Afgelopen zondag heb ik mij liefste moetten laten gaan. Ik weet dat we er goed aan hebben gedaan. Hij was mijn hartslag en mijn adem . Onne is 23 jaar geworden, hij had de ziekte van chusing en was insuline resistend ook had hij een flinke hartruis. In 2007 heb ik iets voor hem geschreven,
Jij bent op aarde gezet. Door wie: Samen met de mens.
Jij was lief en braaf. Voor wie: de mens.
Je mocht opgroeien, tot wie je nu bent/was. Samen met: de mens.
Je hebt hard gewerkt en altijd met vlijt. Voor wie: de mens.
Toen kwam de tijd daar,er een nieuw mens moest komen. Jij werd: mijn vriend en ik jouw mens.
Ik wist nog niet zo veel als jij,maar liet mij leren van jou. Voor wie: jou nieuwe mens.
Samen up's en down's. Met wie:samen met jou en je mens.
Altijd weer terug gekomen, sterk als je bent. Voor wie: je mens.
Ook voor mij, je nieuwe mens, deed je altijd alles, veel prijzen gewonnen. Voor wie: weer de mens.
Ineens was het mis met jou, ik werd voor gek verklaard maar zette door en wist wat ik nu weet. Door wie: jouw mens.
Je was insuline resistend en had ook nog cushing, jij mocht met pensioen en genieten van je leven. Besloten door : jou mens.
Samen stonden wij altijd voor elkaar klaar. Door wie: altijd samen.
Ik ben zo trots op jou mijn vriend, en je zal altijd hier blijven. Wie zegt dit: jou mens.
Maar ik heb besloten om je te laten gaan, naar iets waar je weer kunt spetteren. Zoals ik jou beloofde, je mag hier blijven wonen en zelfs binnen komen. Besloten door : Jou mensen.
Jongen, ik zal je nooit vergeten, ik zie je weer over de regenboogbrug. Jij bent mijn vriend en ik jou mens. Oftewel : voor altijd samen.
Aan jou opgedragen: Jou mens.
Onne is gisteren gecremeerd , en zal vrijdag weer thuis zijn.
mondriaan
Geplaatst: 10-11-09 13:52
Heel veel sterkte met het verlies!!! Gelukkig komt hij weer thuis...toch nog altijd bij jou...
Dank je wel, we hebben een mooie plek in de kamer gevonden waar Onne komt te staan
brenda1982
Geplaatst: 10-11-09 21:00
heel veel sterkte. fijn dat hij weer naar huis komt.
kally
Geplaatst: 10-11-09 23:35
Heel veel sterkte, mooi geschreven ...... Je hebt een eerlijke beslissing genomen voor je lieveling en dat is liefde... Geniet vd mooie herrinneringen........
Hananas
Geplaatst: 10-11-09 23:38
heel veel sterkte, moedige beslissing ik heb zelf ook een cushingpony v 22 en het is niet leuk om ze zo te zien aftakelen...
Bedank voor de berichjes. @Doriennn jij ook sterkte met je pony, het is een rot ziekte.
Steppe
Geplaatst: 11-11-09 10:02
Onne een mooi stukje over jullie samen.
Soms moeten we snel beslissen wat goed is voor ons paard en soms is inslapen de enige juiste beslissing. Je hebt alles gedaan binnen je mogelijkheden voor hem en daarom heb je hem laten gaan. Zouden ze daarboven in die heerlijke weilanden een stukje apart hebben voor onze Cushing paardjes!
Nogmaals heel veel sterkte met dit verlies.
Cindy6
Geplaatst: 11-11-09 12:59
onne schreef:
Bedank voor de berichjes. @Doriennn jij ook sterkte met je pony, het is een rot ziekte.
Hey betty
Namens ons veel sterkte met het verlies van onne. Hij zal altijd bij je zijn en eens zouden jullie weer samen zijn. Kus
Oh jee.. Onne is er niet meer . Ik hou het Cushing topic de laatste tijd niet meer actief bij, dus had niet zo in de gaten dat het zo slecht ging met hem.. Ik wil je heel erg veel sterkte wensen met het verlies van je grote vriend, je hebt een hele moeilijke, maar dappere beslissing genomen.. !
Dank je , het ging niet zo mega slecht met hem, tjee hoe zeg je dit nou. ik voelde het gewoon aan dat hij het weekend niet zou redden. Mijn grote vriend komt vrijdag tussen 10 en 2uur weer thuis, we hebben vrijdag avond nog wat moois voor hem in gedachte.Bedankt voor je berichtje