[IM] Sonate, maar 3 weekjes oud..

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

zonnestraal2

Sonate, maar 3 weekjes oud..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-10 17:03

Op de fokkerij waar ik een paar dagen in de week help is vandaag een veulentje overleden.
Persoonlijk vond ik dit het mooiste en leukste veulen wat er was. Ze was het enige zwartje
van alle veulens. Gewoon een schitterend beestje <3 helaas heeft ze niet lang mogen leven |(

Al een weekje na de geboorte begon ze te tobben. Ze ging hard achteruit en ze bleek een darmontsteking
te hebben. Ze kon niet meer zelfstandig drinken en moest met de fles gevoerd worden. Vorige week leek
het even beter te gaan, ze dronk weer zelf en was weer wat vrolijker.
Helaas kreeg ze donderdag er weer een virus bij. Haar hele mondje en neusje
zat vol met slijm... Ze moest weer met de fles gevoerd worden. Gisteren kwam de dierenarts weer even
langs, maar het zag er niet best voor haar uit. De DA gaf haar nog niet eens 50% kans dat ze zou blijven
leven. Ze was zo hard achteruit gegaan dat ze amper kon staan en als dit lukte, dan viel ze na een paar
tellen weer om. Het arme beestje :(:)

Zojuist heb ik te horen gekregen dat ze is overleden ( rond half 3 )...
Ben er echt kapot van.. ;( het mooiste veulentje heeft niet lang van haar leven mogen genieten..

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Geeske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 17:05

wat een mooi veulen!
maar wat erg!!

Nadia
Oppermuts

Re: Sonate, maar 3 weekjes oud..

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 17:15

Zoals je in de regels van IM kunt nalezen, is het alleen toegestaan om een topic te openen voor een paard/pony als je zelf de eigenaar bent. Daarom hier een slotje.