Oh wat is dit moeilijk ..... Het gaat niet goed met mijn beste maatje ; onze trots , onze gouden pony ; onze Laika ... Sinds 1 maand plots heel hevige diaree ... ze takelt zo af ... misscien al 50 Kg vermagerd... De dierenarts is er al 3x bij geweest ; allerlei spuiten heeft ze gekregen ; maar het gaat van kwaad naar erger. Morgen ga ik met haat ( ze wil niet laden ocharme ; wou dat ik har de stress kon besparen) naar de paardenkliniek. afhankelijk van de prognose vrees ik dat ik haar daar achter ga moeten laten .... Onze Laika ...onze lieve schat ... Och och .. wat een vreselijke beslissing .... Voor foto's ( ik ben nu ff te veel overstuur ) van deze kanjer kun je op mijn profiel kijken ... sh ****t ... zo had ik het niet verwacht
Ik wil je heel veel sterkte wensen. Ik zal voor Laika duimen.
devi786
Geplaatst door de TopicStarter: 28-10-09 22:22
das heel lief hoor Ik heb ook veel sterkte nodig want zo'n kanjer afgeven valt niet mee ... iemand enig idee van wat de oorzaak aan aanhoudende diaree kan zijn ?
sarosxx
Geplaatst: 28-10-09 22:26
Het kan vanalles zijn al is een maand best wel lang, maar geef de moed niet op! Ze vinden vast de oorzaak en dat ze straks weer lekker met jou naar huis mag. In de kliniek hebben ze meer mogelijkheden om het te onderzoeken toch?
dat hoop ik ook ....maar ik heb er zo'n slecht gevoel bij
devi786
Geplaatst door de TopicStarter: 28-10-09 23:11
als iemand een idee heeft >>> zie mij topic in medisch
HELP ; PLEASE
devi786
Geplaatst door de TopicStarter: 29-10-09 17:19
We hebben vandaag besloten haar te laten gaan. Morgen nemen we afscheid & laten haar inslapen op de kliniek waar ze nu staat. Rust zacht lieve Laika ( oh mensen ... wat doet dit pijn !!)
He jakkie, wat naar, ontzettend veel sterkte gewenst.
Sandeman
Geplaatst: 29-10-09 17:25
Wil je ontzettend veel sterkte toewensen. Heb dit precies een jaar geleden mee gemaakt. Ik leef heel erg met je mee . Je hebt een juiste beslissing genomen,maar dat neemt niet weg dat het veel pijn doet en je erg verdrietig bent. Hou je taai
sonjim
Geplaatst: 29-10-09 17:26
Er is hier op bokt in het dikke buiken topic iemand die ervaring heeft met hele heftige diarree en dat was een minder vaak voorkomende ziekte, dus misschien nog even kijken of daaraan gedacht is. Lawsonia heet dat.
Verder heel veel sterkte
fannetje
Geplaatst: 29-10-09 17:29
veel succes morgen...en de dagen erna.
Ookal neem je de juiste beslissing, ook dat blijft moeilijk.
garny95
Geplaatst: 29-10-09 17:29
oh wat naar, heel veel sterkte.... mijn oude arabier heeft toen ook eens drie dagen aanhoudende spuitdiaree gehad, de muren zaten onder en ik had zo met hem te doen, hij leek wel de helft van zijn gewicht kwijt, ik had dagelijks de da en de laatste x dat hij kwam vroeg ik al of hij zijn spullen mee wilde nemen om hem in te laten slapen zo beroerd was hij er aan toe, de da wilde nog een dag aankijken en toch wonder boven wonder is hij opgeknapt, we hebben nooit geweten wat dat was of hoe het kwam, het was rond 5 december... hij had cushing en een jaar later hebben we hem in laten slapen door de hoefbevangenheid.
ik hoop voor jou dat er ook nog een wonder gebeurd, sterkte !
edit: ik lees dat die dame al 32 is en dat dit al een maand is, jee ..... misschien een beetje overbodig nog, maar hebben jullie wat geprobeerd met probiotica, dat is hier thuis altijd een wondermiddel na antibiotica en bij diaree, bij ons en onze dieren
heftig ik herinner me ineens die ene keer dat je een HAW topic had geplaatst en dat je ineens vertelde dat ze al in de 30 was. Hoe levendig ze toen nog was en dan nu ineens dit. Ze heeft echt een pracht leeftijd gehaald en de vele kinderen die van haar hebben genoten zullen haar vast ook vreselijk missen.
Sterkte morgen voor jullie allemaal.
devi786
Geplaatst door de TopicStarter: 29-10-09 18:19
Bedankt voor alle steun ; het helpt echt om er over te praten .... Ja Laika was een kanjer ; een maand geleden liep ze nog vorop bij een buitenrit van 2 uur....ZE had nu ook eindelijk een lief verzorgmeisje : ik vind het ook vreselijk voor Jitske. Maar ik denk dat we het beste doen : in 1 maand tijd is ze 80KG afgevallen , volgens de DA heet ze veel te weinig eiwitten in het bloed ( kan ze niet meer opnemen door de diarree) en dus teert ze op haar eigen spiermassa... er bestaat en mogelijke ( er dure therapie) maar die heeft zelfs bij jonge paarden maar 50% slaagkans. De DA zei wel dat het een oersterk beestje is ; de meeste zouden al dood zijn neergevallen maar zij blijft vechten ... Morgen nemen we mooi afscheid en dan mag ze in alle rust gaan ...
Ik hoop dat je deze moeilijke dag vandaag een beetje goed doorgekomen bent. Het is en blijft een vreselijke beslissing om te nemen maar helaas kun je soms niet anders. Heel veel sterkte .
devi786
Geplaatst door de TopicStarter: 31-10-09 20:30
Hier foto van onze kanjer een paar minuten voor ze ingeslapen is. Hoe ziek ze ook was : oortjes er op ; alert en aandachtig . Ik wil iedereen van dierenhospitaal Visdonk bedanken voor de steun en de serene manier waarop wij afscheid hebben mogen nemen. LAIKA JE WAS DE BESTE !!!
piecon
Geplaatst: 31-10-09 20:35
Jeetje meid sterkte! Wat een mooie foto nog,,
amitje
Geplaatst: 31-10-09 20:42
Laika'tje Je was onze superpony, een echte ster!!! Voor altijd in ons hart Ik ga je zo enorm missen!
kally
Geplaatst: 31-10-09 20:49
Heel veel sterkte gewenst, het is altijd te vroeg om afscheid te nemen, maar helaas is het niet anders. Ze had wel een respectabele leeftijd Laika, en zag er nog knap uit ....... Geniet van je herrinneringen en foto's.......