk kwam je de nacht door.'
Dat kwam je, maar toen werd je gevonden in de stal. Helemaal uit vorm. Je lag met je nek op je rug (bij wijze van spreken) je had pijn. alle hoeken van de stal heb je gehad. Weer werd je omhoog geholpen. Er werd met je gewandeld. Je hoefde geen gras. Je rook er aan maar je wilde niet. Geen brokken, geen water en zelfs geen suikerklontje. Ze vertrouwde het niet en belde weer de veearts.
Je werd meteen op de trailer gezet en naar de kliniek. Het was niet goed. Je werd daar aan infuus gelegd. Je was uitgedroogd. Een hopeloos geval, zo ziek dat je was. Maar helaas mocht dat niet baatten.
Op 22 oktober ben je overleden. Veel te jong. Ze heeft maar 14 jaar mogen worden.
Zondag of maandag werd de autopsie uitgevoerd. (nog geen uitslag van)
Riva is op 25 juni 2005 bij mij gekomen. Ze was toen 9 jaar oud. Helaas ging het niet tussen ons. Ik had geen ervaring en jij had een leider nodig. Het ging niet meer en ik was bang. Gelukkig hadden wij hele goede kennissen met een dochter die wel durfde. Op 1 april 2006 ging jij daar heen. Gelukkig maar een dorp verder. Ik ging wel eens kijken, niet vaak. Want ik moest toch verder.
Je bent en blijft altijd die ene vreetzak, degene die mij heeft in laten zien wat jij waard was, mij ook bang gemaakt van rijden, mij voor je leren zorgen. En altijd was alles prima, zolang jij je eten maar had.
Je hebt een keer vaker op de rand van de dood gestaan en dat heb je gehaald. Deze keer was de drempel te hoog.

Dag lieve Riva. Je bent en blijft een schatje!

3 Februari 1996 - 22 Oktober 2010