[IM] Bijna een jaar..

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

LOLLYYwood

Bijna een jaar..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-10 15:28

Hallo bokkers :D
ik heb eindelijk de moed bij elkaar gekregen om over mijn shetlander Prinses een topic te maken.

Het begon allemaal in april 2007.
M'n papa kende iemand die 2 pony's en een paard had.
Het ging om een shetlander van 80cm Prinses, een shetlander x welsh van 1,20m Romeo en een paardje van 1,65m Lamina.

Ik kwam op de weide toe, en Prinses kwam al hinnikkend in een snel drafje naar me toe.
ik aaide haar over haar neusje en ze begon me lekjes te geven.
Toen kwam Romeo naar me toe, hij jaagde Prinses weg, ik vond het eigenlijk wel grappig :P
ik aaide hem ook over z'n neusje, maar hij was een beetje bang.
Toen kwam Lamina aan m'n rechterkant staan, en ik aaide haar ook over haar neusje. Ze deed haar hoofd lager en ik krabte over haar 'voorhoofd'.

Toen ging ik nog eens naar Prinses, ze was erg dik vond ik.
ik nam afscheid, en ging 3 dagen later weer eens naar de weide.
Maar deze keer nam ik een vriendin mee, en we kuisten Prinses, Lamina & Romeo.
Ze genoten er echt heel erg van.
Want ze waren eigenlijk een beetje verwaarloosd.
Een maand later, toen ik al een beetje vertrouwen had gewonnen vroeg ik het zadel van Romeo.
Hij was een echte uittester maar ik was al van het begin dat ik 'm zag verliefd op hem.
Na een tijd wist hij dat hij niet met m'n voeten kon spelen & toen ging alles goed.
de maanden verstreken en Romeo had conditie gekregen. Met Prinses deed ik vrijheidsdressuur. ze rolde ook heel veel, dus telkens als ze dat deed, klakte ik 1x met zo'n clicker. en beloonde haar met m'n stem en met een klopje.
Na een tijdje kon ze op commando rollen.
We gingen de eerste keer springen met romeo.
Dat ging heel goed.
het hoogste dat we de eerste keer deden was maar 30cm aangezien we geen peesjes hadden.
ik had nog geld over van m'n verjaardag dus ben ik peesjes gaan kopen en een nieuw zadeldekje.
De weken gingen voorbij. en we deden Prinses losspringen, en iedere week 10cm hoger opbouwen. omdenduur zat ze aan 70cm :D ik was echt trots op haar!
ik verzorgde Romeo, Lamina & Prinses bijna een jaar! en dat moest geviert worden vond ik. dus keek ik rond op kapaza omdat ik iets zocht ( weet ondertussen niet meer wat :P )
Ik keek ook bij te koop paarden en pony's. en plots zag ik daar staan:
2 shetlanders & paard te koop
en een hele uitleg en fotos.
Mijn wereld storte in! ik herkende direct Prinses haar bonte vacht, romeo zijn bles & Lamina haar 3 witte voetjes.
ik barste in huilen uit, m'n vader kwam naar me toe, en ik kon het gewoon niet zeggen, ik was echt overstuur.
sinds die dag ben ik iedere dag naar de weide gegaan.
het was 10mei de dag van mijn communie, ik stond op kleedde me aan en nam m'n fiets op weg naar de weide. ik zag dat m'n vader daar stond, ik vond het echt gek. Lamina, Romeo en Prinses kwamen in een snelle draf met oortjes recht en een schattig gehinnik naar me toe. Enkel hadden Lamina en Romeo een rode strik rond hun nek! ik moest tranen van blijtschap. m'n vader had Romeo & Lamina gekocht voor mijn communie! ik kon het echt niet geloven dat ik mezelf een aantal keren kneep.
ik ging naar hem toe, en hij legde uit dat de eigenaar Prinses niet wou verkopen omdat hij nog een klein dochtertje had en dat meisje gehecht was aan Prinses. Ik was het er meteen mee eens, aangezien ik dat dochtertje eens met prinses bezig zag toen ze haar aan het kuisen was, en het was echt schattig.

Sinds die zomer (2008) wist ik ook meer van Lamina, dus we gingen voor de eerste keer over haar 'hangen' om te zien of ze nog gewicht gewoon was. en ze deed niets verkeerd! toen gingen we er een zadel opleggen en aansingelen ze stond gewoon te kijken meer niet.
en ja toen na een maand of 2 konden we echt rijden met lamina. het was echt geweldig.

in 2009 hadden we een huis gekocht in de vlaamse ardennen zodat Zaffra samen met Lamina en Romeo op een weide konden staan bij ons thuis.
Alleen moesten we toen wel Prinses achterlaten..
ik moest weer huilen, toen we ze oplaadde op te trailer.
Prinses stond schel te hinniken en heen en weer te galopperen.
het was echt zielig om zo te zien.

Na een tijdje ging ik weer eens naar de weide waar prinses stond, er stond een andere shetlander bij, genaamt Julie.
Prinses was hoogdrachtig..
Een paar dagen later vernam ik dat ze dood was..
Ze was in de bevalling gebleven + teveel vet in haar bloed..
weer storte mijn wereld in, ik had er geen besef van dat de laatste keer dat ik ging, het echt dé laatste keer ging zijn..

hier nog even de geboortedatum & sterfdatum:
10.04.2006 - 10.12.2009
ze was dus bijna 4 jaar

Sorry van het lange verhaal :+

hier even de fotos van het - toen niet wetende - afscheid..

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

& nog even een foto van Julie & Prinsesje:

Afbeelding

Persoonlijk vind ik dat ze er happy'er uitzag toen ik haar nog verzorgde en toen ze nog samenstond op de weide bij Romeo & Lamina ik zal daar ook even een foto van tonen misschien vinden jullie hetzelfde?

hier met Romeo op de achtergrond:

Afbeelding

Ook heb ik een filmpje gemaakt voor haar:
http://www.youtube.com/watch?v=qmFA-wmh_M0

Bedankt voor het lezen :)
laat je wat achter?
x

Nadia
Oppermuts

Re: Bijna een jaar..

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 15:58

Omdat het niet is toegestaan om een topic te openen over een pony die niet jouw eigendom is, hier een slotje.