Ze was altijd vrolijk en genoot van haar leventje hier.Isabel had constant abcessen bij haar uier,1x op haar borst,ze was hoefbevangen geweest en ze werd nu kaal.Alle rottigheid die ze gehad heeft kwam er nu uit.Ze stond voorheen op een bloed tapperij,ze heeft daar ook een dood veulen gehad.Vanmiddag kreeg ze weer haar dagelijkse portie senioren slobber,ze staat dan effe apart zodat ze rustig kan eten.
Ze kreeg de slobber rond 1uur en toen ze klaar was met eten zette ik haar weer terug bij de andere pony.
Zo'n 1½ uur later [tegen half 3] ging ik haar borstelen,isabel was heel erg in de rui.Ik zette haar niet vast maar hield haar vast aan het halstertouwtje.En opeens zo uit het niets begon ze met haar hoefjes over de grond te schrapen,ging rollen en liggen.Ik dacht meteen dit is foute boel en ging met haar lopen.Maar na 5 min. bleef ze gewoon liggen en ging heftig rollen,je kreeg haar niet meer op 4 benen.
Ik heb de veearts gebelt en gezegt dat er spoed bij was,omdat het om heftige koliek ging.
Na een half uur kwam de veearts en die zag al meteen dat het een hopeloze zaak was,dat dacht ik dus ook al toen ze zo heftig rolde steeds.De veearts kon haar darmen niet eens horen en ze had een hele snelle hartslag,ogen waren rood en ze was in shock.Ze liet zich steeds met een harde klap omvallen,bleef dan effe stil liggen met de benen verstijfd.De veearts zei ik wil haar wel een prik geven om de darmen rustig te krijgen.Ik zeg: ja dat wil ik ook,ik wil haar een kans geven.We hebben 2 optie's, ze red het of ze red het niet meer.Toen de prik gezet was leek het na een kwartier iets beter te gaan,ze ging mesten.Maar gelijk erna viel ze weer keihard neer op de grond.Ze had zo'n heftige pijn dat ik besloot haar in te laten slapen,ook de veearts raadde dat aan,evenals Macholover die me geweldig goed hielp.Macholover kon het al helemaal niet meer aanzien,we verlosten haar v.d. pijn door de veearts de dodelijke prik aan isabel te laten geven.Isabel viel al gauw in slaap,haar hart bleef nog wel lang kloppen,ze had een sterk hart zei de veearts.Na zo'n 10 min.was isabel ingeslapen en was ze naar de eeuwige weiden vertrokken.
RIP Isabel 17-4-2010

Isabel voor altijd in slaap.
http://i42.tinypic.com/2potqqh.jpg