[IM] Sacred Flame 7-7-04

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Naomi

Sacred Flame 7-7-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-10 23:44

Als de dag van gisteren herinner ik me 7-7-04.
Hoewel ik er niet aan wilt denken, doe ik dit best wel veel onbewust.
Ik heb nog nooit in mijn leven zoveel liefde gevoeld voor een dier als voor Flame.
Ik hield meer van haar dan wie dan ook!
Ik weet niet zo goed hoe ik die band moet beschrijven. Ik kan het bijna niet in woorden, maar zal het proberen.
Als tiener/puber had ik vaak een leeg gevoel. Een gevoel alsof ik voor niemand bestond. Alsof ik alleen in een wereld was vol mensen en problemen. Ik wilde iets betekenen voor iets of iemand. Mijn gevoelens delen en me begrepen voelen.
Toen ik Flame voor het eerst zag voelde ik dit allemaal tegelijk.
Misschien omdat ze een hulpeloos veulen was? Een veulen met hoofdwonden en in een ingegroeid halster.
Of haar angst voor mensen en pijn?
Toen ik Flame na 12 uren samen met andere mensen gevangen had en het snijdende halster verwijderde bleef ze bij me staan. Het was Flame wat ik in mijn leven mistte.

Ik ben heel ver gegaan voor dit paard. Als ik niet kon slapen, ging ik naar Flame. Ik lag tegen haar aan in stal. en haar hartslag kalmeerde me meteen. Ik ging skaten en fietsen en Flame liep los mee naast me.

Er kwam veel gezeik met mijn ex, zijn nieuwe vrouw, de vorige eigenaren en meer mensen.
Flame werd van me afgenomen en dit liet ik natuurlijk niet toe.

Ik liet de vorige eigenaren met een trailer komen en ging zogenaamd wandelen. Flame stalde ik zonder dat iemand het wist bij hun in Groningen.
Ik ben die dag zelf nog naar de politie gegaan om me aan te geven.
Inmiddels beweerde die mensen dat Flame van hun was.
Flame kreeg daar een ongeluk en was bijna doodgebloed. Dit wist ik pas maanden later.

Ik kreeg Flame maar niet terug. Na vele bedreigingen, dode paarden gezien te hebben en veel meer ergs. Heb ik ingebroken bij hun op stal en Flame meegenomen.

Eindelijk was ze weer thuis. Ze was drachtig, drachtig van haar eigen vader.
Ze liep niet goed en had een dik been van het ongeluk. inmiddels stroomden de rekeningen van duizenden euro's binnen.

Ik was minderjarig en wilde mijn ouders niet meer verdriet aan doen. Dus ik werkte elke dag bij de Lidl en spijbelde stiekem op school. Ik deed mijn examens niet en zakte als een baksteen.

De dierenarts had gezegd dat eerst het veulen moest komen en dan wilden haar verder onderzoeken.
Flame bleek niet meer drachtig te zijn. Of het was schijn, of ze had het veulen verloren. (maar ik kon nergens iets vinden)

Ik wist hoe de toekomst eruit zou zien. Was heel erg bang. En dat klopte.
Flame had op 4 jarig leeftijd ernstige schade aan dat been van het ongeluk.
Alle puzzelstukjes vielen in elkaar.

Een maand later 7-7-04 heb ik Flame af laten maken in het geheim.
Ik had veel (media)aandacht van honderden mensen.
Ik ben samen met mijn vader en een bemiddelaar naar Montfoort gereden. Ik kon geen afscheid nemen van Flame, dus gaf haar een schouderklopje.
Ze sprong de trailer uit en werd gekeurd door een keurmeester.
Hij nam Flame over en 3 sec later was het gebeurd.
Ik heb vrede dat Flame geen pijn meer heeft.
Het gevoel van toen krijg ik nooit meer terug.

Flame heeft mijn hele jeugd beïnvloed. Ik heb het leven van mijn ouders tot een hel gemaakt.
Ik heb een jaar later mijn mavo-diploma gehaald.

Nu heb je rust
Nu ben je vrij
Geen pijn meer
Dat heb je verdiend

In die jaren
Was je alles voor mij
Een echte vriend

Zonder angst
Zonder pijn
Zonder twijfel
Ben je zelf gegaan

Nooit meer een hinnik
Nooit meer kroelen
Nooit meer kan ik jou zien

Gelukkig heb ik mooie momenten
Mooie herinneringen
Van jou Sacred Flame

Want jij zal nooit doven in mijn hart
Zo heilig ben je Vlammetje

Heb een boek geschreven over mijn verhaal
www.naomidefolter.nl
Het is meer dan een paard alleen, het gaat over mijn jeugd, mijn fouten en de band tussen een dier

Nadia
Oppermuts

Re: Sacred Flame 7-7-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 09:20

Omdat je paard langer dan een jaar geleden is overleden, hier een slotje.