[IM] Zonder te weten, afscheid voor altijd.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

romuriusca

Zonder te weten, afscheid voor altijd.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-09 19:37

Het is al een jaar geleden maar ik mis ze nog steeds:

Het was de laatste dag dat ik en een vriendin onze verzorgpony's zouden zien voordat we allebei op vakantie zouden gaan.
We gaven Romke (een witte volbloed arabier van in de 25 die ik verzorgde) en Butterfly (een palomino-kleurig welshje van over de 26 die mijn vriendin verzorgde) nog een uitgebreide poetsbeurt, en namen afscheid..
We dachten dat het maar voor 3 weken zou zijn.

Toen gingen we dus op vakantie, ik naar Denemarken.
Ik had de laptop mee, en na ongeveer 1,5 week kreeg ik een berichtje van mijn oma.
Er stond in dat mijn verzorgpony's met pensioen waren gegaan naar Ameland, en dat ze dat moest doorgeven van de eigenaren.
(m'n oma woonde tegenover de eigenaren)
Ik had het al wel een beetje zien aankomen, ik wist dat de pony's binnenkort met pensioen zouden gaan.
Maar toch schrok ik me dood.

Maargoed, misschien kon ik ze nog wel een keer opzoeken op Ameland.
Ongeveer half mei besloten een vriendin en ik ze op te gaan zoeken.
En toen ineens kregen we een berichtje dat Romke al in December dood was gevonden in het weiland, en dat Butterfly al magerder werd.
Ik vind het zó erg. |(

Rond Juni/Juli stuurden we weer een berichtje dat we Butterfly alsnog op wilden zoeken.
En toen kregen we een berichtje terug dat Butterfly net een week geleden overleden was.

En zo heb ik ze na ze een aantal jaar verzorgd te hebben niet meer gezien, en bijna niks meer van de eigenaren zelf doorgekregen.
En niet echt bewust afscheid kunnen nemen. Y;(

Lynn_Nikita

Re: Zonder te weten, afscheid voor altijd.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 19:40

en kan het niet zo zijn dat het een smoesje was, dat ze naar ameland zijn gegaan?
kan het niet zijn dat ze zijn ingeslapen of geslacht toen jullie weg waren?

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 19:41

ah wat erg! Jammer dat het zo moest lopen!
Maar jullie hebben vast wel mooie herinneringen?!

Bluebontje

Re: Zonder te weten, afscheid voor altijd.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 23:09

Weet je verder helemaal niet waar ze heen gingen op Ameland? Ik woon er namelijk en ken heel veel paarden.

Elles

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 10:14

IM is bedoeld voor paarden die korter dan 3 maanden geleden zijn overleden en het moeten ook nog eens je eigen paarden zijn. Daarom ook op dit topic helaas een slotje.

Regels van IM schreef:
Hier kun je je topic kwijt als:
  • je paard korter dan 3 maanden geleden overleden is (het is niet toegestaan dat je een topic opent als je paardje al langer dood is, daarvoor is er het verzameltopic);
  • Topics waarin wordt gemeld dat een paard of pony overleden is, mogen alleen gestart worden door de eigenaar van dat paard of die pony. Als het om een verzorgpaard/pony gaat, dan dient de eigenaar uitdrukkelijk goedkeuring te geven voor een dergelijk topic. Voor herdenkingstopics geldt hetzelfde.