na mijn groot feest ging ik naar mijn paardje om te kijken hoe het ging (staat op een stalling waar er mensen voor hem zorgen, want ik woon 1uur van mijn schat en mijn ouders willen mij niet elke dag brengen

ik ging toen elke woensdag en elke zaterdag naar mijn lieverd en verzorgde hem zo goed als ik kon, ik maakte buitenritten (aan het halstertouw) zodat hij kon bewegen de veearts kwam regelmatig eens kijken hoe het met hem ging, maar na een halfjaar had de veearts iets gevonden in zijn lijf, hij had maag en darmkanker & kon daardoor niet meer eten (ik wist hier niets van mijn ouders wouden het verzwijgen tot na ik van school was, dat was nog een week) de veearts zei dat hij nog een maand kon leven met niet te veel pijn daarna moest hij een spuitje krijgen
nadat mijn ouders het verteld hadden, ging ik elke dag naar hem, we zagen duidelijk hoe het achteruit ging met zijn gezondheid, zijn ogen waren nog suffer dan ze ooit waren, hij had geen pit meer
de laatste dag lag hij neer in de wei, iedereen weet dat dit natuurlijk niet goed is, hij kon gewoon niet meer rechtstaan

toen hij mij zag offerde hij zijn laatste krachten op om naar mij te komen en mij te troosten, ik zette mij neer in de wei & hij kwam naast mij liggen met zijn hoofd op mijn benen, hij keek mij voor de laatste keer aan, en leek te zeggen dat hij van me hield, hij knabbelde aan mijn broek toen de veearts kwam...
we gingen naar een open grasveld, ik had hem vast en knuffelde hem voor de laatste keer, de veearts gaf een spuit waardoor hij inzakte met zijn voorste benen, hij probeerde recht te komen , maar hij viel neer, ik zag zijn buik op en neer gaan, op neer op neer op neer &toen was hij er niet meer

http://akahorseclub.webs.com/apps/photo ... d=96512765 foto van mistral