[IM] Goldstar.. 26-6-2003 + 14-12-2008 mis jou zo!!!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

ColdstarZ

Goldstar.. 26-6-2003 + 14-12-2008 mis jou zo!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-10 11:51

Nu we een jaar en 4 maanden verder zijn ga ik hier toch maar eens het verhaal plaatsen van mijn allerliefste vriendje Goldstar...

10 december 2008 wist mijn moeder haar rust te vinden na 5 jaar gevochten te hebben tegen die verschrikkelijke poedersuiker kanker...

ik heb die dag een lekkere lange strandrit gemaakt met mijn allergrootste vriendje... wat hebben we genoten van die rit.. ondanks het grote verlies van die ochtend...

Donderdags hebben we L2 proeven geoefend... en vrijdags met een vriendin voor een pas de deux geoefend.. ons helemaal kapot gelachen op t paard want telkens als we naast elkaar aangalopeerden gingen ze samen aan de kletter...

Zaterdags een dagje geen paarden.. even met vriendlief een dagje op stap.. moesten wel ff langs stal om wat op te halen... even snel goldstar een kusje geven.. nog even gauw een schrammetje ingesmeerd boven zijn oog met vaseline.. en gezegd dat we 's zondags een mooie buitenrit gingen maken met 2 oude stalgenootjes....

zondag 14 dec 2008 08.55 word ik wakker gemaakt door m'n schoonvader.. terwijl hij de slaapkamer in loopt en ik rechtop in bed ging zitten zag ik al aan zijn ogen dat het niet goed was... een boom van een vent met tranen in zijn ogen...
Op t moment dat hij mij zei... Daan ik weet niet hoe ik je dit moet vertellen, maar het moet.. wist ik het.. er is wat met de paarden gebeurd op stal...
Toen hij mij zei dat hij mijn lieve vriendje levenloos had gevonden in zijn stal.. knapte er iets bij mij van binnen...
Eerst me moeder... en nog geen 4 dagen later ook me paardje!!!!
aankleden net of je van ijs bent maar toch in brand staat.... auto in.. naar stal toe.. op stal aankomen.. z'n naam roepen en wachten op zijn hinnik die ik altijd terug kreeg van hem als hij mn stem hoorde...
Maar die kwam er niet... me schoonvader had zijn stal afgeschermd met dekens zodat niet iedereen naar binnen kon kijken...
Dekens opzij.. deur open.. daar ligt hij dan... helemaal koud, verstijfd en de nodige wondjes die aantoonden dat hij nog flink gevochten had voor zijn leven... Toen kwam het besef.. het is echt... Goldstar is niet meer....
K ben bij hem gaan zitten.. heb z'n deken singels kapot gesneden om hem nog een laatste poetsbeurt te geven.. en het bloed overal weg te halen... toen ik opstond om even een andere borstel te pakken kwam me schoonvader aan me vragen wat we met hem moesten doen.. wou ik hem naar de Gecro hebben of niet??
Niet natuurlijk!! k heb vanaf de dag dat hij bij ons kwam in 2006 geroepen dat als hij oud zou zijn geworden en de tijd daar voor hem was dat we hem zouden laten cremeren...
Crematorium bellen.. die zeiden dat ze 's middags rond 13.00 hem zouden komen halen.. even naar huis, om het thuis aan schoonmoeder en schoonzusjes te vertellen die ook vaak op hem reden...
Terug naar stal, nog een keer borstelen.. nog een keer kroelen.. weer even bij hem liggen.. hem vertellen dat zijn leven veels te kort is geweest.. en ons leven samen veels te kort heeft geduurd.. en we nog zoveel hadden te doen wat we samen mee moesten maken...
Toen de mensen van het crematorium er waren werd ik even weggestuurd omdat hij uit zijn stal naar de aanhanger toe moest...
Toen hij bij de aanhanger lag kreeg ik de vraag of hij zijn halster om mocht houden of ik het terug wou... ik heb het teruggevraagd, maar wel omgelaten naar het crematorium... het was zijn halster waarmee hij altijd op de trailer stond.. en vond dat hij tijdens zijn laatste transport ook zijn halster om moest...
Ze hebben mij alle tijd van de wereld gegeven om afscheid te nemen van mijn grootste vriend ooit....
K heb naar mijn idee uren bij hem liggen huilen.. krijsen maar ook lachen als er een herrinering opkwam waar ik zo met hem had kunnen lachen...

