Net geboren.
Gelukkig was het best aardig weer in maart, en kon je al snel je lange benen strekken en je liet de meest gekke capriolen aan ons zien. Lekker rondscheuren en met mama spelen was je grote hobby.
[KS-ITP] Alonso van de Flammert!

24 maart 2010
Je groeide al snel uit tot een stoere vent, en je vol verwachting wachtte je totdat je oma een speelkameraardje voor je zou brengen.
http://94.100.120.103/933050001-9331000 ... _1gtE.jpeg
17 april 2010, met mama op de wei.[/size]
Een dag later werd je vriendinnetje geboren: [KS-ITP] Géanne van de Flammert, een mooie haflingerdame.
http://94.100.118.145/972450001-9725000 ... _6Q2k.jpeg
[size=9]Géanne en Alonso, 28 mei 2010.
Samen met Géanne spelen en haar stiekem een beetje klieren vond je helemaal het einde. Haar in haar billen bijten, najagen en kijken wie het hardste kon rennen, je deed het allemaal!
Ook ben je natuurlijk naar de keuring geweest in Nederweert, en je was zo ontzettend braaf. De trailer vond je een beetje spannend, maar we hadden goed geoefend natuurlijk dus je draaide je hoefje er niet voor om. In de ring liet je jezelf zo ontzettend goed zien, je schakelde mooi in draf en danste door de baan heen. Wat waren wij trots op jou! Je stond op de 1e plek bij de hengstveulens.
Thuis ging het leven als vanouds door, lekker op de wei met je vriendinnetje, moeder en oma. Spelen met de skippybal, achter hond aanjagen, je werd al echt een grote vent. Want stond altijd raar te kijken als Oma door mij bereden werd. Je vond het reuze spannend om te zien, en vond het super om aan de andere kant van de bakrand te laten zien dat jij dat later ook wel zou kunnen. Je stapte in stap keurig met ons over, en in draf danste jij langs ons op. Als ik je deed kriebelen terwijl ik op Oma Garuna zat, vond je dat eerst heel spannend, maar later stond je er zelfs om te bedelen.
http://94.100.124.60/1031300001-1031350 ... _vyum.jpeg
Spelen met Géanne en de skippybal
11 augustus 2010. Het was tijd om een echte grote jongen te worden, Mama werd een beetje moe van jou en het was voor jou ook tijd om op eigen benen te staan. 's Avonds zouden we jou samen met Géanne op vakantie sturen. Jullie zouden samen een poosje in een wei gaan logeren, zonder mama. Zover is het echter nooit gekomen...
Om kwart over 11 's morgens ging mijn mobiele telefoon. Ik was net terug van het hardlopen, en zag dat het het nummer van stal was. De zoon van jou eigenaren vroeg of ik snel naar stal wilde komen want er was wat met een paard. Ik ben op mijn fietsje gesprongen en als een gek naar stal gereden. Ik wist toen nog niet dat het om jou ging, lieve Alonso. Ik hoopte dat er iets simpels aan de hand was, maar ik vreesde al het ergste. Ik fietste langs de wei en zag eigenlijk alle paarden gewoon staan, behalve jou en Géanne. In de verte zag ik de zoon al op me staan wachten op straat. Ik zette mijn fiets weg en liep de stal in.
Wat ik daar zag, zal ik nooit meer vergeten, het was absolute horror. Je zat met je hoefje vast tussen de spijlen van de stal net boven de voerbak, en je been was gebroken. Het bot stak er uit, en ik wist meteen dat dit het einde zou zijn van je jonge leventje. Ik probeerde je los te krijgen, maar dat lukte niet en ik begreep niet hoe je het voor elkaar had gekregen. Ik belde de dierenarts, en zei dat die met spoed naar jou toe moest komen. Ondertussen zat jij nog steeds vast, en ik stond machteloos. Je had zoveel pijn, en ik kon niks doen. Ik kon de pijn niet wegnemen, ik kon je niet helpen. De tijd ging razendsnel, maar voor mijn gevoel duurde het uren. Al snel kwam jou baasje ook thuis, en die heeft de spijlen doorgeslepen zodat je los kwam. En daar stond je dan op 3 benen. Je vierde been bungelde er maar wat bij. Op dat moment storte ik in, jankend heb ik mijn vriend gebeld dat hij meteen naar huis moest komen. De hele tijd wist ik te handelen, maar toen jou baasje er zelf was mocht ik mijn emoties eruit laten.
De dierenarts kwam, en schrok van wat hij aantrof. Er werd meteen besloten om je te laten inslapen. Ik heb je een laatst kus en aai gegeven, en toen ben ik weggegaan. Jouw baasje heeft jouw laatste reis begeleid.
Ik zag de dierenarts wegrijden en ben weer naar buiten gegaan. Daar lag je, lieve kleine Alonso, uit je lijden verlost. Je voelde nog warm, net alsof je sliep. Ik streelde zachtjes je neusje, en keek op je lichaam neer. Je lichaam was nog hier, maar jij was weg....
Ik heb genoten, genoten
van jouw liefde, je vriendschap en van jou.
Ik heb genoten, genoten
ik heb genoten van jouw liefde,
genoten van jouw vriendschap
en van jou
Ik heb genoten van jouw liefde,
genoten van jouw vriendschap
en van jou.
Dag grote, kleine man...