Ik weet niet of dit hier goed staat zoja mag dit getemd worden, na jaren heb ik de staart van mijn allerliefste pony teruggevonden, die had ik afgeknipt toen hij overleden was. echter lag hij toen wel in de sloot, de staart is daarom nu ook helemaal vies en er zit opgedroogde modder enzo aan. weet iemand hoe ik deze het beste kan wassen dat de staart weer mooi wordt? en mischien ook nog leuke ideeen wat ik ermee kan doen? ik zoek geen ideeen in de zin van een sierraad oid. alvast bedankt!
Laatst bijgewerkt door Leo op 30-12-09 10:22, in het totaal 1 keer bewerkt Reden:Titel verduidelijkt
Lijkt me niet he dat een topic over staarten wassen bij In memoriam hoort..
Amalarab
Geplaatst: 29-12-09 23:35
WillemYntJee schreef:
De pony is anders wel overleden! Toch denk ik niet dat het topic goed staat. Er zijn wel sieraden die je kunt laten maken van het paardenhaar!
Valeria
Geplaatst door de TopicStarter: 29-12-09 23:35
WillemYntJee schreef:
ik vind jou reactie niet geheel netjes ik vraag hier hoe ik het beste de staart van mijn overleden pony wassen en er wat me kan doen. of hier mischien mensen zijn die leuke ideeen hebben, omdat ik niet weet (wat ook duidelijk in de eerste zin van de post staat!!) waar dit topic hoort heb ik heb hier neergezet. anders mag er getemd worden. Voortaan mischien eerst even lezen en nadenken voor je een reactie plaatst want zulkde dingen die jij zo klakkeloos neertikt komen wel hard aan.
Laatst bijgewerkt door Valeria op 29-12-09 23:40, in het totaal 1 keer bewerkt
Adil
Geplaatst: 29-12-09 23:37
JaneJansen schreef:
Er zijn wel sieraden die je kunt laten maken van het paardenhaar!
TS:
Citaat:
ik zoek geen ideeen in de zin van een sierraad oid.
Je kunt de staart gewoon wassen, met een milde shampoo. Maar als je er verder geen sierraad van wilt hebben, weet ik het ook niet wat je er verder mee zou kunnen.
Valeria
Geplaatst door de TopicStarter: 29-12-09 23:42
Moontje1991 schreef:
Inlijsten? In een schilderij van je oude paardje laten verwerken?
dankje! dat is een leuk idee!
Leo
Geplaatst: 30-12-09 10:22
Wat mij betreft kan dit topic hier blijven staan, omdat een afgeknipte staart van een overleden pony ook een zaak is rondom het overlijden. Dan past een dergelijke vraag het beste op IM. Wel maak ik de titel wat duidelijker.
Sorry had blijkbaar niet goed gelezen en icm de titel trok ik die conclusie.
Heb je z'n hele staart of maar een plukje? Ik zou m met een elastiekje bij elkaar binden en dan heel voorzichtig in bad ofzo wassen, zodat je zo min mogelijk haar verliest. En dan ophangen naast een schilderij van je pony ofzo?
mirgino
Geplaatst: 30-12-09 13:52
ik heb de staart van Cheyenne in bad gewassen met milde shampoo even laten weken en de staart rook weer lekker.
Oeps had het idd ook niet goed gelezen...maar waarom niet de opties open laten en nu een deel verwerken in een schilderij. (en iets over laten voor een evt sieraad later) Ik had voor het wassen gewoon afwasmiddel gepakt destijds. Hier ligt het in de la. Samen met de staarten van mijn kinderen (leven nog)
ik heb ook de staart van mijn pony, ik heb de mijne niet gewassen, omdat die naar hem raakt vind k dat wel fijn, maar naar een paar jaar ga ik die denk ik ook is wassen, maar mama zegt dat dan alle haren er uit gaan
Carismaaa
Geplaatst: 01-01-10 16:00
Ik zou de staart niet wassen, Mij lijkt het juist dat je je pony herinnert zoals hij was, Of was het juist helemaal geen vies paard soms?? Anders kan je het gwn wassen of voorzigtig er uit halen de modder..
omdat ik de pony toen hij overleden is, hem dood in de sloot heb gevonden. (het was 18 dec. 2005 en de rijbak was ook een grote baggerbende) toen we hem eruit hebben getrokken heb ik toen zijn staart afgeknipt en een elastiekjes erom heen gedaan. de staart zit vol hele dikke modderkluiten.dus die wou ik er graag uithebben.
kan je de staart niet in laten lijsten anders. Soms zie je dat ook met bruidsboeketten e.d. zo'n lijst met een bolling van glas voor iets
Wassen zou ik gewoon doen met een normale milde shampoo. Wel even goed vastbinden met behulp van een paar goede elastieken.
nikitabanana
Geplaatst: 05-01-10 20:40
fijn dat hier een topic over is! mijn pony is 22 juli ingeslapen, was zelf op vakantie, en hebben ze voor mij de voopluk van dr afgeknipt, en dr staart.. maar die staart wou ik ook wassen.. (wist ook niet wat ik ermee wou doen, nu nog niet) heb overigens een hele grote foto besteld (posterformaat) met ik en de pony samen en in het fotolijstje haar voorplukje gedaan, mischien ook een idee met een stuk staart ofzo?
Ik heb mijn pony altijd bij me door een ring haar staart is in een ring gezet voor mij. Ik heb het haar nat gemaakt gewassen met normale shampoo en heel goed uitwassen en laten drogen. en ik wil nog even zeggen dat ik er super blij mee ben als je wilt weten waar ik het heb laten doen kan je me pben
ik heb de staart van mijn ingeslapen paardje afgeknipt voordat ik haar verliet (20-11-2009).... bijna 2 maanden lang heeft die staart in een plasticzak gezeten omdat ik hem er niet uit wilde halen, dat kon ik nog niet...
afgelopen donderdag heb ik hem eruit gehaald en aan de bovenkant met tape vastgemaakt en toen met groenezeep en lauw water gewassen en afgedroogd, nog even laten drogen en daarna in de huishoudfoli gewikkeld (om hem goed te houden en dat het geen stof aantrekt) en toen in het trappengat (zodat je er iederedag even naar kijkt) op een plankje neergelegd met 2 kaarsje erbij en een uitvergrote foto in een mooie lijst erbij opgehangen, het staat mooi en ik vind het belangrijk dat mijn overleden paardje een ere plaatsje in m`n huis heeft gekregen!
wel een elastiek aan de bovenkant er héél strak omheen doen zodat er niet teveel haar uit kan vallen, en voorzichtig. Heb van de week een pluk manen uitgewassen in de wasbak, en dat is ook prima gegaan