[IM] mijn lieve Sky 01-04-2004-27-04-2009

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Maartje83

mijn lieve Sky 01-04-2004-27-04-2009

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-10 14:55

Op 27 april is mijn tinker overleden.
zomaar van de een op de andere dag!

je was een banjer maar wel de mijne!!!

de eerste keer dat ik je zag vond ik je niet eens leuk! ik was met een vriendin aan het kijken op een of ze haar paard daar wilde stallen. Ze zag hem staan en vond het echt een pony voor mij, Ik reed op dat moment een kwpnmerrie van 1.80, wat moet ik nou met een tinker van 1.47!(ik ben zelf maar klein) De volgende keer dat we daar waren, heb ik haar advies toch maar opgevolgd, en heb ik een paar rondjes aan de longe gereden met hem. Toen klikte het toch wel, ik zou je gaan huren van de eigenaar, dat liep uit op een drama. De beslissing om je te kopen was daarna snel gemaakt. Op je keuringsrapport stond dat je 4 was alleen de hoefsmid gaf je 2,5 dus de planning die ik had moest even worden aangepast. De meeste mensen daar vonden je maar een lelijke en vervelende pony. Dominat was je zeker, alle paarden ongeacht hoe groot ze waren werden door jou uit het land gemept, onder de draad door kruipen, stroom was geen bezwaar!! je wilde liever tussen de koeien...........waar je prima bij paste met je zwarte vlekken! Ja een hoop slapeloze nachten heb ik toen wel gehad van je. Alleen de staleigenaar was het zat, en je moest al veel eerder dan de andere paarden weer binnen staan. Ik vondt dat erg zielig een paard hoort niet in een stal, maar ergens begreep ik de stalhouder wel. Maar voor mij waren er genoeg redenen om je nara een ander plekkie te verhuizen, Die werd snel gevonden! daar stond je lekker altijd buiten op een groot land met zelfs een strandje erbij en bomen schaduw en water het was te perfect voor je!! daar knapte je zo op. Dat ik een heel andere pony kreeg van het dominante beestje dat je was werd je een lieve pony!! Ik als behoorlijke bange ruiter(een aantal vervelende dingen met paarden in het verleden) kon dingen dien waar ik alleen maar van droomde alleen met je naar de duien en t strand! we hebben heel wat meegemaakt samen, de brandweerwagen die naast je ging rijden omdat de brandweerman iets wlde zeggen over mijn zadel, de fanfare met sinterklaas, de hond die achter je aankwam op ons eerste buitenritje alleen! jij maakte er helemaal niets van! helaas ben je ook op die perfecte plek overleden!

Maandag 27 april 2009
ik was in de sportschool en had het juist over je! ik moest de dierenarts bellen voor je enting!
en op dat moment gaat de telefoon, de stalhouder belt met het afgrijselijke bericht dat je dood in het weiland ligt!! Meteen ben ik heen gegaan mijn sportmaatje is meegegaan. Toen kwamen er zoveel mensen, en heeft mijn vriend uiteindelijk zijn baas gebeld die had een kraantje zodat ze jou uit t weiland konden halen. Daar ben ik erg blij om dat de mensen die ik ken jou daar hebben weggehaald, en niet de mensen die jou kwamen halen!!

Mijn lieve sky is mij afgepakt op 5 jarige leeftijd!
te vroeg en veel te jong ben je gegaan! maar wel zoals ik t gewild had
in je eigen weiland tussen je vriendjes zonder halster en niet in een donkere stal!
alleen had dat vele jaren later moeten gebeuren!
Lieve Sky je bent altijd in mijn hart ik vergeet je nooit meer! in die 2,5 jaar dat ik je heb gehad
heb je me zoveel geleerd dankzij jou ben ik niet meer zo'n bange ruiter die ik wel was!
Na de tranen van Verdriet komt de glimlach van de herinnering is een waar gezegde van de vriendin die hem eigenlijk heeft uitgezocht voor me!
Lieve I. dankzij jou heb ik een geweldige tijd met hem gehad, zonder jou had ik hem nooit gekocht, Nu ben ik er heel blij om want ik had die 2,5 jaar niet willen missen, nu ik dot schrijf moet ik moeite doen om niet te gaan huilen.

In mei vorig jaar is Justin gekomen, Ik ben ervan overtuigd dat sky hem voor mijn heeft uitgezocht
er was geen enkel paard wat me iets deed, behalve dit graatmagere verwaarloosde bange paard
er zijn zeker dingen die ik herken in hem zijn ontzettend betrouwbare karakter.

Skytje ontzettend bedankt voor die fantastische tijd die ik met je heb gehad ook al was deze ongeveer 20 jaar te kort! Bedankt voor Justin, Hij had mij nodig en ik had hem nodig!!!
Ik vergeet jou nooit meer, er is bijna geen dag dat ik niet even aan je denk, je hebt voor altijd een plekje in mijn hart.

We zijn er niet achter gekomen wat de oorzaak is geweest,
misschien ook wel bewust. Ik wilde niet dat ze je lichaam open zouden maken. Ik kon het niet
nu denk ik het heeft zo moeten zijn.

een vriendin van me zegt erover
Sky heeft zijn taak volbracht, die was mij over mijn angst heen helpen, en hij moest daarna de volgende gaan helpen.
Het klinkt zweverig maar ergens kan ik me er ondanks alle pijn die het me doet wel in vinden.

R.I.P Sky 01-04-2004 27-0402009

joyfordogs

Re: mijn lieve Sky 01-04-2004-27-04-2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 18:18

als dat voor jou zo voelt, dan is het zo!!
Fijn dat je toch nog een paar jaar van elkaar hebt mogen genieten, hij geniet nu vast van een afstand met je mee.
Klinkt wel als een superplek zoals jij voor hem dat plekje had gezocht!
heel veel sterkte en geniet van Justin, hij verdiend het duidelijk ook,
goed van je dat je open staat voor een ander paard!

Maartje83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-10 20:13

een superplek was t voor hem wel ja
Maar voor Justin was dat niet zo jammer genoeg
alleen heeft dat niet met de plek te maken maar met de eigenaar van die plek, die vond mijn nieuwe paard niet leuk en liet dat merken ook :s

gina2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 15:26

Ok, best een heftig verhaal.
Ik ken het wel ergens, alleen leeft mijn pony ergens nog.
Ik heb mijn merrie als veulen gekocht en was ook een bange ruiter.
momenteel is mijn merrie ook niet lief naar andere en heel erg dominant, maar ze is mij alles, en ik hoop dit bovenstaande niet mee te maken, als is het wel een mooie dood inderdaad, maar vorolopig nog even niet.

Hoop dat je met je nieuwe paardje meer geluk hebt!

SaBiNa_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 21:49

Erg zeg! Zo plotseling! Wat was de oorzaak?
Sterkte!

Fireheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 14:58

jeetje wat erg!
heel veel sterkte!