Salina, vandaag alweer 5 jaar geleden...

Moderators: RianneH, Neonlight, Ymor, balance, Melissa0304

Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten

Paarde_bloem

Salina, vandaag alweer 5 jaar geleden...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-09-10 06:59

In de winter van het jaar 04/05 kreeg ik als 10 jarig meisje een b-pony. Bij een handelaar gekocht in de achterhoek. Niet wetend dat ze drachtig was. Ik kreeg een eigen pony, en ook nog is een veulentje! Het kon niet beter!

En zo werd op 18 mei 2005 ons veulentje geboren. We werden op woensdag ochtend rond 06.30 uur gebeld, en natuurlijk waren we er meteen! Ze was een vosje met een kol en zwarte manen en staart. En een merrie. Zo we hebben haar na haar moeder, Sarina, vernoemd. Maar dan net iets anders; Salina. Ik was helemaal verliefd op dit beestje!

En na een tijdje kon ze al heel veel. Voetje geven, meelopen, maar het leukste vond ze om te springen en hard rennen! Springen dan niet over een hindernisje, maar over een langs grasprietje, of een struikje.

Sarina en Salina stonden in de wei met een andere merrie met haar veulen. Sarina, Salina en het andere veulentje konden goed met elkaar overweg. Maar de merrie niet. Ze treiterde Salina altijd… achter haar aan rennen met de oren in de nek, happen, trappen, etc. Ik heb de staleigenaresse meerdere malen gevraagd om ze uit elkaar te halen, maar dat mocht niet. Want, wat kon er nou gebeuren?

Woensdag 14 en donderdag 15 september was ik ziek. Ik was die dagen niet naar stal geweest en vrijdag zouden we eigenlijk ook niet gaan. Ik was nog steeds ziek maar ik wilde perse gaan.

Ik liep naar de wei toe, en normaal kwam Salina hinnikend op je af galopperen, maar dat gebeurde niet. Ik rende naar de wei en zag dat ze heel suf stond met haar voetje op rust. Ik wilde de wei ingaan en zag toen een plas bloed liggen, en toen snapte ik het. Ik heb die merrie daar ter plekke voor vanalles uit lopen schelden. Mijn moeder had intussen de staleigenaresse gehaald en zij zag het al. De had vast gezeten in de stroomdraad.

De dierenarts kwam, en je kon het bot zien. Het was dwars door haar pezen heen gegaan. Er ging gips omheen en toen de stal in. Morgen zou ze weer komen. Die nacht heb ik erg slecht geslapen.

Zoals elke zaterdag ging ik helpen de stallen uitmesten. De dierenarts zou om half 1 komen. Ze keek haar na en ik ze liep naar haar busje en pakte haar koffer met meerdere spuitjes erin. Ik wist het al, maar ze mocht niet dood! Hoe kon dit nou gebeuren? Ik werd weggehaald, en zo ook mijn zusje. Ik mocht er niet bij zijn. Toen ik mocht komen lag ze doodstil op de grond… Ik heb de hele dag tegen haar gelegen, met mijn hoofd op haar buikje. En Sarina snapte er ook niet veel van, ze stond daar maar stil te staan in de stal… Ik voelde haar buikje steeds meer opzwellen en harder worden… We hebben haar manen en een stuk van haar staartje afgeknipt, en dat staat hier nog op mijn bureau…

Het is vandaag alweer 5 jaar geleden dat dit klein wondertje van haar leven is beroofd. En nog steeds denk ik bijna elke dag wel aan d’r… Maar dan aan de leuke tijd die we met haar mochten hebben…

Salina, maak er iets leuks van daar boven! :+:

Afbeelding

vannah

Re: Salina, vandaag alweer 5 jaar geleden...

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 07:05

oooh wat een nachtmerrie zeg! en wat was ze mooi, denk maar heel vaak aan de mooie dingen die jullie hebben meegemaakt. sterkte

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 07:57

Welke is nou overleden? veulen of de merrie?
In je profiel staat t veulen. en in je verhaal de merrie

overigens nog veel sterkte hoor!

Everything happens for a reason.

Kindness MeadowSherlock BokoThor vd Rijsdrecht

japielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 08:02

CarinaR schreef:

als je goed leest staat er saLina en niet saRina dus ook in het verhaal verteld ze over het veulen

Ontopic..

Wat naar! ik leef met je mee meis!

Japie&Nodin :+:
Maystro Y;(

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 08:05

Sorry, begin stukje was voor mij verwarrend...
Dacht dat de merrie salina is en t veulen sarina

Everything happens for a reason.

Kindness MeadowSherlock BokoThor vd Rijsdrecht

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 08:08

CarinaR schreef:

Als je goed leest lees je in het topic ook dat het om Salina, het veulen dus, gaat.

Met zo'n staleigenaresse zou ik ook niet echt blij zijn.

Sterkte
Laatst bijgewerkt door YvonneV op 17-09-10 08:10, in het totaal 1 keer bewerkt

git

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 08:09

Hoi meis,
Ook al is het al een hele tijd geleden, zoiets vergeet je nooit meer . Zoiets vreselijks te moeten meemaken met een dier wat je zo lief is. Ik kan me voorstellen dat vandaag een moeilijke dag voor je is.
Sterkte !

Nadia
Oppermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 08:21

Toos Onderschriftloos :D

Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten