[IM] Omgaan met het verlies van een paard.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

BestAnimals

Omgaan met het verlies van een paard.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-10 23:57

Ik ben net nieuw op Bokt, dus moet alles nog even ontdekken.
Sorry als ik mijn vraag hier verkeerd plaats. :o

Bijna een maand geleden is een manegepaard waar ik ongeveer 1 1/2 jaar op heb gereden overleden. |(
Het was heel onverwachts.
Ze was al wel 23 jaar, maar het ging net zo goed met haar.
Ik zou 27 Februari voor het eerst een Bixie proef met haar rijden (gelukkig heb ik dat wel met een andere pony kunnen rijden).
Ze is overleden aan een scheur in haar darmen.
Het is nu dus bijna een maand geleden, maar ik ben nog steeds heel erg verdrietig. |(
Ik vroeg me af: Hoe gaan jullie met het verlies van een paard om?
Ik rijd nu op een dochter van haar.
Maar ik heb nu helemaal geen plezier meer in het paardrijden. ;(
Dus ik hoop dat jullie me wat tips kunnen geven om met het verdriet om te gaan.
Alvast bedankt!

mrie

Re: Omgaan met het verlies van een paard.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 00:06

Tja, dat doet iedereen op zijn eigen manier. Ik ben nu na drie jaar nog steeds verdietig dat mijn vriendje (zie profiel) er niet meer is. Maar het doet niet meer zo'n pijn.
Probeer als je gaat rijden een beetje met je hoofd in het hier en nu te blijven. Anders verpest je het eigenlijk een beetje voor jezelf en het is ook niet eerlijk tegenover de andere paarden die nog wel hun best voor je kunnen doen.

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 19:25

Het is vandaag precies 2 jaar geleden dat ik mijn paard heb moeten laten inslapen. De snijdende pijn is weg maar het blijft zo 'n vreselijk gemis. Ik denk elke dag nog wel aan haar. Ondertussen heb ik er al weer een nieuw paard bij waar ik ook stapelgek op ben. Maar dat speciale plekje is toch voor haar.... Een echte tip of oplossing heb ik niet voor je maar probeer je verdriet niet alles te laten overheersen. Dit paard zou echt niet willen dat jij door haar dood eigenlijk het plezier in rijden verloren hebt..... Sterkte. :(:)

Leo

Re: Omgaan met het verlies van een paard.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 20:31