Vandaag is Beauty haar kindje verloren...
Ik kan het nog niet bevatten...
Ik ben er helemaal kapot van. Met dikke rode huil ogen en tranen typ ik dit hier neer.
Waarom!
Beauty moest nog 3 maandjes dragen. Alles leek zo goed te gaan.
Paar dagen geleden heb ik nog, in het winterzonnetje, veulentje geknuffeld... Met mijn hoofd rustend op de flank van een tevreden Beauty. Heerlijk genoten van het bewegen van haar kind.
Ik leefde er helemaal naar toe. Maar het mocht niet zo zijn. Het beeld van een trotste Beauty met een gezond veulen aan haar zijde, is abrupt verscheurd.
Bijoux, dat is de naam die ik haar gegeven heb! Ik wilde haar niet naamloos laten gaan, alsof ze er nooit geweest zou zijn. Nee, want we waren helemaal klaar voor haar komst!
Bijoux zou een mooi merrie veulentje zijn geweest... Met een mooie witte dunne bles. Ze was al zo mooi gewoon!! Haar gesloten oogjes met lange zwarte wimpertjes. Haar kleine tere staartje. Zo verdrietig.

De dierenarts is direct gekomen. Het nageboorte bleef er aan en Beauty had verhoging. Nu hopen dat Beauty er boven op komt. Ze heeft behoorlijke krampen.
Mijn vriendin heeft foto's kunnen maken van het veulen. Ik 2 foto's van Bijoux in een link, dan kun je voor je zelf bepalen of je ze wilt zien of niet.
Bijoux
Bijoux
Vaarwel liefie...je was zo gewenst!

Hier was Beauty 4 maand drachtig...