Dan komt het moeilijkste moment... de aanhanger gaat dicht... nog 1 kusje.. nog 1 x zeggen ik hou van je.. nog 1 x zeggen je leven is mooi maar veel te kort geweest... zeil gaat helemaal dicht van de aanhanger... de mensen van het crematorium stappen in de auto... en daar ging hij... naar zijn laatste rustplaatsje...
Goldstar net zolang nagekeken tot hij uit zicht was... beseffen dat je hem nooit meer zal aaien,en een paar dagen later hem terug krijgt in een ton als as......

Owh wat mis ik mijn liefste paardje vandaag de dag nog erger dan ooit....
Ik kan alle paardenbaasjes mee geven, dat hoe raar en hoe moeilijjk het ook klinkt en is, het altijd beter is dat jij de beslissing kan maken voor je beestje, en hij niet de beslissing maakt voor zichzelf net als mijn goldstar heeft gedaan.. want je beestje zo vinden in zijn stal dat gun je echt helemaal niemand!!!

Lieve mam... Lieve Coldstar Z....

Ik zal altijd onvoorwaardelijk van jullie houden.. Onthouden dat jullie in gedachten altijd bij mij zijn... op mij neerkijken daar vanaf boven.. en ook vast nog wel eens boos op mij zijn omdat ik weer eens een fout bega...

Rust zacht jullie 2....

Blue_Eyes

Re: Goldstar.. 26-6-2003 + 14-12-2008 mis jou zo!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 11:52

Jeetje, wat een rotmaand heb jij daar gehad zeg... en nog zal je dat veel pijn doen. Sterkte! :(:)

wigke89

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 11:57

heel veel sterkte het lijkt mij ontzettend moeilijk om je grootste vriend zo ineens zo aan te treffen zonder enig afscheid.

veel sterkte

Dashke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 12:22

Wat is dit vreselijk voor je. Ik kan me niet voorstellen hoe verschrikkelijk je jezelf moet voelen. Ik wens je ontzettend veel sterkte bij het verlies van deze 2 grote liefdes.

Manoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 12:23

Heel veel sterkte in deze tijd ik weet precies hoe je je voelt, ik ben vorig jaar mijn merrie verloren. Nadat wij haar 11 jaar hebben gehad. En ik snap dat jij zelf de beslissing had willen nemen, niet dat het verdriet er minder om is maar om je paard zo aan te treffen is verschrikkelijk. Bij mij is ze tijdens of na de geboorte van haar veulen gestorven. En om niet te weten wat er gebeurd is en of ze veel pijn geleden hebben dat is het ergste. En voor jouw is het helemaal verschrikkelijk omdat je tegelijk ook nog je moeder bent verloren. Dus nogmaals heel veel sterkte.

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 12:28

pff, wat een ellende. wat een verdriet allemaal zeg, ik kan me voorstellen dat je er helemaal kapot van bent. heel veel sterkte!!!

gaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 12:33

Ik hou het bijna niet droog bij het lezen .
Nogmaals heel veel sterkte .

mariskajays

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 15:54

Wat een verhaal zeg.Zit het hier met tranen in mijn ogen te lezen.Wat kan het leven toch keihard zijn zeg.
Heel veel sterkte hiermee.

joyfordogs

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 07:30

zo zuur en erg oneerlijk.
sterkte, ik snap dat je ze beide nog heel erg mist.

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 19:22

Soms is het leven zo vreselijk hard en oneerlijk...Heel veel sterkte. Zo dicht achter elkaar. :(:)

Nadia
Oppermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 11:59

Je mag alleen een topic openen als je paard minder dan een jaar geleden is overleden, daarom hier een slotje.